Baldur's Gate 3: Wojownik - poradnik BG3 Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Zastanawiacie się, którą rasę wybrać dla Wojownika w BG3? W tym poradniku przeczytacie o najlepszej podklasie, pochodzeniu i stylu walki dla Wojownika.
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2023
W tym poradniku BG3 znajdziecie podstawowe informacje jak stworzyć najlepszego Wojownika. Wyjaśniamy, którą rasę, podklasę oraz pochodzenie wybrać oraz jak rozdzielić punkty zdolności. Na dole strony przedstawiliśmy najlepsze buildy dla Wojownika, w zależności od stylu walki.
- Najlepsze pochodzenie dla Wojownika
- Najlepsza rasa dla Wojownika
- Najlepszy styl walki Wojownika
- Punkty zdolności Wojownika
- Najlepsza podklasa Wojownika
- Najlepsze akcje klasowe Wojownika
- Najlepszy build Wojownika
Najlepsze pochodzenie dla Wojownika
Przy wyborze pochodzenia Wojownika powinniście dopasować biegłości związane z podstawowymi zdolnościami tej klasy, czyli z Siłą i Kondycją. Najlepsze pochodzenie dla Wojownika to:
- Pogranicznik (Outlander) posiadający biegłość w atletyce i sztuce przetrwania.
- Żołnierz, który ma biegłość w atletyce i zastraszaniu.
Najlepsza rasa dla Wojownika
Nawajżniejsze zdolności Wojownika to Siła i Kondycja, dlatego idealne rasy dla tej klasy to:
- Krasnolud tarczowy (Shiled Dwarf) oferujący +2 do Siły i +2 do Kondycji.
- Githyanki zapewni Wam+2 do Siły +1 do Inteligencji.
- Człowiek, który posiada +1 do każdej cechy.
Najlepszy styl walki Wojownika
Przy tworzeniu postaci Wojownika możecie wybrać 1 z 6 stylów walki, które zapewniają różne pasywne bonusy:
- Strzelectwo (Archery) - +2 do ataku dystansowego.
- Defensywa (Defence) - +1 do Klasy Pancerza noszonej zbroi.
- Fechtunek (Dueling) - +2 do rzutów na obrażenia bronią oraz premia zwiększająca szansę na zadanie ciężkich obrażeń, gdy postać wyposażona jest w jedną broń, a druga ręka pozostaje pusta.
- Walka bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting) - gdy rzut na obrażenia bronią dwuręczną wyniesie 1 lub 2, rzut zostaje powtórzony.
- Ochrona (Protection) - gdy postać nosi tarczę narzuca niekorzyść na wroga, który zaatakuje jednego z Waszych sojuszników w promieniu 1,5 m.
- Walka dwiema broniami (Two-Weapon Fighting Style) - gdy postać atakuje z drugiej ręki, może dodać do obrażeń swój modyfikator z tej cechy.
Wybór stylu walki uzależniony jest od tego, jakim Wojownikiem wolelibyście grać. Jeśli celujecie w postać posługującą się ogromnym mieczem, styl Walki bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting) posiada bardzo ciekawą opcje przerzucania rzutów na obrażenia. Wojownik, który wybierze Walkę dwiema broniami (Two Weapon Fighting) jest w stanie zadać najwięcej obrażeń. Warto też dodać, że Wojownik od 5 poziomu ma dodatkowy atak na każdą turę.
Punkty zdolności Wojownika
- Siła to najważniejsza cecha Wojownika, który idealnie sprawdza się przy walkach 1 na 1. Wysoki poziom punktów Siły przyda się też przy rzutach obronnych.
- Drugą najważniejszą cechą tej klasy jest Kondycja zapewniająca dodatkowe punktu wytrzymałości (hit points).
Najlepsza podklasa Wojownika
Po osiągnięciu 3 poziomu, Wojownik będzie mógł wybrać 1 z 2 podklas:
- Mistrz bitew (Battle Master) posiada Kość Wyższości (Superiorrity Dice), która pozwala na wylosowanie 3 z 4 opcji: Menacing Attack wyrządzający obrażenia Kłute i mogący przestraszyć cel; Pushing Attack wyrządzający obrażenia Kłute i mogący odepchnąć cel; Rally wzmacniająca wytrzymałość (hit points) istoty; Riposte, która sprawia, że przy chybionym ataku, Wojownik może użyć Kości Wyższości (Superiority Dice), by wykonać odwet i wyrządzić określoną ilość obrażeń Kłutych.
- Mistyczny rycerz (Eldritch Knight) posiada wiele sztuczek (Cantrips) i czarów. Może korzystać m.in. z Magicznego Pocisku (Magic Missile), Wiedźmowego Pocisku (Witch Bolt), Fali Burzowej (Thunderwave), Zbroji Maga (Mage Armour), czy Trującego Rozprysku (Poison Spray).
Każda z tych podklas ma swoje mocne strony. Jeśli lubie grać silną postacią o zdolnościach magicznych, wybierzcie podklasę Mistyczny rycerz (Eldritch Knight). Jeżeli wolicie dysponować większą ilością mocnych ataków, wybierzcie Mistrza bitew (Battle Master).
Najlepsze akcje klasowe Wojownika
- Drugi oddech (Second Wind) to akcja dodatkowa, która pozwala na odzyskanie punktów wytrzymałości (hit points).
- Użycie Action Surge daje dodatkową akcję, którą można wykorzystać do Ataków lub rzucania Zaklęcia albo Sztuczki (Cantrip).
Najlepszy build Wojownika
Gotowy build dla Wojownika walczącego bronią dwuręczną:
- Rasa: Krasnolud Tarczowy (Shield Dwarf)
- Pochodzenie: Pogranicznik (Outlander)
- Podklasa: Mistrz bitew (Battle Master)
- Styl walki: Walka bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting)
- Zdolności: Siła 17, Zręczność 16, Kondycja 16, Mądrość 11-12, Inteligencja i Charyzma 9-10
- Broń: Everburn Blade
- Pancerz: Splint Armour
Najlepszy build dla Wojownika posługującym się dwoma broniami:
- Rasa: Githyanki
- Pochodzenie: Żołnierz
- Podklasa: Mistrz bitew (Battle Master)
- Styl walki: Walka dwiema broniami (Two-Weapon Fighting Style)
- Zdolności: Siła 17, Zręczność 13, Kondycja 14, Mądrość 12, Inteligencja i Charyzma między 8-10
- Broń: Morningstar i Rapier
- Pancerz: Splint Armour
Poniższy build jest przygotowany dla Wojownika z bronią i tarczą:
- Rasa: Człowiek
- Pochodzenie: Pogranicznik (Outlander)
- Podklasa: Mistyczny rycerz (Eldritch Knight)
- Styl walki: Ochrona (Protection) lub Defensywa (Defence)
- Zdolności: Siła 16, Zręczność 14, Kondycja 15, Mądrość 13, Inteligencja i Charyzma 10
- Broń: Shortsword of first Blood
- Pancerz: Splint Armour
- Tarcza: Absolute's Warboard