Baldurs Gate 3: Akt 3 Rivington Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Akt 3 w Baldur’s Gate 3 to najbardziej rozbudowana sekcja gry. Z tej strony poradnika dowiecie się jak przejść spory region Rivington i jak rozwiązać wszystkie pojawiające się tu zadania poboczne.
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2023
Akt 3 jest najbardziej obszernym i otwartym ze wszystkich aktów. Wiele zadań przeplata się ze sobą, a ścieżka fabularna daje graczom wiele opcji na rozwiązywanie problemów. W poniższym poradniku znajdziecie informacje jak przejść strefę Rivington w akcie 3 oraz rozwiązać znajdujące się tutaj zadania poboczne.
- Rozmowa z Yenną
- Rozmowa z uchodźcami
- Zadania poboczne
- Jak rozwiązać sprawę morderstwa?
- Rozmowa z Raphaelem
- Poszukiwanie dziennika
- Rozmowa z Gortashem
Rozmowa z Yenną
Akt rozpoczynacie na górskiej ścieżce - kierujcie się naprzód.
Natraficie na rudowłosą dziewczynkę, z którą rozpocznie się cutscenka. Możecie ją zignorować albo zaoferować pomoc - jeśli zgodzicie się jej pomóc, to tymczasowo dołączy ona do waszego obozu.
Rozmowa z uchodźcami
Ruszajcie dalej przed siebie, aż dojdziecie do uchodźcy sprzeczającego się z możnym. Kwestia dialogowa odpali się sama.
Możecie spróbować wygonić uchodźców albo im pomóc, decyzja zależy od was - miejcie na uwadze, że jeśli spróbujecie pomóc uchodźcom, to może czekać was walka z ochraniarzami możnego. Niezależnie od rozwiązania, wejdźcie do domu i znajdźcie klapę do pownicy.
Otwórzcie ją kluczem z piętra albo za pomocą Sleight of Hand. Wejdźcie do środka - uważajcie na pułapki - i kierujcie się na koniec pomieszczenia. Przeszukajcie wszystko i przeczytajcie notatki na stole. Jedna z nich automatycznie rozpocznie zadanie Zbadaj podejrzane zabawki (Investigate The Suspiscious Toys) - o nim przeczytacie w dalszej części poradnika.
Wyjdźcie z budynku i kierujcie się w stronę uchodźców - porozmawiajcie z samotnym mężczyzną z powyższego screena - pchnie to questa Shadowheart do przodu "Daughter of Darkness".
Zadania poboczne
W tym momencie możecie eksplorować okolicę i zebrać kilka dodatkowych zadań pobocznych.
- Rozwiąż sprawę morderstw w Świątyni Otwartej Dłoni (Solve the Open Hand Temple Murders) zaczynacie w świątyni przy głównej drodze.
- Znajdź zaginione listy (Find Missing Letters) dostaniecie w budynku poczty przy moście - warto mieć Gale'a w drużynie podczas wykonywania tego zadania.
- Zbadaj pałac Cazadora (Investigate Cazador's Palace) otrzymujecie od łowców potworów na wzgórzu - warto mieć Astariona ze sobą w tej rozmowie.
- Pomóż dziwnemu wołu (Help the Devilish Ox) dostaniecie w pobliżu wejścia do lokacji przy ogromnej oborze.
- Znajdź klauna Śliniaka (Find Dribbles the Clown) rozpoczynacie w cyrku.
- Pomścij Żelazorękich (Avenge The Ironhands) rozpoczynacie w jaskini, do której wchodzi się od strony rzeki.
- Znajdź Surową Bibliotekarkę Ffion (Find the 'Stern Librarian' Ffion) dostajecie w Sharess' Caress.
Wszystkie powyższe zadania opisaliśmy na osobnych stronach w naszym opisie przejścia.
Jak rozwiązać sprawę morderstwa?
Ruszajcie w kierunku miasta aż usłyszycie o morderstwie Duke Stelmane.
Kupcie gazetę od dziecka i wejdźcie do świątyni, w której trwa dialog między niziołkiem oraz latającym słoniem o imieniu Valeria.
Po jego zakończeniu rozpocznijcie rozmowę z niziołkiem - dowiecie się, że ojciec Lorgan został zamordowany.
Ruszajcie do pomieszczenia, w którym znajduje się jego ciało, a następnie porozmawiajcie z pielęgniarką. Po tym, rzućcie "Speak with the Dead" na martwego ojca Lorgana. Dowiecie się więcej szczegółów o morderstwie.
Następnie poszukajcie włazu z plamą krwi obok i wejdźcie przez niego.
Eksplorujcie lokację, możecie tutaj wykonać zadanie poboczne Pomóż przeklętemu mnichowi (Help the Cursed Monk) z aktu I. Szukajcie szczeliny między skałami w jednym z pomieszczeń, a następnie przejdźcie przez nią.
Przeszukajcie nową część lokacji i przeprowadźcie walkę z sobowtórami. Po jej zakończeniu znajdźcie ostrze znajdujące się kupce gruzu, którą odkryjecie po rzucie na percepcję.
Wróćcie do niziołka, a nastepnie kierujcie się przez most. Wejdźcie do Sharess' Caress i porozmawiajcie z kobietą przy wejściu, która zleci wam zadanie Znajdź Surową Bibliotekarkę (Find the 'Stern Librarian' Ffion).
Rozmowa z Raphaelem
Następnie udajcie się na piętro i porozmawiajcie z Raphaelem - będziecie mieli możliwosć pchnięcia dalej zadań Uwolnij Orfeusza (Free Orpheus), Pomóż Kith'rak Voss (Help Kith'rak Voss) oraz questa Lae'zel Wojowniczka Githyanki (The Githyanki Warrior).
Jeśli zgodzicie się na współprace z Vossem, będzie to oznaczało, że prędzej czy później Emperor stanie się waszym wrogiem, dlatego rozsądnym jest zmylić go po wyjściu od Raphaela (jeśli przystaliście na jego układ) oraz okłamać Vossa, tak aby Emperor niczego nie podejrzewał.
Zignorujcie powyższą kwestię, jeśli nie macie Lae'zel w drużynie albo nie byliście w Rosymorn Monastery podczas aktu I.
Poszukiwanie dziennika
Wróćcie przed pomieszczenie z Raphaelem i wejdźcie do pokoju obok w poszukiwaniu dziennika.
Następnie skoczcie na sąsiadujący dach.
Obejdźcie go dookoła i wejdźcie balkonem do pomieszczenia. Przeszukajcie je, a znajdziecie listę celów do zamordowania oraz ciało pod łóżkiem. Lista celów odblokowuje zadanie główne Zrób wrażenie na Trybunale Mordu, a także pcha do przodu zadanie Zbadaj sprawę morderstw, które otrzymaliście po kupieniu gazet z dzieckiem.
Wracajcie do Sharess' Caress i porozmawiajcie z Valerią. Pokażcie jej ostrze oraz listę celów do zamordowania - da wam przepustkę do miasta, a także poleci kontynuowanie zadania w głównej części Baldur's Gate.
Rozmowa z Gortashem
Następnie kierujcie się przez most i pokażcie przepustkę. Automatony ze Steel Watch was zatrzymają i rozpocznie się dialog z Gortashem, który ma dla was propozycje. Udajcie się na audiencję u niego w strażnicy, a następnie rozpocznijcie dialog.
Możecie zgodzić się na jego pakt, odmówić mu albo spróbować go zaatakować w tym miejscu - walka jest absurdalnie ciężka ze względu na znajdujące się tutaj automatony, które są bardzo trudnymi przeciwnikami, więc lepiej kierować się jedną z dwóch pozostałych opcji.
Po tym wszystkim, opuśćcie strażnicę i skierujcie się do miasta. Pierwsza część aktu 3 za wami.