Baldur's Gate 3: Szmaragdowy Gaj (Emerald Grove) mapa - gaj druidów w BG3 Baldurs Gate 3 poradnik, solucja Szukacie mapy Szmaragdowego Gaju (Emerald Grove) w BG3? W naszym poradniku zaznaczyliśmy najważniejszych NPCów oraz miejsca – Wyll, Kagha, Nettie. Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2023 201201 Następna Mapy Trakt Przebudzonych i Popas Waukeen mapa Poprzednia Mapy Zarośnięte Ruiny i Przydrożne klify mapa Legenda Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa Ważne lokacje na mapie Silni wrogowie i pułapki Unikalne przejścia i skarby Nowi potencjalni członkowie drużyny Szmaragdowy Gaj (Emerald Grove) to lokacja w 1 akcie BG3. Sprawdźcie naszą mapę Szmaragdowego Gaju (Emerald Grove), aby zaliczyć wszystkie zadania na 100%. Wyjaśniamy gdzie znaleźć Nettie i Wylla i jak dostać się do biblioteki Enklawy (Enclave Library). Szmaragdowy Gaj (Emerald Grove) - ważne miejscaSzmaragdowy Gaj (Emerald Grove) - TowarzyszePodziemne przejście (Underground Passage)Odosobnione pomieszczenieKryjówka diabelstw (Tieflings Hideout)Kagha i NettieSzmaragdowy Gaj (Emerald Grove) - ważni NPC Szmaragdowy Gaj (Emerald Grove) - ważne miejsca Grupa goblinów. Potwory pojawią się po zbliżeniu się do bramy gaju druidów. Pokonanie ich jest wymagane jeśli chcecie skorzystać z tego wejścia do gaju. W wygraniu bitwy z potworami będą pomagały osoby przebywające na terenie gaju. Kamienne drzwi. Jest to sekretne wejście do Podziemnego przejścia, które możecie odkryć zaliczając test umiejętności. Zbadanie tej lokacji pozwala dostać się do Gaju druidów w alternatywny sposób. W pobliżu jest plecak z narzędziami złodzieja i innym lootem. Więzienie. W klatce przetrzymywana jest goblinka Sazza. Możecie pozwolić na to, żeby została zastrzelona z kuszy lub ustawić się przed klatką i zatrzymać egzekucję dzięki zaliczeniu jednego z testów umiejętności (zawalenie testu rozpocznie walkę). Uratowaną Sazzę możecie wypytać o uzdrowiecielkę goblinów oraz otworzyć jej klatkę i pomóc jej w ucieczce z gaju. Jeśli uratujecie Sazzę, pomoże Wam ona w przedostaniu się do obou goblinów. Posążek Silvanusa. Znajduje się on w centralnej części obszaru gdzie przeprowadzany jest rytuał druidów. Możecie podjąć się zadania kradzieży posążka (jest ono zlecane przez Mola). Posążek gwarantuje błogosławieństwo (premie do Natury i Opieki nad zwierzętami). Grupa kleryków. Spotkacie tu 2 kleryków stojących nad umierającymkolegą. Jeśli wyjawicie, że ocalaliście z katastrofy, zostaniecie zaatakowany. Możecie zaoferować pomoc klerykom w zabiciu potwora i wyruszyć z nimi do legowiska sowoniedźwiedzia (Owlbear). Szmaragdowy Gaj (Emerald Grove) - Towarzysze Wyll to czarownik, którego możecie spotkać przy pierwszej wizycie w Szmaragdowym Gaju (Emerald Grove). Znajdziecie go na terenie treningowym. Podziemne przejście (Underground Passage) Podziemne przejście (Underground Passage) to loch znajdujący się pod Gajem druidów. Do przejścia możecie dostać się z 3 różnych stron: Odkrycie sekretnych kamiennych drzwi na lewo od wejścia do gaju druidów. Trzeba w tym celu zaliczyć test umiejętności.Skorzystanie z kamiennych drzwi znajdujących się obok prowizorycznego więzienia - pokazuje je dołączony obrazek. Jest to najlepszy wybór jeśli planujecie uwolnić goblinkę Sazzę i pomóc jej w ucieczce z gaju druidów.Odnalezienie sekretnego przejścia w Szmaragdowym gaju. Jego lokalizację prezentujemy w opisie tej dodatkowej lokacji. W lochu możecie przede wszystkim spotkać grupę goblinów dowodzonych przez Findala. Przeciwników najłatwiej jest zaskoczyć jeśli eksplorację Podziemnego przejścia rozpoczeliście od południa, gdyż można wtedy zepchnąć pojedynczego goblina stojącego przy przepaści i następnie zaatakować pozostałe gobliny wykorzystując przewagę wysokości. W obszarze przy wodzie znajdują się pokazane na obrazku zwłoki, przy których do odnalezienia jest klucz (Charred Key). Możecie użyć klucza do odblokowania jednego z wyjść z tego lochu W południowej części podziemnego przejścia jest ciężka skrzynia z pułapką. Jako że pułapka jest bardzo silna powinniście ją poprawnie zidentyfikować (test umiejętności) i użyć na niej zestawu do rozbrajania pułapek. W skrzyni znajdują się złoto oraz zielony niepospolity kostur Nature's Snare. Duże niebezpieczeństwo stwarza też inna pułapka - pokazany na obrazku posąg strażnika (Guardian Statue), który może wyprowadzać silne ataki dystansowe po znalezieniu się w jego zasięgu. Dobrym rozwiązaniem jest użycie własnych ataków dystansowych do zniszczenia posągu Odosobnione pomieszczenie Wejście do Odosobnionego pomieszczenia znajduje się na terenie Gaju druidów - musicie odnaleźć kamienne drzwi w zachodniej części tej lokacji. W środku przebywa Zevlor, z którym możecie spotkać się w ramach questu Na ratunek uchodźcom (Save the Refugees). Jest tu też drabina pozwalająca dotrzeć do obszaru z wodospadem na tyłach gaju. Kryjówka diabelstw (Tieflings Hideout) Z uzyskaniem dostępu do kryjówki powiązany jest Doni, który przebywa w północnej części Gaju druidów. Zniknie on podczas pierwszego spotkania, ale możecie powrócić w to miejsce po uratowaniu Mirkona przed harpiami. Pozwoli Wam to uzyskać dostęp do kryjówki. Ma ona dwa wejścia - możecie skorzystać z ukrytego włazu obok Doniego (powyższy obrazek) lub z przejścia przy skalnej rozpadlinie zlokalizowanego kawałek dalej na wschód, przy wodospadzie. Wewnątrz kryjówki przebywa przede wszystkim Mol, który może zlecić drużynie zadanie Kradzież posążka (Steal the Sacred Idol). Jeśli nie udało Wam się uratować chłopca przed harpiami, możecie odkryć to miejsce poprzez testy umiejętności w czasie rozmów z Doni. Kagha i NettieNa terenie Szmaragdowego Gaju (Emerald Grove) znajdują się kamienne komnaty. Wejście do nich zlokalizowane jest niedaleko miejsca odprawiania rytuału. To przede wszystkim ważna lokacja questowa, którą odwiedza się w ramach zaliczania głównego zadania. W pierwszyej komnacie, w trakcie pierwszej wizyty, załączy się ważna scenka, w której wezmą udział m.in. arcydruidka Kagha, Rath i Arabella. W zależności od wybranych opcji dialogowych i zaliczonych testów umiejętności dziewczynka może przeżyć lub zginąć, zaś druidzi nadal będą przyjaźnie nastawieni lub zaatakują drużynę. W komnacie druidów (Druid's Chambers) przebywa Nettie, do której doprowadzi Was jeden z głównych questów. Możecie przyjąć od niej truciznę i zapewnić Nettie, że wybijecie ją gdy tylko poczujecie, że przechodzicie przemianę. W innym wypadku druidka spróbuje Was otruć. Ostatnie pomieszczenie w komnatach w Gaju to Biblioteka Enklawy (Enclave Library). W pomieszczeniu biblioteki znajdują się 4 stanowiska do umieszczania run. Powiązana jest z nimi zagadka, którą dokładnie opisaliśmy na stronie Zagadka z runami w Szamragdowym Gaju. Zaliczenie zagadki odblokuje zejście do tajnego skarbca z cennymi przedmiotami. Dzięki zaliczeniu testu percepcji możecie odsłonić pokazane na obrazku sekretne przejście. Po pomyślnym użyciu narzędzi złodzieja pozwala ono przenieść się do Podziemnego przejścia, przy czym wymusza narażenie drużyny na kontakt z trującą chmurą. Skorzystanie z tego sekretnego przejścia jest dobrym pomysłem jeśli zostaniecie uwięzieni przez Nettie w bibliotece lub jeśli będziecie chciał dotrzeć do notatek na temat pasożyta i dziennika Halsina z biblioteki bez spotykania się z Nettie. Szmaragdowy Gaj (Emerald Grove) - ważni NPC Handlarz Arron. Sprzedaje m.in. mikstury, magiczne zwoje, różne odmiany strzał, zestawy do otwierania zamków i rozbrajania pułapek, pochodnie, broń białą oraz elementy ubioru. Handlarz Dammon. Sprzedaje m.in. różne odmiany strzał, broń białą i dystansową, tarcze oraz różne elementy pancerza. Ciotka Ethel. Sprzedaje m.in. różnorakie mikstury i rzadkie składniki alchemiczne. Możecie wypić jej miksturę leczniczą oraz porozmawiać z nią na temat pozbycia sią pasożyta. Ethel zaproponuje spotkanie w jej herbaciarni znajdującej się na moczarach i wyruszy w to miejsce. Następna Mapy Trakt Przebudzonych i Popas Waukeen mapa Poprzednia Mapy Zarośnięte Ruiny i Przydrożne klify mapa