Baldurs Gate 3: Kim jest postać fabularna Mroczna Żądza (Dark Urge)? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Mroczna Żądza to pomysł na wybitnie złą postać pragnącą mordować w BG3. Z tej stronie poradnika dowiecie się jak wybrać takie pochodzenie oraz jakie unikalne sceny i wydarzenia mogą pojawiać się grając jako postać z Mroczną Żądzą.
Ostatnia aktualizacja: 3 sierpnia 2023
W trakcie tworzenia protagonisty w grze Baldurs Gate 3 jedną z opcji kategorii postaci fabularnych jest Mroczna Żądza. W naszym poradniku opisaliśmy szczegółowo ten wybór - dowiecie się jak grać bohaterem z wewnętrznym głosem domagającym się wyrządzania krzywd, jak wybór bohatera Mroczna Żądza wpływa na rozgrywkę i czy jest wymagane spełnianie żądań głosu narratora.
- Wybranie postaci Mroczna Żądza
- Zmiany w rozgrywce jako bohater z pochodzeniem Mroczna Żądza
- Przykładowe unikalne sceny dla Mrocznej Żądzy
Wybranie postaci Mroczna Żądza
- Mroczna żądza to jedna z postaci fabularnych, którą można wybrać w oknie kreatora nowej gry (zamiast stworzenia całkowicie świeżej postaci).
- W przeciwieństwie do pozostałych postaci fabularnych (np. Laezel, Astarion, Gale) Mroczna Żądza nie jest bohaterem z odgórnie narzuconą płcią, wyglądem czy statystykami. Gra domyślnie proponuje postać rasy drakon, ale możecie ustawić inną, jak również zmodyfikować twarz, budowę ciała, klasę, cechy, biegłości i inne parametry.
Zmiany w rozgrywce jako bohater z pochodzeniem Mroczna Żądza
- Unikalnym założeniem opisywanej postaci jest to, że jest ogarnięta żądzą mordu i musi zmagać się z tym pragnieniem przez całą grę.
- Pragnienie przemawia w wybranych momentach głosem narratora (może to być głos męski lub kobiecy), zachęcając do poddania się instynktowi mordercy i do wykonania czynności, które mogą prowadzić do wyrządzenia krzywdy lub zamordowania innych istot. Mroczna Żądza pojawia się wśród opcji zachowania oznaczanych kursywą.
- Gracz może walczyć z podświadomą żądzą wyrządzenia innym krzywd, bądź też zezwalać na agresywne reakcje i mogą one mieć istotny wpływ na przebieg niektórych rozmów czy scen. Mogą one też wpływać na relacje z towarzyszami. Przykładowo granie psychopatą może podobać się elfowi Astarionowi.
- Granie jako bohater Mroczna Żądza może odblokowywać nowe cut-scenki oraz nowe interaktywne sceny powiązane z unikalnym pochodzeniem bohatera. Wiele tego typu sytuacji to nagłe impulsy, w których musicie niezaspodziewanie zareagować na żądzę mordu.
- Zachowywanie się zgodnie z "oczekiwaniami" Mrocznej Żądzy w wybranych scenach może też być nagradzane punktami inspiracji. Gromadzone punkty możecie następnie wydawać do powtarzania nieudanych testów zdolności.
- Pochodzenie Mroczna Żądza to ciekawa motywacja do ponownego przejścia gry (np. po ukończeniu pierwszego playthrough pozytywną, dobroduszną postacią) lub do grania wybitnie złym bohaterem.
Przykładowe unikalne sceny dla Mrocznej Żądzy
- Jedna z pierwszych okazji do manifestacji Mrocznej Żądzy dotyczy Myrnatha i gadającego mózgu My - spotyka się ich w prologu kampanii.
- Mroczna Żądza dotyczy poddania My zabiegowi lobotomii poprzez zaliczenie testu zręczności. Efekt końcowy pozostanie niezmieniony, tzn. gadający mózg może dołączyć do drużyny na czas prologu.
- Ważną sceną jest pierwsze spotkanie z Gale'em w akcie 1. Dla przypomnienia czarnoksiężnik będzie próbował przejść przez teleporter w lokacji Przydrożne klify i początkowo wysunie dłoń.
- Możecie zgodzić się na pokusę i odciąć dłoń Gale'a. Będzie to miało katastrofalne skutki, bo wyeliminuje go jako potencjalnego kandydata do drużyny.
- Ciekawostką jest to, że protagonista może zabrać odciętą dłoń ze sobą - zostanie przeniesiona do jego inwentarza.
- W Gaju Druidów możecie spotkać wiewiórkę. Interakcja z gryzoniem może mieć nieprzyjemny końcowy efekt, bo bohater postanowi kopnąć ją z ogromną siłą. Zwierzak zderzy się z drzewem i zginie w brutalny sposób.
- Po wykonanej akcji możecie wybrać jedną z kilku opcji dialogowych żeby wybronić swoje działanie (lub nie) przed resztą drużyny.
- Mroczna Żądza może dać o siebie znać podczas pierwszego spotkania z Kaghą w Szmaragdowym Gaju. W lokacji tej ważą się losy oskarżonej o kradzież dziewczynki Arabelli.
- Zgodnie z namową narratora możecie wykonać drobny gest i zachęcić dziewczynkę do ucieczki. Arabella zostanie w konsekwencji ukąszona przez węża i umrze w męczarniach. Inne postacie nie zauważą, że to bohater nakłonił Arabellę do takiego zachowania.