Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify
Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify
Plaża. Rozpoczniesz tu grę w pojedynkę po ukończeniu prologu na pokładzie latającego statku Nautiloid (mapa M1).
Posępne Serce. Kleryczka stoi przy wejściu do ruin. Po krótkiej rozmowie możesz zaprosić ją do dołączenia na stałe do drużyny.
Wejście do Zatęchłej krypty. Drzwi są zamknięte. Możesz spróbować je otworzyć z użyciem narzędzi złodzieja - pierwsze wytrychy znajdziesz w jednej z beczek na plaży.
Pradawny krąg run - Zarośnięte ruiny. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Pożeracze intelektu. Bitwy z pożeraczami nie można uniknąć, ale możesz się do niej przygotować - warto zrekrutować Posępne Serce (żółte 1 na mapie) oraz zaatakować potwory z zaskoczenia.
Zamknięta skrzynia. W jednej z okolicznych skrzyń są narzędzia złodzieja i możesz spróbować ich użyć do otwarcia skrzyni. W środku są złoto i skórzane nakrycie głowy.
Głaz. Jest on na końcu ścieżki, do której można doskoczyć. Możesz go odkryć jeśli zaliczysz test umiejętności. Głaz nadaje się do przesunięcia.
Astarion. Pół-elf podczas pierwszego spotkania spróbuje oszukać bohatera. Możesz zostać powalony na ziemię i spróbować wybronić się zaliczając test umiejętności. Po krótkiej rozmowie z Astarionem możesz na stałe przyłączyć go do drużyny. W pobliżu może pojawić się wystraszony dzik - możesz spróbować go oswoić lub zabić.
Rybacy i łupieżca umysłów. Potwór oszukuje rybaków podając się za dziewczynę. Możesz zaliczyć test umiejętności i przekonać ich do przejrzenia na oczy lub zostać zaatakowany przez nich. Przy próbie kontaktu z umierającym potworem może on spróbować przejąć kontrolę nad umysłem głównego bohatera - jeśli się nie wybronisz, to bohater zginie, a potwór odrodzi się z dużą liczbą punktów zdrowia.
Gale. Mag pojawi się po zbliżeniu się do portalu / kręgu run obszary Przydrożne klify. Możesz łatwo na stałe przyłączyć Gale'a do drużyny.
Pradawny krąg run - Przydrożne klify. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Wejście do kaplicy. Uważaj w okolicy na winorośla - można odnieść obrażenia kłute w wyniku kontaktu z nimi. W ruinach kaplicy przebywa grupa szabrowników. Możesz ich zaatakować (najlepiej z zaskoczenia - zrzucając ciężki ładunek na rozmawiające osoby) lub zaliczyć jeden z testów umiejętności i nakłonić do pokojowego opuszczenia tej lokacji.
Wejście do ruin. Prowadzi ono do sypialni. Drzwi są zamknięte - możesz zaliczyć jeden z testów umiejętności i oszukać strażnika pilnującego drzwi po to żeby je otworzył, bądź też skorzystać z narzędzi złodzieja.
Właz do Zatęchłej krypty. Prowadzi do niego ścieżka obok kaplicy i musisz dodatkowo zejść po korzeniach. Właz jest zamknięty i trzeba skorzystać z narzędzi złodzieja.
Lae'zel w klatce. Wojowniczka jest przetrzymywana przez diabelstwa - możesz pokonać je w walce (najlepiej po ataku z zaskoczenia) lub zaliczyć jeden z testów umiejętności. Możesz otrzymać wybór czy sprzymierzyć się z diabelstwami czy z Lae'zel. Musi ona przeżyć jeśli chcesz na stałe przyłączyć ją do drużyny.
Obozowisko. Możesz tu dotrzeć od północy, wspinając się po skalnej ścianie. Możesz tu odnaleźć dużo różnego lootu - mikstury, zielony amulet, zestaw do rozbrajania pułapek i inne przedmioty.
Powiększ mapę

Baldur's Gate 3: Lae'zel w klatce - solucja, opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Lae’zel w klatce to bardzo krótkie zadanie, które napotkacie na początku aktu pierwszego. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak rozwiązać sytuację zarówno pokojowo jak i przemocą oraz jak zrekrutować Lae’zel.

Ostatnia aktualizacja: 19 lipca 2024

Legenda Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Lae'zel w klatce to zadanie w pierwszym akcie gry Baldur's Gate 3. Po rozbiciu się nautiloida i eksploracji plaży możecie natrafić na Lae'zel, wojowniczkę ze statku, trzymaną w klatcę przez dwóch zwiadowców z pobliskiego gaju. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak rozwiązać sytuację, uwolnić i zrekrutować Lae'zel.

Gdzie znaleźć Lae'zel?

Laezel znajdziecie na północ od wraku nautiloida oraz od punktu szybkiej podróży Przydrożne klify, przy którym znaleźliście innego towarzysza, Galea - Baldurs Gate 3: Laezel w klatce - solucja, opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Lae'zel znajdziecie na północ od wraku nautiloida oraz od punktu szybkiej podróży Przydrożne klify, przy którym znaleźliście innego towarzysza, Gale'a. Jest ona uwięziona w klatce i strzeżona przez dwóch zwiadowców, którzy uznali ją za niebezpieczną. Gdy tylko zbliżycie się do grupy, Lae'zel telepatycznie zażąda, by ją uwolnić i pomóc jej zabić zwiadowców - w zamian zaoferuje zaś informacje na temat leku na waszego pasożyta.

Jak rozwiązać sytuację?

Macie kilka dostępnych opcji na rozwiązanie sytuacji - Baldurs Gate 3: Laezel w klatce - solucja, opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Macie kilka dostępnych opcji na rozwiązanie sytuacji. Są nimi:

  1. Przekonać zwiadowców do ucieczki i pozostawienia Lae'zel wam poprzez test na Oszustwo (PT 10) - zwiadowcy zgodzą się i uciekną. Zanim odejdą możecie jednak zapytać ich także o ich gaj poprzez test na Perswazję (PT 5). Jeśli zaliczycie ten test, powiedzą wam o Nettie, uzdrowicielce w druidzkim gaju - jest to kolejna poszlaka do głównego zadania aktu pierwszego. Gdy odejdą, możecie zniszczyć klatkę - strzelcie atakiem dystansowym w podłogę klatki, a uwolnicie Lae'zel. Możecie ją teraz zrekrutować - opowie wam o szkółce githyanki nieopodal, w której także możecie zostać uleczeni. Jest to najlepszy sposób na rozwiązanie zadania, ponieważ wyciągniecie z niego aż dwie poszlaki, nie będziecie musieli walczyć i zrekrutujecie Lae'zel do drużyny.
  2. Przekonać zwiadowców do opuszczenia klatki poprzez test na Perswazję (PT 10) - diablęcia opuszczą klatkę by zabrać pojmaną Lae'zel do swojego obozu, lecz Lae'zel ich zaatakuje. Będziecie musieli wybrać czy sprzymierzycie się ze zwiadowcami czy z Lae'zel i stanąć do walki. Jeśli zabijecie Lae'zel, nie będziecie mogli jej zrekrutować i przegapicie jej osobiste zadanie, lecz możecie dowiedzieć się o uzdrowicielce Nettie poprzez test na Perswazję (PT 5). Jeśli zabijecie zwiadowców, nie dowiecie się od nich o Nettie, lecz możecie zrekrutować Lae'zel i dowiedzieć się o szkółce githyanki.
  3. Zaatakować zwiadowców - będziecie musieli zabić zwiadowców w walce bez pomocy Lae'zel. Nie są oni trudnymi przeciwnikami, zwłaszcza jeśli skompletowaliście już pełną drużynę. Po walce możecie uwolnić Lae'zel i przyłączyć ją do drużyny, dowiadując się o szkółce githyanki.
  4. Odejść - zwiadowcy opuszczą klatkę i wdadzą się w walkę z Lae'zel. Jeśli dalej stoicie blisko, będziecie musieli wybrać stronę - odmowa wyboru strony sprawi, że diablęcia zaatakują również was. Jeśli oddaliliście się od klatki, Lae'zel i zwiadowcy będą walczyć samodzielnie - po walce możecie porozmawiać z ocalałą stroną by zrekrutować Lae'zel lub dowiedzieć się o Nettie.

Jeśli gracie jako drow, duergar lub githyanki, zwiadowcy spróbują zaatakować was od razu, gdy tylko się zbliżycie. Będziecie musieli zaliczyć test na Zastraszanie (PT 5) by uciekli bez walki (nie dowiecie się od nich o Nettie) lub ich pokonać. Następnie możecie uwolnić Lae'zel i zrekrutować ją.

Wybierając jedną z powyższych opcji zakończycie to bardzo krótkie zadanie.