Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska
Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska
Wejście do legowiska sowoniedźwiedzia. Jeżeli wcześniej poprawnie rozegrałeś scenę z klerykami w lesie (mapa M3, niebieskie 20), to teraz mogą czekać przy wejściu do pieczary. Wejdą razem z drużyną do środka i mogą pomóc w pokonaniu sowoniedźwiedzia.
Sowoniedźwiedź. Potwór ten przebywa w dużej pieczarze / legowisku. Pojedynek z sowoniedźwiedziem jest opcjonalny - możesz z nim porozmawiać lub poprawnie zaliczyć jeden z testów umiejętności. Nie musisz też zabijać sowodźwiadka.
Pies Scratch. Czuwa on przy zwłokach swojego pana Gomwicka. Możesz uspokoić psa zaliczając test Opieki nad zwierzętami, Perswazji lub Zastraszenia. Pozwoli ci to pogłaskać Scratcha. Możesz pozwolić na to żeby pies powąchał bohatera, dzięki czemu od tej pory może pojawiać się w obozie drużyny. Przy ciele Gomwicka znajdziesz kilka listów i inny drobny loot.
Wejścia do wioski. Przy pierwszej próbie wkroczenia do wioski zatrzymają cię gobliny. Możesz spróbować zaliczyć test perswazji lub zastraszenia - udana próba spowoduje, że będziesz mógł swobodnie podróżować po wiosce. Alternatywnie możesz przystąpić do walk z goblinami z wioski lub zakraść się do niej żeby zaatakować gobliny z zaskoczenia.
Pradawny krąg run - Opuszczona wioska. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Uszkodzony most. Prowadzi do północnej części mapy - The Risen Road. Bohaterowie mogą ominąć zniszczony fragment mostu używając opcji skoku.
Wiatrak. Grupa goblinów znęca się nad gnomem przywiązanym do wiatraka - możesz ich zaatakować, zapłacić pełną sumę, zapłacić mniej dzięki użyciu perswazji (różne próby o różnym poziomie trudności) lub użyć mocy illithid i nakłonić gobliny do odejścia. Musisz zatrzymać wiatrak w celu oswobodzenia gnoma - przycisk jest wewnątrz wiatraka, na parterze.
Studnia. Możesz zbadać studnię (test śledztwa) oraz zejść po linie. Pozwoli ci to dostać się do lochu Szepcząca Głębia.
Ogry. Musisz wybronić się w trakcie rozmowy jeśli nie chcesz zostać przez nie zaatakowany - zalicz test oszustwa. Potwory stoją przy zwłokach diabelstwa - znajdziesz m.in. unikalny medalik.
Wejście do piwnicy. Możesz zbadać piwnicę budynku, przy czym uważaj na pułapki na większych skrzyniach. Jeśli zaliczysz test percepcji, to odkryjesz pękniętą ścianę i zburzenie jej pozwala dostać się do lochu Szepcząca Głębia.
Buttir i Grukkoh. Jeśli zdecydujesz się im przeszkodzić i wejść do budynku, to rozpocznie się walka. Do pokonania będą ogrzyca i bugbear.
Budynek nekromanty. W ruinach znajdziesz mikstury i inny drobny loot. Na parterze budynku znajduje się właz pozwalający przenieść się do rozległej piwnicy.
Wejścia do wioski. Przy pierwszej próbie wkroczenia do wioski zatrzymają cię gobliny. Możesz spróbować zaliczyć test perswazji lub zastraszenia - udana próba spowoduje, że będziesz mógł swobodnie podróżować po wiosce. Alternatywnie możesz przystąpić do walk z goblinami z wioski lub zakraść się do niej żeby zaatakować gobliny z zaskoczenia.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W zadaniu fabularnym Piwnica aptekarza w grze BG3 musicie dostać się do sekretnego pomieszczenia w piwnicy aptekarza i przejść przez magiczne lustro, aby zdobyć tajemniczą księgę. Na tej stronie poradnika znajdziecie opis przejścia tego zadania.

Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2023

Legenda Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 znajdziecie opis przejścia misji Piwnica aptekarza. Opisujemy jak zdobyć księgę, jak odpowiadać na pytania lustra i w jaki sposób rozbroić pułapkę.

Cele misji

  1. Znajdź księgę nekromancji;
  2. otwórz księgę (opcjonalne);
  3. zniszcz księgę (opcjonalne);

Opis przejścia

W opuszczonej wiosce, tuż przy punkcie szybkiej podróży znajduje się chata. Ulokowana w niej została klapa prowadząca do podziemi. Wejdźcie tam, a zobaczycie grotę pełną szkatuł. W każdej z nich znajduje się nieumarły. Jeśli wejdziecie z nimi w interakcję, to zostaniecie zaatakowani.

Po przeciwległej stronie pomieszczenia znajdziecie zwierciadło, z którym możecie porozmawiać. W pewnym momencie zapyta Cię ono o licza. Aby przepuściło Was ono dalej musicie potwierdzić, że jesteście jego sługą, a następnie wybrać następujące odpowiedzi:

  1. "Obmierzły licz. Bodaj konał po stokroć.";
  2. "Oczyszczania ran";
  3. "Chciałbym poznać zaklęcie, które uwolni mnie od pasożyta w mojej głowie.";

Jeśli udzielicie błędnej odpowiedzi zostaniecie zaatakowany.

Za zwierciadłem znajduje się pracowania - Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Za zwierciadłem znajduje się pracowania. Na stole znajdującym się na wprost od wejścia znajdziecie księgę, opisującą prowadzone eksperymenty.

Następnie zwróćcie uwagę na znajdującą się za kratami księgę - Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Następnie zwróćcie uwagę na znajdującą się za kratami księgę. Zniszczcie drzwi, otwórzcie je wytrychem lub skorzystajcie z klucza, który znajdziecie w komórce, która sąsiaduje z warsztatem (można zniszczyć ścianę, aby przejść do pomieszczenia obok). Zanim wejdziecie do środka, rozbrójcie podłużną pułapkę przed kratami. Kolejny mechanizm zwalniający pułapkę jest dokładnie pod księgą, ale możecie ją zabrać bezpiecznie na dwa sposoby:

  1. Rozbroić pułapkę pod księgą (wymagany test percepcji),
  2. Podmienić księgę na inny przedmiot - możecie rzucić na stół jeden z przedmiotów z ekwipunku.

Okaże się, że aby otworzyć zdobyć księgę, potrzebny jest klucz. W tym momencie możecie postąpić na dwa sposoby.

Zniszczcie księgę

Pierwszą opcją jest zniszczenie księgi. Jest to czymś prostym. Wymaga od Was rzucenia na księgę czaru zadającego obrażenia od światła (Shadowheart dysponuje takimi zdolnościami).

Znajdźcie klucz

Jeśli zdecydujecie się otworzyć księgę, to musicie udać się do Szepczącej głębi. Na terenie Opuszczonej wioski znajdziecie kilka przejść:

  1. studnia znajdująca się obok punktu szybkiej podróży;
  2. dziura w skale znajdująca się w piwnicy budynku naprzeciwko apteki.
W jaskiniach traficie na grupę pająków fazowych - Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W jaskiniach traficie na grupę pająków fazowych. Są to jedni z trudniejszych przeciwników w grze. Potrafią się bowiem teleportować i są w stanie zadać duże obrażenia. Dodatkowo przewodzi im potężna Pająk Fazowy Matka Rodu. To właśnie w jej okolicy znajdziecie mroczny ametyst, który wymagany jest do zakończenia zadania. Możecie spróbować przekraść się obok niej lub stanąć do walki (instrukcje, jak ją pokonać znajdziecie na osobnej stronie poradnika).

Po znalezieniu klucza możecie aktywować, księgę z poziomu ekwipunku. Musicie także zdecydować, czy chcecie zachować księgę dla siebie i nauczyć się zdolności "rozmawianie ze zmarłymi" czy też oddać ją w ręce Gale'a lub Astariona.