Baldurs Gate 3: Drzwi w kryjówce wiedźmy - Rozwiązanie zagadki Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Pod Herbaciarnią w BG3 jest kryjówka wiedźmy, ciotki Ethel. Nasz poradnik wyjaśnia jak otworzyć zdeformowane drzwi (Gnarled Door) i dostać się do dalszej części kryjówki.
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2023
Ta strona poradnika do gry Baldurs Gate 3 zawiera rozwiązanie zagadki ze zdeformowanymi drzwiami z kryjówki wiedźmy, która znajduje się pod Herbaciarnią. Z naszego opisu przejścia dowiesz się, jakie są dwie główne metody uporania się z drzwiami blokującymi dostępu do kolejnych obszarów kryjówki.
Lokalizacja kryjówki wiedźmy
Z kryjówką wiedźmy powiązany jest quest Herbaciarnia (Teahouse), w ramach którego trzeba spotkać się z Ciotką Ethel w jej chatce. Herbaciarnia znajduje się w południowo-zachodniej cześci głównej mapy.
W wyniku tego spotkania ustalisz, że Ciotka Ethel jest wiedźmą i że trzeba uratować przetrzymywaną przez nią Mayrinę.
Zdeformowane drzwi (Gnarled Door) znajdują się w pierwszej komnacie kryjówki wiedźmy. Możesz do nich dotrzeć dzięki wejściu w interakcję z kominkiem w chatce Ethel - płomienie zostaną ugaszone i odsłoni sie tajne przejście.
Jak otworzyć zdeformowane drzwi?
Na dużych drzwiach nie zadziała opcja użycia narzędzi złodzieja. Nie możesz ich w ten sposób otworzyć, nawet jeśli skorzystasz z usług wyszkolonego łotrzyka-złodzieja.
Pierwszy sposób zakłada wejście w interakcję z drzwiami i rozpoczęcie z nimi "rozmowy". W trakcie rozgrywania tej sceny załączy się w pewnym momencie test umiejętności - wiedzy tajemnej. Jeśli będzie on pozytywny (przykład na obrazku), to bohater ustali, że drzwi są iluzją. W przypadku niepowodzenia tego testu możesz wczytać ostatni stan gry i powtórzyć test, najlepiej postacią z wysoko rozwiniętą cechą Inteligencja.
Obróć kamerę w taki sposób, by dostrzeć ścieżkę za drzwiami. Kliknij na niej, a cała drużyna przejdzie przez drzwi-iluzję.
Drugi sposób jest rekomendowany tylko jeśli zawalisz test wiedzy tajemnej i pomimo ewentualnych kolejnych prób nie uda ci się go pomyślnie ukończyć. Zainteresuj się szepczącymi maskami (Whispering Mask) leżącymi na stole. Wystarczy, że założysz maskę jednej postaci z drużyny, a reszta będzie mogła przejść razem z nią.
Maskę możesz założyć w taki sam sposób, jak każde inne nakrycie głowy. Są z nią związane dwie bardzo ważne cechy:
- Maska pozwala przejść przez zdeformowane drzwi. Zachowaj się w taki sam sposób, jak w pierwszym wariancie, a więc obróć kamerę i kliknij na ścieżce za drzwiami.
- Po założeniu maski pojawia się ryzyko, że dany członek drużyny znajdzie się pod kontrolą wiedźmy. Rzut kośćmi jest wykonywany w każdej turze. Jeśli uda ci się obronić, to utrzymasz kontrolę nad bohaterem, a jeśli zawalisz rzut, to dany bohater zwróci się przeciwko swoim towarzyszom. Najlepszą taktyką jest zapisanie stanu gry przed każdym założeniem maski, jak naszybsze przejście przez iluzję i zdjęcie maski po znalezieniu się po drugiej stronie.