Baldurs Gate 3: Obudź Arta Cullagha (Wake Up Art Cullagh's) solucja, opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Nie wiecie, jak pomóc tajemniczemu mężczyźnie w Last Light Inn? Chcecie dołączyć Halsina na stałe drużyny? W tym poradniku znajdziecie odpowiedzi na te pytania.
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2023
W tym poradniku do Baldur's Gate 3 opiszemy krok po kroku jak wybudzić tajemniczego męzczyznę w Last Light Inn, a także jak zrekrutować Halsina na stałe do drużyny. Wyjaśniamy kroki, które należy podjąć oraz lokacje, do których trzeba się udać.
Obudź Arta Cullagha (Wake Up Art Cullagh's) - opis przejścia misji pobocznej w Baldurs Gate 3
Zadanie otrzymujecie w momencie porozmawiania z mężczyzną na poniższym screenie. Znajduje się on w Last Light Inn, przy Counsellor Florick, która uratowaliście w poprzednim akcie. Zbadajcie go i porozmawiajcie z kobieta, która nad nim czuwa. Dowiecie się, że spędził on bardzo dużo w Shadowfell - krainie Shar, a także, że badał House of Healing.
Wróccie do obozu - będziecie mieli nową kwestię dialogową z Halsinem. Po krótkiej rozmowie z nim, wyrusza on do Last Light Inn.
Rozpocznijcie krótki dialog z druidem w Last Light Inn, a następnie wyruszcie na południe do House of Healing.
Jeśli w trakcie walki z Marcusem udało mu się porwać Isobel i Art Cullagh's nie żyje, użyjcie na nim zaklęcia Speak With The Dead. Diametralnie przyspieszy to wykonanie zadania i pominie cały wątek z House of Healing.
W trakcie wędrówki na południe, możecie natrafić na osobliwą ruinę - uważajcie, będzie tutaj szykowana na was zasadzka. Przeciwnicy w tej walce potrafią porywać wasze postaci i teleportować się, dlatego lepiej, abyście zdali test na Perception.
W końcu dojdziecie do jednego z mostów, które prowadzą na obszar odgrodzony klątwą cienia. Jeśli nie zdobyliście błogosławieństwa wróżki albo latarni od Dridera, zawróćcie i wykonajcie te zdania najpierw. W przeciwnym razie, nie zajdziecie daleko.
Jeśli natomiast możecie poruszać się wewnątrz klątwy, ruszajcie naprzód. Dobiegniecie do centralnego placu, na którym będzie czekać was walka ze spaczonymi Harfiarzami. Nie powinna ona stanowić większego problemu. Po jej zakończeniu ruszajcie zgodnie z nawigacją na mapie świata do zadania Wake Up Art Cullagh's.
W końcu, na koordynatach X:-189 oraz Y:-19 znajdziecie wejście do House of Healing. Wejdźcie tam, a następnie rozejrzyjcie się po lokacji. Jeśli udało wam się w pierwszym akcie uratować Arabellę z rąk Kaghi, to tutaj będziecie mieli kontynuację jej losów. Pomoc jej będzie oznaczała zaakceptowanie kolejnego zadania "Save Arabella's Parents", o którym możecie przeczytać tutaj.
Tak czy inaczej po przeszukaniu pomieszczeń zróbcie długi odpoczynek, a następnie kierujcie się do głównej hali, gdzie znajdziecie jednego z Thormów, który prowadzi bluźnierczy wykład na temat medycyny i Shar.
W trakcie cutscenki będziecie mieli możliwośc uniknięcia walki z Malusem Thormem oraz jego pielęgniarkami. Jeśli chcecie ułatwić sobie jak najbardziej zadanie, to niech prowadząca rozmowę postać będzie Klerykiem. Bard w drużynie też jest wskazany - dzięki temu maksymalizujecie szansę na zdanie dość trudnych testów. Jeśli jednak wam się nie uda, to szykujcie się na wymagającą walkę - Malus ma potencjał na zabicie postaci jednym ciosem, a jego pielęgniarki są w stanie paraliżować. Łatwiejszą droga jest przekonanie go, aby zabił siebie i siostry za pomocą perswazji.
Niezależnie od obranej drogi, przeszukajcie ciało Malusa i zabierzcie lutnię. Następnie wróćcie do Last Light Inn i porozmawiajcie z Halsinem.
Zagrajcie na lutni, a Art Cullagh się wybudzi. Właśnie ukończyliście zadanie "Wake Up Art Cullagh's" i możecie podjać się jego kontynuacji w "Lift The Shadow Curse", czyli pomocy Halsinowi w zdjęciu klątwy. Wykonanie następnego zadania, oficjalnie pozwoli wam dołączyć Halsina na stałe do drużyny.