Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Przerośnięte Ruiny to lokacja prowadząca do krypty Dank Crypt z aktu 1 gry BG3. Na tej stronie poradnika znajdziecie wszystkie techniki przedostania się do wnętrza ruin – opisaliśmy wejście od plaży, katedrę, właz oraz stworzenie otworu w ziemi.
Ostatnia aktualizacja: 3 sierpnia 2023
Ta strona poradnika do gry Baldurs Gate 3 zawiera informacje jak dostać się do wnętrza Przerośniętych Ruin. Zbadanie tego lochu jest jednym z pierwszych zadań, które otrzymacie w trakcie rozgrywania aktu 1 kampanii. Opisaliśmy 4 główne sposoby dostania się do krypty Dank Crypt.
- Mapa wszystkich wejść do Przerośniętych Ruin
- Wejście 1 - Plaża
- Wejście 2 - Kaplica
- Wejście 3 - Właz
- Wejście 4 - Dziura w ruinach kaplicy
Mapa wszystkich wejść do Przerośniętych Ruin
Przerośnięte Ruiny znajdują się na północ od plaży i na wschód od ruin statku Nautiloid. Powyższa mapa pokazuje 4 główne wejścia do podziemnej części ruin. Są to:
- Drzwi od strony plaży - to punkt 1 na naszej mapie.
- Drzwi w ruinach kaplicy - to punkt 2 na naszej mapie.
- Właz na wschód od ruin - to punkt 3 na naszej mapie.
- Dziura w podłodze kaplicy (początkowo jej nie ma) - to punkt 4 na naszej mapie.
Wejście 1 - Plaża
- Dotrzyjcie do punktu szybkiej podróży Przerośnięte Ruiny. Znajdziecie go niedługo po rozpoczęciu zmagań na plaży w akcie 1 i udaniu się na północ. W okolicy tej może przebywać Posępne Serce jeśli nie wydostaliście jej z kapsuły w prologu (w przeciwnym razie będzie leżała na plaży obok protagonisty).
- Drzwi do ruin są zamknięte i nie możecie ich zniszczyć standardowymi atakami. Musicie dysponować narzędziami złodzieja (Thieves Tools) i dodatkowo wybierzcie postać z rozwiniętą umiejętnością Zwinne dłonie (Sleight of Hand). Idealnym kandydatem jest łotrzyk Astarion, którego możecie zrekrutować na zachód od ruin i wraku statku.
- Otwarcie drzwi spowoduje, że od razu znajdziecie się w krypcie Dank Crypt.
Więcej informacji o rozbrajaniu zamków znajdziecie na osobnej stronie Otwieranie zamków.
Wejście 2 - Kaplica
Ruiny kaplicy są na północ od punktu szybkiej podróży, ale musicie tam dotrzeć z zachodu. W lokacji tej przebywa grupa szabrowników i możecie:
- Zaatakować bandytów. Rekomendowane jest zaskoczenie wrogów, by wykonać drużyną kilka pierwszych ataków. Na dwóch wrogów możecie zrzucić wiszący obiekt (więcej w opisie wejścia 4).
- Przekonać szabrowników do odejścia. Dostępnych jest kilka różnych testów umiejętności, np. perswazji, zastraszenia, oszustwa czy wojownika. Dobierzcie test, z którym najlepiej poradzi sobie aktualna główna postać.
Po bitwie lub nakłonieniu bandytów do odejścia dotrzyjcie do północnych drzwi w ruinach kaplicy. Wejście w interakcję załączy rozmowę z szabrownikiem po drugiej stronie drzwi. Możecie:
- Zaliczyć jeden z testów umiejętności - domyślnie dostępne są testy występu (Performance) i oszustwa. Przekonany strażnik otworzy drzwi.
- Użyć narzędzi złodzieja - pomyślna akcja pozwoli włamać się do kaplicy.
- Wewnątrz kaplicy musicie najpierw pokonać wartownika, który pilnował drzwi. W piwnicy kaplicy przebywa też druga grupa szabrowników.
- Docelowo musicie zająć się odkryciem sekretnej dźwigni z obrazka - jest ona ukryta za posągiem oświetlanym przez promienie słoneczne i odsłoni ją pomyślnie zaliczony test percepcji. Pociągnięcie za dźwignię otworzy przejście w piwnicy i dotrzecie dzięki niemu do drzwi do krypty Dank Crypt.
Wejście 3 - Właz
- Musicie wybrać ścieżkę na wschód od ruin kaplicy, która biegnie przy krawędzi klifu. Po drodze trzeba zejść po ścianie wspinaczkowej na niższy poziom.
- Dotrzecie do włazu z powyższego obrazka. Jest on zamknięty, a więc trzeba użyć narzędzi złodzieja i pomyślnie zaliczyć test z rozbrojenia zamka.
- Otwarty właz pozwoli Wam od razu przenieść się do krypty Dank Crypt.
Wejście 4 - Dziura w ruinach kaplicy
- To jedyne wejście do lochu, które nie jest widoczne od samego początku. Dotrzyjcie do ruin kaplicy, które opisaliśmy dla wejścia numer 2.
- Zauważycie wiszący kamienny blok nad szabrownikami - zaznaczyliśmy go na obrazku. Użyjcie dowolnego ataku dystansowego, by trafić w ten blok.
- Trafiony kamienny blok odczepi się i spadając zabije obu szabrowników oraz stworzy dużą dziurę w podłodze katedry (dołączony obrazek).
- Pokonajcie pozostałych bandytów z okolicy i po zakończonej bitwie wejdźcie w interakcję z dziurą. Pozwoli ona Wam przenieść się do lochu Dank Crypt.