Baldurs Gate 3: Zbadaj sprawę morderstw Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Zbadaj sprawę morderstw (Investigate the Murders) to rozbudowane zadanie powiązane z wątkiem głównym w BG3. Na tej stronie poradnika znajdziecie porady do tego jak rozprawić się z Orin, jak przeprowadzić rozmowę podczas Festiwalu Wina i jak pokonać Sarevoka Ancheva.
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2023
Zbadaj sprawę morderstw (Investigate the Murders) jest zadaniem głównym w Baldur's Gate 3, które bezpośrednio prowadzi do zdobycia jednego z kamieni w posiadaniu Orin. Na poniższej stronie poradnika dowiecie się jak rozwiązać te zadanie.
Zadania związane ze zdobyciem kamieni pustki Orin opisaliśmy na osobnej stronie naszego poradnika.
Rozpoczęcie zadania
Zaczynacie w dolnym mieście Baldur's Gate. Ruszajcie do Elfsong Tavern.
Wejdźcie do środka, porozmawiajcie z oberżystą i wykupcie możliwość noclegu w karczmie, a następnie wejdźcie po schodach do góry mówiąc, że przysłała was Valeria. Porozmawiajcie z niziołkiem i zaoferujcie jej swoją pomoc.
Następnie zejdźcie na dół i porozmawiajcie z krasnoludem. Ostrzeżcie go i zgódźcie się pomóc w z jego problemem ze szczurami.
Idźcie naprzód aż traficie do wielkiego pomieszczenia, gdzie czeka was walka z githyankami wysłanymi przez Vlaakith.
Pokonajcie je - skupcie się na portalach, a następnie na przeciwnikach. Po tym, zbliżcie się do ściany na końcu pomieszczenia - za pomnikiem jest przycisk.
Otwórzcie je, przeszukajcie nowe pomieszczenie.
Rozmowa z Orin
Po przeszukaniu, wypełnicie zadanie Odwiedź dawną kryjówkę cesarza (Visit the Emperor's Old Hideout). Kierujcie się w lewo i wyjdźcie podziemiami. Bardzo szybko natraficie na jednego z waszych towarzyszy, którą tak naprawdę jest Orin. Poinformuje ona, że porwała jednego z was i macie niewiele czasu, aby ich uratować - możecie pomóc w tym momencie Orin zabić Gortasha albo spróbować dorwać ją samą.
Zakończcie dialog z nią i wyjdźcie z kanałów - jeszcze tu wrócicie, ale musicie najpierw zrobić jedną rzecz na powierzchni. Kierujcie się do punktu zaznaczonego na mapie jako Festiwal Wina (Wine Festival) - porozmawiajcie z Corą Highberry i pokierujcie dialog w kierunku zbadania wina. Okaże się, że jest zatrute, a to z kolei striggeruje walkę - po jej zakończeniu ponownie porozmawiajcie z nią, a dostaniecie nagrodę. Następnie ruszajcie do Facemaker's Butique na koordynatach X:-189, Y:-33.
Wejdźcie do środka, a rozpocznie się cutscenka.
Po jej zakończeniu rozpocznijcie walkę ze zmiennokształtnymi i przeszukajcie ciała. Znajdziecie worek z uciętymi rękami i informację o ich kryjówce.
Kierujcie się do niej - będziecie musieli odwrócić uwagę okolicznych mieszkańców, najlepiej zaklęciem Minor Illusion. Następnie otwórzcie zamknięte drzwi i zapiszcie grę zanim wejdziecie do środka.
Rozejrzyjcie się po pomieszczeniu i zdajcie test na percepcję. Jeśli to się nie uda - wczytajcie grę od nowa i próbujcie ponownie do momentu, w którym go zdacie. Następnie wejdźcie w interakcje z tajnym przejściem i wypowiedzcie słowo kluczowe, które znaleźliście w notatkach Dolora.
W tym momencie warto jest zrobić długi odpoczynek, bo czekać was będzie trudna przeprawa.
Walka z Sarevokiem Anchevem
Po długim odpoczynku, wejdźcie do środka i kierujcie się naprzód, aż spotkacie trzech Death Knightów.
Pokażcie mu dłonie, które zabraliście Dolorowi, a następnie otworzą się przed wami wrota. To jest chwila, w której poznacie jednego z najbardziej wymagających przeciwników w grze - Sarevoka Ancheva. Poniższy opis walki z Sarevokiem przedstawia najszybszy sposób na jej ukończenie - za pomocą zaklęcia Otto's Irresistible Dance.
Zanim doprowadzicie do dialogu, upewnijcie się, że macie dobry ekwipunek i skuteczną drużynę. Potężne zaklęcia takie jak Arcane Lock, Otto's Irresistible Dance albo Flesh to Stone zamienią tę walkę z bardzo trudnej w banalną.
Zanim rozpoczniecie walkę, odepnijcie jedną postać z drużyny i ukryjcie ją przy wrotach, gdzie stoi trójka Death Knightów. Tuż przed kwestią dialogową rozpoczynającą walkę niech ta postać rzuci Arcane Lock na zamknięte wrota - to powinno wystarczyć, aby wyłączyć trzech silnych przeciwników z walki. Następnie doprowadźcie do konfrontacji z Sarevokiem - on sam w sobie jest bardzo trudnym przeciwnikiem, ale możliwym do pokonania. Jeśli posiadacie umiejętność Black Hole, użyjcie jej na Sarevoku i trzech duchach, a następnie wykorzystajcie zaklęcia obszarowe, aby ich wyeliminować. Ostatecznie, rzućcie zaklęcie Otto's Irresistible Dance na Sarevoka i skończcie walkę.
Następnie przeszukajcie pomieszczenia, podnieście przedmiot Amulet of Bhaal i uratujcie Valerię. W tym momencie powinniście zakończyć zadanie Zbadaj sprawę morderstw oraz Zrób wrażenie na Trybunale Mordu.