Baldurs Gate 3: Way of the Drunken Master Mnich Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Way of the Drunken Master to nazwa nowej podklasy Mnicha z patcha 8 z gry Baldurs Gate 3. Ta strona poradnika zawiera informacje czym wyróżnia się podklasa Drunken Master, jaką ma zalecaną taktykę gry oraz o czym wiedzieć budując build Way of the Drunken Master.
Ostatnia aktualizacja: 22 kwietnia 2025
Jak prawidłowo grać podklasą Way of the Drunken Master z gry Baldurs Gate 3? Nasz poradnik zawiera różne przydatne informacje na temat tej klasy Mnicha. Możecie dowiecie się między innymi o unikalnych zastosowaniach stanu Drunk, walce pięściami, korzystaniu z punktów Ki czy wykorzystywaniu dużej mobilności mnicha. Wszystko to pomoże w zaplanowaniu właściwej taktyki jako Drunken Master.
Dostęp do podklasy Way of the Drunken Master zapewnia duża łatka 8 do BG3, która ukazała się w kwietniu 2025 roku. We wcześniejszych wersjach gry Mnich nie mógł jej używać i dostępne były tylko 3 inne podklasy.
- Jakie są założenia Way of the Drunken Master?
- Najważniejsze cechy podklasy
- Jak grać jako mnich Drunken Master?
Jakie są założenia Way of the Drunken Master?
- Omawiana podklasa może sprawić, że Wasz mnich stanie się tytułowym pijanym mistrzem. Możecie czerpać różne profity z tytułu grania postacią odporną na stan Drunk, a także nakładać negatywny stan upojenia alkoholowego na przeciwników.
- Optymalna rasy postaci do wybrania na potrzeby Way of the Drunken Master to Githyanki - zyskacie dzięki niej dostęp do kilku umiejętności przydatnych dla mnicha.
Najważniejsze cechy podklasy
- Najwięcej nowych akcji powiązanych jest ze stanem Drunk z bycia pijanym i domyślnie ma on ujemne efekty - negatywnie wpływa na zręczność i charyzmę. Cheeky Tipple (z poziomu 3) zapewni Waszemu mnichowi pełną odporność na status Drunk. Dodatkowo dzięki wypiciu alkoholu bohater może odzyskać część punktów Ki (tylko raz dziennie).
- Intoxicating Strike (z poziomu 4) może nałożyć efekt Drunk na przeciwnika zaatakowanego pięściami. Możecie też to połączyć z dwoma innymi umiejętnościami. Life of the Party (z poziomu 4) gwarantuje bonusy do klasy pancerza i Attack Rolls dla ataków wymierzanych w pijanych wrogów. Sobering Realisation (z poziomu 9) pozwala uderzyć pijany cel, który w momencie otrzeźwienia otrzyma obrażenia Psychic.
- Niektóre z unikalnych akcji bohatera Drunken Master powiązane są z jego mobilnością. Drunken Technique (z poziomu 3) po wykonaniu 2 ataków pięściami zwiększa zasięg ruchu o 3 metry. Leap to Your Feet (z poziomu 6) pozwala zmniejszyć koszt podniesienia się bohatera z pozycji leżącej.
- Mnich Way of the Drunken Master może też na nowe sposoby zużywać punkty Ki. Redirect Attack (z poziomu 6) pozwala na atak pięściami na przeciwnika, który spudłował z własnym atakiem wręcz. Drunkard's Luck (z poziomu 11) pozwala niwelować Disadvantages dla testów umiejętności, Saving Throws i Attack Rolls. Są do tego wymagane 2 punkty Ki.
Jak grać jako mnich Drunken Master?
- Najistotniejsze cechy dla postaci z podklasy Way of the Drunken Master to zręczność (częste wyprowadzanie ataków i unikanie trafień) oraz mądrość (zaklęcia i nie tylko).
- Założeniem budowanej postaci powinno być zapewnienie jej dużej mobilności, by mogła sprawnie przemieszczać się po polu bitwy. Pozwoli to Wam nie tylko szybciej docierać do konkretnych wrogów, ale też do miejsc, w których do wykonania są jakieś kluczowe czynności. Powinniście również jak najczęściej dążyć do nakładania stanu Drunk na przeciwników.
- W trakcie przechodzenia gry z mnichem z tą podklasą dbajcie o to żeby mieć zawsze jakiś alkohol w inwentarzu. Pozwoli to Wam jak najczęściej korzystać z jej unikalnych atrakcji, czy to żeby osłabiać wrogów czy dla własnych profitów. Warto również rozważyć walkę pięściami zamiast korzystania z broni białej. Możecie ewentualnie zostawić jakąś broń dystansową na unikalne sytuacje.
Zobacz także