Baldurs Gate 3: Dotrzyj do Wież Wschodzącego Księżyca (Reach the Moonrise Towers) solucja, opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Nie wiecie jak bezpiecznie przejść przez krainy przeklęte przez cień (Shadow Cursed Lands) w BG3? Nasze wskazówki pomogą Wam zdobyć księżycową latarnię (Moon Lantern) – Isobel, Jaheira, Oberża Ostatnie Światło (Last Light Inn).
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2023
W tym poradniku BG3 krok po kroku przeprowadzimy Was przez podróż do Wież Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers). Wyjaśniamy gdzie znaleźć księżycową latarnię (Moon Lantern), aby bezpiecznie przejść przez krainy przeklęte przez cień (Shadow Cursed Lands). Opisujemy jak uratować Isobel w oberży Ostatnie Światło (Last Light Inn) i jak przeprowadzić rozmowę z Jaheirą.
- Krainy przeklęte przez cień (Shadow Cured Lands) - wejście od Podmroku (Underdark)
- Oberża Ostatnie Światło (Last Light Inn)
- Jak zdobyć księżycową latarnię (Moon Lantern)?
- Wieże Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers)
Krainy przeklęte przez cień (Shadow Cured Lands) - wejście od Podmroku (Underdark)
Chcąc rozpocząć akt 2 ze strony Podmroku, udajcie się do Kuźni Gryma (Grymforge). Następnie kierujcie się bezpośrednio do windy, przy której stała dwójka pijących Duergarów. Po podróży windą, znajdziecie się w zrujnowanej świątyni.
W centrum znajdziecie skrzynkę - otwórzcie ją, zawartość przyda się w przyszłości. Następnie udajcie się po schodach i kierujcie się naprzód, aż spotkacie NPCa - Weary Traveller. Porozmawiajcie z nim, a jeśli chcecie dodatkowe kwestie dialogowe, to zanim to zrobicie, weźcie Gale'a do drużyny.
Po krótkim dialogu będziecie mieli opcję udania się bezpośrednio z nim do obozu. Alternatywnie możecie kazać mu zaczekać w obozie. Niezależnie od tego, co wybierzecie, dialog z przybyszem was nie ominie. Po jego zakończeniu, odblokuje się nowa kwestia dialogowa z Galem - przeprowadzćie ją, a następnie wróćcie do lokacji. Przeszukajcie ciało znajdujące się w pobliżu i opuśćcie lokację.
Po wyjściu z podziemi znajdziecie się na powierzchni, która jest przeklęta. Chcąc poruszać się po niej sprawnie, musicie posiadać stałe źródło światła. Możecie do tego użyć zwykłych pochodni lub sztuczki (cantrip) Światło (Light). Alternatywnie, zdobyty w poprzednim akcie artefakt Blood of Lathander również będzie wskazany.
Jeśli nie będziecie posiadali źródła światła, klątwa zacznie dobierać się do waszych postaci i stopniowo je ranić, aż w końcu umrą.
Kierujcie się cały czas przed siebie, aż dojdziecie do mostu. Jeśli macie w drużynie Posępne Serce (Shadowheart), to będziecie mogli z nią porozmawiać.
Po tym przerywniku ruszajcie naprzód przez most, do momentu, w którym zacznie się cutscenka, a po nim - walka. Jeśli macie Gale'a w drużynie, nie wybierajcie opcji dialogowej Uciekaj - nie będzie on tego aprobował.
W walce musicie zmierzyć się z sześcioma cieniami - Ci przeciwnicy są odporni na większość obrażeń poza wcześniej wspomnianymi obrażeniami od światła (Radiant Damage), które w tej walce trzeba będzie wykorzystać. Dodatkowo, istoty znikają w cieniach - użyjcie zaklęcia takiego jak Tańczące światła (Dancing Lights) albo Światło dzienne (Daylight), aby wiedzieć, gdzie znajdują się przeciwnicy. Jeśli posiadacie Kleryka w drużynie, to zaklęcie Duchowi strażnicy (Spirit Guardians) powinno sprawić, że ta walka będzie trywialna.
Po zakończeniu walki, podażajcie za grupą Harfiarzy (Harpers), która doprowadzi was do wioski. Po drodze możecie zatrzymać się przy martwym kruku, kliknięcie na niego sprowokuje walkę.
Jeśli chcecie zakończyć walkę bardzo szybko, rzućcie zaklęcie Duchowi strażnicy (Spirit Guardians) na siebie, a dopiero potem kliknijcie na kruka.
Po zakończonej walce kierujcie się naprzód, aż dojdziecie do kamiennego mostu, tutaj rozpocznie się dialog z Jaheirą - druidką, która przybyła tutaj, aby pokonać zło w Wieżach Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers).
Będzie ona negatywnie nastawiona do was, aczkolwiek prędko możecie zmienić jej opinię.
Jeśli w poprzednim akcie pomogliście małej Mol ratując jej przyjaciela i zaangażowaliście się w jej wątek, to w tym momencie wstawi się ona za wami.
Tak czy inaczej, bedziecie mieli możliwość wytłumaczenia jej wszystkiego lub wyminięcia odpowiedzi. Niezależnie od podjętej decyzji, lokacja stanie przed wami otworem. Znajdziecie tutaj kilka znajomych twarzy - Alfirę, Mol i Dammona między innymi. Porozmawiajcie z kwatermistrzynią Harpiarzy (Harpers) przy moście oraz Dammonem - mają nowy ekwipunek na stanie, który zdecydowanie może się przydać.
Po rozmowach, udajcie się do budynku, porozmawiajcie z Jaheirą, a następnie Isobel.
Oberża Ostatnie Światło (Last Light Inn)
Tuż po cutscence będziecie zmuszeni przeprowadzić walkę. Przeciwników będzie dużo i mają tendencję do skupiania się na Isobel. Jeśli chcecie jak najbardziej pozytywny outcome, to za wszelką cenę musicie utrzymać ją przy życiu.
Jeśli nie uda wam się pokonać wszystkich przeciwników zanim Isobel zostanie pokonana, to czeka was teraz walka ze wszystkimi NPCami w tej lokacji. Nie będzie łatwo, aczkolwiek tuż po jej zakończeniu porozmawiajcie z Jaheirą - poleci wam kontynuowanie zadania.
Po zakończonej walce możecie wyruszyć w stronę Wież Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers). Przy wyjściu z obozu zostaniecie zaczepieni przez Harfiarza (Harper), który zaproponuje zaatakować grupę kultystów przechodząc bez szwanku przez klątwę. Skorzystajcie z jego propozycji szybkiej podróży na miejsce zasadzki i przyszykujcie się do kolejnej walki.
Jak zdobyć księżycową latarnię (Moon Lantern)?
Zanim wyruszycie do siedziby kultystów, musicie zdobyć narzędzie, dzięki któremu przedzierają się oni przez mgłę. Jeśli Isobel została uratowana, to wyruszycie z Harfiarzami (Harpers) na miejsce zasadzki. Natomiast jeśli została ona pokonana, to musicie sami je odnaleźć - wyruszcie na wchodnią część mapy i odnajdźcie zrujnowany dom przy drodze - cutscenka powinna odpalić się automatycznie.
Walka z konwojem kultystów nie będzie należała do najłatwiejszych. Drider często rzuca na siebie czar Sanktuarium (Sanctuary) co uniemożliwia atakowanie go, a ork w konwoju rzuca co najmniej dwie kule ognia - najlepiej zająć się nim w pierwszej kolejności.
Po zakończonej walce przeszukajcie ciało Dridera, znajdziecie tam księżycową latarnię (Moon Lantern) i odpali się cutscenka. Możecie zachować ją albo wypuścić znajdującą się tam istotę - niezależnie od wyboru, znaleźliście sposób na dotarcie do Wież Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers).
Wieże Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers)
Po przedarciu się przez klątwę, w końcu dotrzecie do siedziby kultystów. Możecie się po niej swobodnie poruszać - zajrzyjcie do dwóch handlarzy (a właściwie trzech, jeśli nie zabiliście niziołki w obozie goblinów). Mają interesujące przedmioty na stanie.
Udajcie się do głównej hali, w której znajduje się Ketheric Thorm. Zostanie odpalona cutscenka, w której grupa goblinów jest sądzona za porażkę. Będziecie mieli wybór - najmniej podejrzeń wzbudzać będzie wyeliminowanie goblinów.
Po cutscence udajcie się na piętro, aby porozmawiać z Z'rell - nie wybierajcie opcji z rzutem na Mądrość, doprowadzi ona do walki, której na razie nie jesteście w stanie ukończyć. Przyjmijcie zadanie od Z'rell, aby odnaleźć Balthazara w kryptach Thormów, po czym udajcie się do jego pokoju i weźcie stamtąd latarnię. Opcjonalnie możecie przeczytać notatki i wziąć serce leżące na stole. Następnie podejdźcie do szafki z księgami i kliknijcie na zbiór książek znajdujący się w prawym, górnym rogu szafki. Po tym, obok aktywuje się piedestał, na który należy złożyć serce.
Dzięki temu, odblokujcie tajne pomieszczenie. Jeśli macie w drużynie Gale'a, to po kliknięciu w krąg na biurku aktywuje wam się specjalna kwestia dialogowa. Przekonując Gale'a do wykorzystania ponurej magii narazicie się na potencjalny gniew Mystry w przyszłości, ale zdobędziecie spaczoną latarnię, która może okazać się bardzo przydatna później.