Baldurs Gate 3: Rasa Drow poradnik Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Kusząca wydaje Wam się wizja gry jako tajemniczy mieszkaniec Podmroku? Strona ta zdradzi Wam wszystkie istotne informacje na temat Drowów.
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2023
Drowy, czyli mroczni kuzyni Elfów to tajemnicze istoty zamieszkujące Podmork. Podzielone na rywalizujące ze sobą klany odznaczają się pragmatycznym podejściem do życia, a także zestawem interesujących, rasowych zdolności. Ze strony tej dowiecie się wszystkich najważniejszych informacji, które pomogą Wam zdecydować, czy rasa ta sprawdzi się przy kreacji Waszego bohatera.

Podstawowe cechy oraz zdolności rasowe
Po wyjściu z wczesnego dostępu, BG3 porzuciło motyw bonusów do umiejętności charakterystycznych dla każdej z ras. Od teraz, każdy gracz może się zdecydować na bonus +1 oraz +2 do dowolnej statystyki, niezależnie od rasy. Oznacza to, że wybór rasy sprowadzać się będzie głównie do upodobań kosmetycznych oraz obecności wybranych, rasowych zdolności.
Podstawowa szybkość rasowa: odległość, którą możecie przebyć w każdej turze wynosi 9 metrów.
Wyjątkowe widzenie w ciemności: na odległość do 24 metrów.
Szkoła walki drowów
Podobnie jak inne rodzaje Elfów, Drowy szkolone są w użytkowaniu różnorodnego arsenału broni. Zestaw broni różni się jednak od tego, preferowanego przez ich nadziemnych kuzynów.
Mroczne Elfy biegłe są w używaniu rapierów, mieczy krótkich oraz kusz ręcznych.
Rodowód fey
Zdolność ta działa w dokładnie taki sam sposób jak w przypadku innych Elfów. Drowy otrzymują ułatwienie w rzutach obronnych przeciwko zauroczeniu, a także posiadają wrodzoną odporność na magiczne formy uśpienia.
Sztuczki i zaklęcia rasowe
Na 1 poziomie, Drowy znają sztuczkę Tańczące światła, która rozświetla przestrzeń w promieniu 9 metrów.
Wraz z poziomem 3, Drowy otrzymują Blask Faerie. Zaklęcie to ujawnia wskazane cele, a także sprawia, że ataki przeciwko nim zyskują ułatwienie.
Poziom 5 to kolejne zaklęcie, Ciemność, spowijające wybrany obszar w ciemnej chmurze i oślepiające istoty znajdujące się wewnątrz.
Cechą, którą Drowy wykorzystują do rzucania rasowych zaklęć jest Charyzma.
Podrasy
Pod względem rozgrywki, dwie subrasy Drowów nie różnią się od siebie w zasadzie niczym. Wybór jednej z nich stanowi więc decyzję raczej kosmetyczną i motywowaną fabularnie.
Drow Lolth
Słudzy Pajęczej Królowej pochodzący z podziemnego miasta Menzoberranzan. Znani z tożsamego dla swojego kultu, bezlitosnego charakteru. Często oznaczają się czerwonym kolorem oczu.
Drow Seldarine
Wierni obrońcy tradycyjnego, elfickiego panteonu. Szukający na powierzchni sprzymierzeńców, którzy pomogą im zakończyć konflikt z niebezpiecznym kultem Pajęczej Królowej.
Najlepsza klasa dla Drowa
Drowy sprawdzą się w roli potężnych użytkowników magii. Wartymi uwagi będą zatem klasy Zaklinacza, Maga, Czarownika bądź Kleryka.
Doskonała umiejętność widzenia w ciemności, przydatne rasowe zaklęcia oraz biegłość w kilku rodzajach amunicji czyni z Mrocznych Elfów także świetny materiał na Łotrzyków, Łowców, czy nawet Wojowników.