Baldurs Gate 3: Rasa Diabelstwo poradnik Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Zainteresowała Was tajemnicza, rogata rasa Diabelstw? Dzięki tej stronie poradnika, poznacie ich sekrety.
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2023
Diabelstwa to humanoidalna rasa z przeszłością sięgającą Dziewięciu Piekieł. Ich nietypowy wygląd oraz koneksje z diabłami sprawiają, że przedstawiciele tego ludu często spotykają się z nie nieufnością, czy nawet wrogością ze strony innych mieszkańców Faerunu. Pomimo tej przykrej stygmatyzacji, Diabelstwa wciąż pozostają istotami o wielu talentach, które z pewnością okażą się godnym towarzyszem w czasie podróży po niebezpiecznym Wybrzeżu mieczy.
Podstawowe cechy oraz zdolności rasowe
Po wyjściu z wczesnego dostępu, BG3 porzuciło motyw bonusów do umiejętności charakterystycznych dla każdej z ras. Od teraz, każdy gracz może się zdecydować na bonus +1 oraz +2 do dowolnej statystyki, niezależnie od rasy. Oznacza to, że wybór rasy sprowadzać się będzie głównie do upodobań kosmetycznych oraz obecności wybranych, rasowych zdolności.
Podstawowa szybkość rasowa: odległość, którą możecie przebyć w każdej turze wynosi 9 metrów.
Widzenie w ciemności: na odległość do 12 metrów.
Piekielna odporność
Piekielna geneza Diabelstw sprawia, że przedstawiciele tej rasy zyskują odporność na ogień. Wszelkie obrażenia oparte na tym żywiole zredukowane zostają o połowę.
Biorąc pod uwagę, że wiele zaklęć ofensywnych w BG3 opiera się właśnie na ogniu, właściwość ta okaże się przydatna w czasie wielu potyczek.
Podrasy
Diabelstwo Asmodeusza
Grupa związana z ostatnim z kręgów Piekła. Podrasa kojarzona przede wszystkim z umiejętnościami władania ogniem i charakteryzująca się czerwonym ubarwieniem ciała.
Diabelstwa te od 1 poziomu znają sztuczkę Wywołanie płomienia, które pozwala no rozświetlanie ciemności oraz zadanie 1d8 obrażeń od ognia. Zaklęcie dostępne raz na długi odpoczynek.
Wraz z poziomem 3, przedstawiciele tej podrasy zyskują zdolność Piekielnej reprymendy. Zaatakowane diabelstwo może wykorzystać swoją reakcję, by zadać atakującemu 2d10 obrażeń od ognia. Jeżeli cel zaliczy rzut obronny na Zręczność, otrzyma jedynie połowę obrażeń.
Poziom 5 to kolejne zaklęcie - Ciemność. Spowija ona wybrany obszar w ciemnej chmurze i oślepia istoty znajdujące się wewnątrz.
Diabelstwo Mefistofelesa
Istoty obdarzone naturalnym talentem do magii.
1 poziom pozwala im na wykorzystanie sztuczki Magicznej Dłoni, która pozwala na manipulowanie obiektami z odległości.
Na poziomie 3 poznają Płonące dłonie. Zaklęcie zadaje 3d6 obrażeń od ognia przy bezpośrednim kontakcie. Jeżeli cel zaliczy rzut obronny na Zręczność, otrzyma jedynie połowę obrażeń.
Wraz z poziomem 5, Diabelstwo Mefistofelesa otrzyma dostęp do zaklęcia Piekielne ostrze. Magiczny oręż zadaje 3d6 obrażeń od ognia, a także emituje promień światła. Broń może być chowana lub podejmowana, ale musi pozostać w rękach właściciela. Utrzymuje się 10 tur.
Diabelstwo Zariel
Diabelstwa o rdzawej skórze ze smykałką do walki.
Od 1 poziomu znana im jest sztuczka Taumaturgia, która pozwala uzyskać ułatwienie w testach na Zastraszanie i Występ.
Palące ugodzenie to zaklęcie, które Diabelstwo Zariel poznaje na poziomie 3. Pobłogosławiona broń zadaje dodatkowe 1d6 obrażeń od ognia. Cel pali się przez kolejne 10 tur otrzymując 1d6 obrażeń od ognia do momentu, aż zaliczy rzut obronny na Kondycję.
W podobny sposób działa również Piętnujące ugodzenie, które Diabelstwo poznaje na poziomie 5. Poza dodatkowymi 2d6 obrażeniami od światła, wróg naznaczony zostaje magicznym blaskiem, który nie pozwala mu na stanie się niewidzialnym.
Cechą, którą Diabelstwa wykorzystują do rzucania rasowych zaklęć jest Charyzma.
Najlepsza klasa dla Diabelstwa
Szerokie spectrum zdolności Diabelstw sprawia, że rasa ta wpasować może się w wielu różnorodnych ról w drużynie.
Liczne zaklęcia, które przedstawiciele tej rasy uczą się naturalnie z pewnością urozmaicą arsenał potężnego użytkownika magii. Szczególnie przydatne okażą się klasy czarujące z mocą opartą na statystyce charyzmy (Bard, Zaklinacz, Czarownik, Paladyn).
Bojowe umiejętności Diabelstw Zariel uczynią z nich także fantastycznych wojowników. Szczególnie interesująca dla tej podrasy może być klasa łącząca cechy wytrwałego wojaka oraz użytkownika zaklęć, czyli Paladyn.