Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja W zadaniu fabularnym Piwnica aptekarza w grze BG3 musicie dostać się do sekretnego pomieszczenia w piwnicy aptekarza i przejść przez magiczne lustro, aby zdobyć tajemniczą księgę. Na tej stronie poradnika znajdziecie opis przejścia tego zadania. Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2023 198198 Następna Akt 1 Goblinia kapłanka Poprzednia Akt 1 Łut szczęścia Legenda Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska Ważne lokacje na mapie Silni wrogowie i pułapki Unikalne przejścia i skarby Nowi potencjalni członkowie drużyny Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 znajdziecie opis przejścia misji Piwnica aptekarza. Opisujemy jak zdobyć księgę, jak odpowiadać na pytania lustra i w jaki sposób rozbroić pułapkę. Cele misjiOpis przejścia Cele misjiZnajdź księgę nekromancji;otwórz księgę (opcjonalne);zniszcz księgę (opcjonalne); Opis przejściaW opuszczonej wiosce, tuż przy punkcie szybkiej podróży znajduje się chata. Ulokowana w niej została klapa prowadząca do podziemi. Wejdźcie tam, a zobaczycie grotę pełną szkatuł. W każdej z nich znajduje się nieumarły. Jeśli wejdziecie z nimi w interakcję, to zostaniecie zaatakowani. Po przeciwległej stronie pomieszczenia znajdziecie zwierciadło, z którym możecie porozmawiać. W pewnym momencie zapyta Cię ono o licza. Aby przepuściło Was ono dalej musicie potwierdzić, że jesteście jego sługą, a następnie wybrać następujące odpowiedzi: "Obmierzły licz. Bodaj konał po stokroć.";"Oczyszczania ran";"Chciałbym poznać zaklęcie, które uwolni mnie od pasożyta w mojej głowie.";Jeśli udzielicie błędnej odpowiedzi zostaniecie zaatakowany. Za zwierciadłem znajduje się pracowania. Na stole znajdującym się na wprost od wejścia znajdziecie księgę, opisującą prowadzone eksperymenty. Następnie zwróćcie uwagę na znajdującą się za kratami księgę. Zniszczcie drzwi, otwórzcie je wytrychem lub skorzystajcie z klucza, który znajdziecie w komórce, która sąsiaduje z warsztatem (można zniszczyć ścianę, aby przejść do pomieszczenia obok). Zanim wejdziecie do środka, rozbrójcie podłużną pułapkę przed kratami. Kolejny mechanizm zwalniający pułapkę jest dokładnie pod księgą, ale możecie ją zabrać bezpiecznie na dwa sposoby: Rozbroić pułapkę pod księgą (wymagany test percepcji), Podmienić księgę na inny przedmiot - możecie rzucić na stół jeden z przedmiotów z ekwipunku. Okaże się, że aby otworzyć zdobyć księgę, potrzebny jest klucz. W tym momencie możecie postąpić na dwa sposoby. Zniszczcie księgęPierwszą opcją jest zniszczenie księgi. Jest to czymś prostym. Wymaga od Was rzucenia na księgę czaru zadającego obrażenia od światła (Shadowheart dysponuje takimi zdolnościami). Znajdźcie kluczJeśli zdecydujecie się otworzyć księgę, to musicie udać się do Szepczącej głębi. Na terenie Opuszczonej wioski znajdziecie kilka przejść: studnia znajdująca się obok punktu szybkiej podróży;dziura w skale znajdująca się w piwnicy budynku naprzeciwko apteki. W jaskiniach traficie na grupę pająków fazowych. Są to jedni z trudniejszych przeciwników w grze. Potrafią się bowiem teleportować i są w stanie zadać duże obrażenia. Dodatkowo przewodzi im potężna Pająk Fazowy Matka Rodu. To właśnie w jej okolicy znajdziecie mroczny ametyst, który wymagany jest do zakończenia zadania. Możecie spróbować przekraść się obok niej lub stanąć do walki (instrukcje, jak ją pokonać znajdziecie na osobnej stronie poradnika). Po znalezieniu klucza możecie aktywować, księgę z poziomu ekwipunku. Musicie także zdecydować, czy chcecie zachować księgę dla siebie i nauczyć się zdolności "rozmawianie ze zmarłymi" czy też oddać ją w ręce Gale'a lub Astariona. Następna Akt 1 Goblinia kapłanka Poprzednia Akt 1 Łut szczęścia