Baldur's Gate 3: Mapa Zarośnięte ruiny i Przydrożne klify w BG3 Baldurs Gate 3 poradnik, solucja Po opuszczeniu statku w BG3 znajdziecie się w Przydrożnych klifach i Zarośniętych ruinach. Nasza mapa pomoże Wam zaliczyć te lokacje na 100% - Zatęchła krypta (Dank Crypt), Laezel, Gale, Astarion, Posępne Serce (Shadowheart). Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2023 201201 Następna Mapy Szmaragdowy Gaj mapa Poprzednia Mapy Nautiloid mapa Legenda Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify Ważne lokacje na mapie Silni wrogowie i pułapki Unikalne przejścia i skarby Nowi potencjalni członkowie drużyny Na mapie Zarośniętych ruin i Przydrożnych klifów w BG3 zaznaczyliśmy najważniejsze lokacje i wszystkich towarzyszy. Z tego poradnika dowiecie się gdzie znaleźć Gale'a, Laezel i Astariona. Wyjaśniamy jak przyłączyć do drużyny Posępne Serce (Shadowheart) i jak dostać się do kaplicy oraz Zatęchłej krypty (Dank Crypt). Zarośnięte ruiny i Przydrożne klify - ważne miejscaZatęchła krypta (Dank Crypt)Sypialnia (Bedchamber)Towarzysze i NPCeZarośnięte ruiny i Przydrożne klify - ważne informacje Zarośnięte ruiny i Przydrożne klify - ważne miejsca Wejście do kaplicy. Uważajcie w okolicy na winorośla - można odnieść obrażenia kłute w wyniku kontaktu z nimi. Najlepiej jest omijać je wszystkie z dużej odległości. W ruinach kaplicy przebywa grupa szabrowników. Możesz ich zaatakować (najlepiej z zaskoczenia - możesz np. zrzucić atakiem dystansowym ciężki ładunek na rozmawiające osoby) lub zaliczyć jeden z testów umiejętności i nakłonić postacie z tej lokacji do pokojowego opuszczenia ruin kaplicy. Zatęchła krypta (Dank Crypt) Zatęchła krypta (Dank Crypt) to większy loch znajdujący się pod Zarośniętymi ruinami. Do krypty możecie dostać się na 3 główne sposoby: Użyć narzędzi złodzieja do otwarcia drzwi na plaży.Użyć narzędzi złodzieja do otwarcia włazu na wschodnim krańcu mapy.Dotrzeć do krypty od strony Sypialni. Wejście do tej dodatkowej lokacji jest na terenie zrujnowanej kaplicy. W krypcie jest ciemno i dobrym pomysłem jest skorzystanie z pochodni. Mechanikę jej używania opisaliśmy na stronie Pochodnia - jak rozpalić?. Alternatywnie możecie polegać np. na umiejętności pozwalających widzieć w ciemnościach. W pierwszej dużej komnacie krypty znajduje się kilka sarkofagów, przy czym największy centralny sarkofag otoczony jest pułapkami, które aktywują się przy próbie splądrowania go. Możecie odnajdywać pułapki dzięki pomyślnie zaliczanym testom percepcji (będą to otwory wentylacyjne na podłodze oraz "plujące" posągi na ścianach), a następnie próbować dezaktywować każdą z nich z wykorzystaniem zestawu do rozbrajania pułapek. W centralnym sarkofagu znajdują się grawerowany klucz (Engraved Key) oraz niepospolita zielona dwuręczna broń biała (The Watcher's Guide). W pozostałych sarkofagach jest mniejszy loot. W głównej komnacie krypty możecie zbadać zwłoki skrybów (odnajdziesz m.in. ciężki klucz - Heavy Key). W okolicy są także liczne skrzynie m.in. z magicznymi zwojami. Najważniejsze znalezisko to pokazane na obrazku ukryte przejście. W celu otwarcia go należy zaliczyć test percepcji i odkryć dzięki temu przycisk. Wciśnięcie przycisku doprowadza do walki z nieumarłymi - warto być na to przygotowanym. W nowej sekretnej komnacie jest kolejny sarkofag. Przy próbie wejścia w interakcję z nim pojawi się zakapturzony szkielet (Hooded Skeleton), który zada bohaterowi pytanie. Możesz na nie odpowiedzieć (na różne sposoby) lub odmówić. W tajnym pomieszczeniu znajdziesz przede wszystkim Amulet Zaginionych Głosów (Amulet of Lost Voices), który po założeniu umożliwia porozumiewnie się ze zmarłymi. Zalecamy nie atakować zakapturzonego szkieleta (Hooded Skeleton). Gdy szkielet odejdzie, przy najstępnym odpoczynku pojawi się on w obozie. Więcej na ten temat przeczytacie na stronie Obóz. Sypialnia (Bedchamber) Sypialnia (Bedchamber) to mniejsza dodatkowa lokacja znajdująca się obok zrujnowanej kaplicy. Do sypialni możecie dostać się na 3 główne sposoby: Zapukać do drzwi zrujnowanej kaplicy - miejsce to pokazuje powyższy obrazek. W trakcie rozmowy ze strażnikiem musisz zaliczyć jeden z testów umiejętności - występów lub oszustwa. Udana próba spowoduje, że strażnik zostanie oszukany i otworzy drzwi.Użyć narzędzi złodzieja do otwarcia drzwi w zrujnowanej kaplicy.Skorzystać z drzwi do sypialni w lochu Zatęchła krypta.Uwaga - Jeśli wybrałeś wariant 1 lub wariant 2, to po wkroczeniu do sypialni musicie pozbyć się pilnującego tego miejsca wartownika (nawet jeśli w trakcie rozmowy go pomyślnie oszukaliście). Jeżeli eksplorację sypialni rozpoczynacie od bocznego pomieszczenia, to drzwi możecie otworzyć zapalając dwa małe świeczniki po bokach (miejsce to pokazuje dołączony obrazek). Podczas eksploracji tej lokacji spodziewajcie się napotykania przeciwników. Grupa wrogów przebywa w większej komnacie, aczkolwiek możecie ich zaatakować z zaskoczenia. Loot możesz odnajdywać na widoku, w różnorakich pojemnikach i przy ciałach pokonanych postaci. Jeden z szabrowników ma przy sobie klucz bandytów (Bandit's Key). Towarzysze i NPCePosępne Serce. Kleryczka leży niedaleko plaży, będziecie mogli ją ocucić i dołączyć do swojej drużyny lub zabić. Niekiedy kleryczkę można też spotkać przy drziwach do ruin prowadzących do Zatęchłej Krypty (Dank Crypt). Astarion. Pół-elf podczas pierwszego spotkania spróbuje Was oszukać. Możecie zostać powaleni na ziemię i spróbować wybronić się zaliczając test umiejętności. Po krótkiej rozmowie z Astarionem możecie na stałe przyłączyć go do drużyny. Więcej informacji o spotkaniu z Astarionem znajdziecie na stronie Wszyscy towarzysze. W pobliżu może pojawić się wystraszony dzik - możesz spróbować go oswoić lub zabić. Gale. Mag pojawi się po zbliżeniu się do portalu / kręgu run obszary Przydrożne klify. Możecie na stałe przyłączyć Gale'a do drużyny. Zyskacie wtedy przydatnego pomocnika do rzucania zaklęć. Jeśli zdecydujecie się uciąć rękę maga, stracicie szansę na ponowne spotkanie tego towarzysza. Lae'zel w klatce. Wojowniczka jest przetrzymywana przez diabelstwa - możecie pokonać je w walce (najlepiej po ataku z zaskoczenia) lub zaliczyć jeden z testów umiejętności. W zależności od wybranej próby możecie stanąć przed wyborem czy sprzymierzyć się z diabelstwami czy z Lae'zel - wybierzcie oczywiście tę drugą opcję, gdyż Lae'zel nie może zginąć ani zostać przez Was zaatakowana jeśli chcecie ją zrekrutować. Zarośnięte ruiny i Przydrożne klify - ważne informacjePokazane na mapie obszary zaczniecie badać tuż po ukończeniu prologu, czyli po przeżyciu katastrofy statku Nautiloid. W przeciwieństwie do liniowej eksploracji latającego statku, w tym przypadku macie znacznie większą swobodę działania. Nie musicie podążać jedną ustaloną trasą. Pamiętajcie o tym, że w niektóre trudno dostępne miejsca (np. na wyżej położone czy oddalone skalne półki) można docierać polegając na opcji skoku. Pozwoli Wam to odwiedzić wiele opcjonalnych obszarów, nie tylko na tej mapie, ale również w kolejnych lokacjach. Postarajcie się jak najszybciej zrekrutować wszystkie przebywające w tej okolicy postacie. Dzięki przyłączeniu nowych członków drużyny łatwiej można wygrywać bitwy oraz korzystać z ich umiejętności np. na potrzeby eksploracji świata gry. Następna Mapy Szmaragdowy Gaj mapa Poprzednia Mapy Nautiloid mapa