Baldurs Gate 3: Jak ocucić nieprzytomne postacie? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
BG3 oddaje graczom opcję na obezwładniane wrogów oraz NPC, bez zabijania ich. Ze strony poradnika tej dowiecie się wszystkiego na temat tej mechaniki.
Ostatnia aktualizacja: 21 września 2023
Baldur's Gate 3, podobnie jak swój papierowy pierwowzór, pozwala grającym na spacyfikowanie wroga lub postaci niegrywalnej, bez jednoczesnego zabijania celu. Opcja ta dostępna jest dla wszystkich postaci, jednak przy używaniu jej istnieją pewne ograniczenia. Z tej strony dowiecie się, jak pozbawić wroga przytomności oraz co będziecie w stanie zrobić z nieprzytomnym celem.
Jak obezwładnić postać bez zabijania jej?
Wybierzcie zakładkę opisaną jako "Pasywne" z głównego paska postaci, u dołu ekranu. We wspomnianym zasobniku znajdziecie ikonę opisaną jako "Włącz ataki nieśmiercionośne". Kliknięcie na opcje aktywuje ją dla całej Waszej drużyny.
Co ważne! Ataki nieśmiercionośne zadziałają jedynie w parze z atakami wręcz lub bronią białą. Chcąc zachować cel przy życiu będziecie musieli powstrzymać się zatem od wykorzystywania broni dystansowej czy magii.
Po zaznaczeniu odpowiedniej opcji, zaatakujcie wybrany cel. W momencie, w którym jeden z Waszych bohaterów zadałby ostateczny, śmiertelny cios, walka dobiegnie końca, a nieszczęśnik z jednym punktem zdrowia straci przytomność z tymczasowym statusem "Utrata przytomności".
Gra potraktuje nieprzytomnego bohatera podobnie do postaci martwej. Oznacza to, że bez problemu będziecie mogli np. okraść leżącą ofiarę.
Jak ocucić nieprzytomnego bohatera?
Niestety, pomimo różnorodnych prób, nie udało się nam ustalić jednoznacznego sposobu na "obudzenie" nieprzytomnych postaci. Próby oparte na leczeniu, czy usuwaniu negatywnych efektów nie ocuciły leżącej na ziemi postaci niezależnej. Podobnie nieskuteczne okazały się próby oparte na popychaniu i zadawaniu jej obrażeń.
Jedyną opcją, na wybudzenie nieprzytomnego wydaje się na ten moment przeczekanie całej sytuacji. Po długim, obozowym wypoczynku, nieprzytomny bohater zwykle odzyskuje świadomość. Uważajcie jednak, gdyż wcześniejszy konflikt może spowodować, że zaatakowana wcześniej postać może odczuwać do Was niechęć lub nawet wrogość.
Wszystkie zebrane informacje każą zatem sądzić, że opcja pozbawiania wrogów przytomności jest jedynie "kosmetycznym" dodatkiem, który pozwoli lepiej "wczuć" się w odgrywaną przez Was postać. Wśród czysto praktycznych zastosowań, interesującym może być zagadnienie tymczasowo agresywnych stworzeń, które po przebudzeniu mogą stracić zainteresowanie walką z Waszą drużyną.