Baldur's Gate 3:Jak uratować Varnę w BG3 - opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Zastanawiacie się jak bezpiecznie wydostać Varnę z brzucha ciotki Ethel (Auntie Ethel) w BG3? W naszym poradniku znajdziecie wskazówki jak ostatecznie pokonać wiedźmę (Hag) – Spłoniona Syrena (The Blushing Mermaid), magiczne grzyby.
Ostatnia aktualizacja: 27 września 2023
Po dotarciu do Dolnego Miasta (Lower City) w BG3 będziecie mogli odblokować quest Uratuj Varnę (Save Varna). Czytajcie dalej jeśli chcecie dowiedzieć się jak przeszukać Spłonioną Syrenę (The Blushing Mermaid) i jak znaleźć kryjówkę wiedźmy. Podpowiadamy jak wyjąć Varnę z brzucha ciotki Ethel (Auntie Ethel) i jak ostatecznie ją pokonać.
- Gdzie zacząć quest Uratuj Varnę (Save Varna)
- Spłoniona Syrena (The Blushing Mermaid)
- Jak wydostać Varnę z brzucha ciotki Ethel (Auntie Ethel)?
- Pomóż ocalałym (Help the Hag Survivors)
- Jak znaleźć kryjówkę ciotki Ethel (Auntie Ethel)?
- Jak zabić ciotkę Ethel (Auntie Ethel)?
Gdzie zacząć quest Uratuj Varnę (Save Varna)
Quest rozpocznie się po rozmowie a Lorą w Basilisk Gate Barracks w Dolnym Mieście (Lower City). Spytajcie ją o szczegóły zaginięcia jej córki. Trop zaprowadzi was do karczmy Spłoniona Syrena (The Blushing Mermaid).
Spłoniona Syrena (The Blushing Mermaid)
Idźcie do karczmy zaznaczonej na mapie. Porozmawiajcie z mężczyzną przy barze. Bosun Gannet odeśle was do Kapitan Makabry (Captain Grizly), która przebywa na wyższym piętrze karczmy.
Rozmawiając z Kapitan Makabrą (Captain Grizly) wypytajcie ją o Lorę. Gdy zaproponuje wam pieniądze za pomoc w pozbyciu się Lory, odmówcie, aby odkryć prawdziwą tożsamość kobiety.
Niespodzianka! Kapitan Makabra (Captain Grizly) okaże się ciotką Ethel (Auntie Ethel). Wiedźma przyzna się, że porwała dziecko i jeśli spróbujecie ją zabić, dziewczyna umrze razem z nią.
Gdy wiedźma zniknie, rozpocznie się walka z 6 krasnoludkami (Redcaps). Pokonajcie wszystkich przeciwników i wróćcie do właściciela karczmy. Obok lady będą drzwi do piwnicy, z której dostaniecie się do kryjówki wiedźmy.
Jak wydostać Varnę z brzucha ciotki Ethel (Auntie Ethel)?
Nie możecie zabić wiedźmy jeśli chcecie uratować Varnę. Żeby dziewczynka przeżyła musicie najpierw wydobyć ją z brzucha ciotki Ethel (Auntie Ethel). Są dwa sposoby, żeby to zrobić:
- Podczas walki z wiedźmą zmniejszyć jej punkty zdrowia do 1 i znokautować ją. Wtedy możecie wyciąć dziewczynkę z brzucha wiedźmy.
- Użyć specjalnej mikstury, przez którą wiedźma wypluje dziewczynkę ze swojego brzucha. Przepis na miksturę Zguba Wiedźmy (Hag's Bane) otrzymacie podczas questu Pomóż ocalałym (Help the Hag Survivors).
Więcej o tym jak kogoś znokautować przeczytacie na stronie: Jak pozbawić kogoś przytomności?
Pomóż ocalałym (Help the Hag Survivors)
Porozmawiajcie z Zeną przed karczmą Spłoniona Syrena (The Blushing Mermaid). Gdy spytacie się o Varnę, kobieta powie, że za porwaniem stoi grupa ludzi ukrywająca się w jednym z domów przy dokach.
Udajcie się do domu pokazanego na powyższych obrazkach i otwórzcie wytrychem drzwi. Na biurku znajdziecie ogłoszenie o eksmisji. Po przeczytaniu notatki, odblokujecie quest Pomóż ocalałym (Help the Hag Survivors). W domu znajdziecie również list od Kleda, z którego dowiecie się, że ludzie którzy tu mieszkali, przenieśli się do domu starego Garlowa (Old Garlow's Place).
Dom starego Garlowa (Old Garlow's Place) jest na południowy wschód od Spłonionej Syreny (The Blushing Mermaid). Gdy wejdziecie do domu, zaczepi was Adrielle i jej sojusznicy. Przekonajcie ich, że chcecie ostatecznie zniszczyć wiedźmę.
Jeśli w akcie 1 pomogliście Mayrinie w queście Uratuj Mayrinę (Save Mayrina), spotkacie ją na drugim piętrze w domu Garlowa. Jeżeli wskrzesiliście jej męża i oddaliście różdżkę Maryinie, jego też tam spotkacie.
Mayrina będzie przemieniona w owcę. Gdy z nią porozmawiacie, powie wam jedynie o tajemniczej lalce.
Odczarujcie Maryinę, niszcząc 2 laleczki. Jedna będzie przy schodach, druga przy biurku na końcu pomieszczenia. Następnie uruchomi się rozmowa z Jatlo, a po niej walka.
Przeczytajcie list znaleziony przy ciele Jatlo i porozmawiajcie z Mayriną, otrzymacie od niej nagrodę - Staff of Interruption.
Zejdźcie po schodach i odnajdźcie sejf. Zabierzcie 2 książki i Suszony kwiat Fey (Dried Fay Flower). Po przeczytaniu dziennika poznacie przepis na Zgubę wiedźm (Hag's Bane). Stwórzcie miksturę i idźcie do kryjówki ciotki Ethel (Auntie Ethel) w Spłonionej Syrenie (The Blushing Mermaid).
Jak znaleźć kryjówkę ciotki Ethel (Auntie Ethel)?
Przy właścicielu karczmy znajdziecie drewniane schody prowadzące do piwnicy. W piwnicy będziecie musieli wykonać test na percepcję, żeby odkryć magiczne drzwi, które będą tą samą iluzją, z jaką spotkaliście się w Herbaciarni (Teahouse) w akcie 1.
Gdy odkryjecie drzwi, przekręćcie kamerę tak, aby kursor znalazła się po ich drugiej stronie i kliknijcie w dowolne miejsce. Wasza drużyna powinna bez problemu przejść przez iluzję.
Przejdźcie do następnego pomieszczenia i pokonajcie grupę wrogów. Możecie zaatakować ich z zaskoczenia, aby mieć przewagę w bitwie. Możecie też spróbować przejść niezauważonym do kryjówki wiedźmy i uniknąć walki z nimi.
Jak zabić ciotkę Ethel (Auntie Ethel)?
Walką z ciotką Ethel (Auntie Ethel) będzie bardzo podobna do poprzedniego starcia. Wiedźma znowu będzie używać iluzji i stworzy kilkoro wiedźm. Tym razem jednak będzie miała dodatkową pomoc. Za każdym razem gdy zabijecie Ethel, magiczne grzyby przywrócą ją do życia.
Przed walką z wiedźmą wyposażcie się w stroje lub mikstury odporności na trucizny. Upwnijcie się też, że macie przy sobie zwój lub posiadacie czar albo miskturę Widzenie niewidzialnego (See Invisibility).
Rozpocznijcie walkę od uratowania Varny. Znokautujcie wiedźmę i wyjmijcie z jej ciała dziewczynkę lub rzućcie w nią miksturą Zguba Wiedźmy (Hag's Bane). Gdy dziecko będzie bezpieczne, możecie przystąpić do bitwy.
W pierwszej kolejności zajmijcie się 3 magicznymi grzybami. Każdy z grzybów będzie się odnawiał swoje życie, musicie więc zniszczyć go podczas jednej tury. Najlepiej więc atakować pojedynczy zestaw grzybów całą swoją drużyną. Gdy pozbędziecie się wszystkich grzybów, zacznijcie atakować wiedźmę.
Magiczne grzyby posiadają odporność na trucizny i ataki psychiczne. Do szybkiego zniszczenia grzybów najlepiej użyć ataków z dodatkiem ognia, które zadają duża ilość obrażeń.
Gdy magiczne grzyby zostaną zniszczone, możecie zająć się ciotką Ethel (Auntie Ethel). Jej iluzje wymagają jedynie jednego silnego ciosu, aby je rozproszyć. Jeśli wasza drużyna jest na około 9-10 nie powinniście mieć większych problemów w tej walce. Skupcie swoje ataki na prawdziwej wiedźmie i szybko zakończcie walkę.
W ciele Ethel znajdziecie broń Corellon's Grace, Ring of Feywild Sparks i naszyjnik Tarnished Charm. W skrzyni schowane jest trochę złota oraz 2 strzały.
Na koniec możecie wrócić do Mayriny i powiedzieć jej, że wiedźma została ostatecznie pokonana. Otrzymacie od niej Fey Semplance Amulet. Nie zapomnijcie też odwiedzić Lory i Varny. Matka dziewczynki wręczy wam w nagrodę Amulet of Windrider i broń Duellist's Prerogative.