Baldurs Gate 3: Jak wejść do Podmroku? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Podmrok to jeden z obszarów w grze Baldurs Gate 3, do którego niełatwo się dostać. Z tej strony poradnika dowiecie się o każdym ze sposobów na wejście do Podmroku.
Ostatnia aktualizacja: 21 lipca 2023
Podczas eksploracji świata w grze Baldurs Gate 3 będziecie musieli zejść do krainy zwanej Podmrokiem. W tym poradniku przedstawiamy wszystkie możliwe drogi zejścia oraz sposoby ich odblokowania w najprostszy sposób.
- Drogi zejścia do Podmroku
- Zniszczone Sanktuarium (Shattered Sanctum)
- Szepcząca Głębia
- Herbaciarnia nad rzeką
- Kryjówka Zentharimów
Drogi zejścia do Podmroku
Poniżej znajdziecie listę wszystkich czterech możliwości na zejście do tej podziemnej krainy:
- Zniszczone Sankuarium (Shattered Sanctum) - lokalizacja z wieloma goblinami, które staną na waszej drodze.
- Szepcząca Głębia (Whispering Depths) - znajdziecie tutaj pająki oraz Mroczny Ametyst, który jest przedmiotem potrzebnym do wykonania jednego z głównych zadań.
- Herbaciarnia nad rzeką (Riverside Teahouse) - lokacja, w której spotykacie Ciotkę Ethel.
- Kryjówka Zentharimów (Zentharim Hideout) - miejsce, gdzie grupa najemnicza Zentharimów przechowywała swoje skradzione dobra.
Zniszczone Sanktuarium (Shattered Sanctum)
Chcąc dostać się do Podmroku przez Zniszczone Sanktuarium musicie udać się do miejsca, w którym walczyliście z Polmą w północno-wschodniej części lokacji. Tam z kolei znajdziecie pomieszczenie z czterema kręgami na ziemi - przy udanym teście na Pasywną Percepcję, wasze postaci wydadzą z siebie kwestię dialogową, która wspomni o księżycowych płytach - to będzie znak, że jesteście w dobrym miejscu.
W tym momencie macie dwie opcje:
- Możecie rozwiązać układankę z księżycowych płyt, aby otworzyć wrota. Na każdej płycie znajdują się symbole - pełnego księżyca, połowicznego księżyca i zaćmienia. Musicie tak ustawić płyty, aby na najbardziej wysuniętej na północ płycie znajdowały się tylko symbole pełnego księżyca, na dwóch środkowych z lewej i prawej strony połowicznego, a na dolnej symbole zaćmienia. Pełen opis znajdziecie na osobnej stronie poradnika.
- Mając postać z Otwieraniem Zamków przeszukajcie pomieszczenie, aby znaleźć okrągłą dźwignię - znajdziecie ją przed północnymi wrotami, po prawej stronie. Następnie musicie wykonać test na wyżej wspomnianą umiejętność o stopniu trudności wynoszącym 15.
Wykonanie którejkolwiek z czynności otwiera wrota i tym samym, drogę do Podmroku poprzez Zniszczone Sanktuarium.
Szepcząca Głębia
Najbardziej prostolinijna droga. Wykonując zadanie główne Piwnica Aptekarza natraficie na Mroczny Ametyst. Obok niego znajduje się ogromna jama w ziemi. Mając postać znającą zaklęcie Spadające Piórko możecie skoczyć w tę przepaść, dostając się do Podmroku.
Herbaciarnia nad rzeką
Chcąc wykorzystać tę ścieżkę musicie posiadać przedmiot Szepcząca Maska, który zdobywacie w zadaniu Uratować Mayrinę. Na swojej drodze znajdziecie iluzje, przez które przejdziecie, jeśli założycie wcześniej wspomnianą maskę. Uważajcie jednak, gdyż za każdą turę, w której będziecie mieli założoną maskę, jej właścicielka będzie próbowała was opętać - gra wymusi rzut obronny na Charyzmę.
W końcu traficie do pomieszczenia, z kręgiem grzybów pośrodku - wejdźcie w niego, a przeniesiecie się do Podmroku.
Kryjówka Zentharimów
W północnej części tej lokacji znajdziecie ścianę, przy której wasze postaci wykonają test na Percepcję. Jeśli go zdadzą, zostaniecie poinformowani o tym, że ściana jest iluzją. Przejdźcie przez nią i użyjcie zaklęcia dającego światło, aby ułatwić sobie orientację.
W jaskini jest winda, przy której musicie użyć zdolności Otwieranie Zamków, stopień trudności testu będzie wynosił dziesięć. Po jego zdaniu, winda będzie gotowa do użytku - wystarczy zjechać nią do Podmroku.