Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M4 - Trakt Przebudzonych / Popas Waukeen
Baldurs Gate 3 - M4 - Trakt Przebudzonych / Popas Waukeen
Uszkodzony most. Prowadzi do środkowej części mapy - Opuszczonej wioski. Bohaterowie mogą ominąć zniszczony fragment mostu używając opcji skoku.
Zaatakowana karawana - opasłe hieny. Ze zwierząt tych mogą wykluwać się potwory gnolle. Możesz temu zapobiegać zabijając hieny zanim dojdzie do narodzin. Jeśli zaliczysz test wiedzy tajemnej to pierwszą hienę możesz zabić z zaskoczenia - zapobiegnie to narodzinom.
Patrol gnolli. To silne potwory, które mogą atakować na dystans oraz w zwarciu. Jeśli chcesz uniknąć walki, to obejdź je od południe.
Płaski kamień. Jeśli zaliczysz test percepcji możesz odkryć kamień, a następnie przesunąć go i odnaleźć klejnot bloodstone.
Karlach. Jest ona ranna, ale nadal może zaatakować z pomocą kuszy. Możesz przekonać ją do odstąpienia do walki zaliczając test percepcji lub zastraszenia. W trakcie rozmowy z diabelstwem możesz zgodzić się na zamordowanie łowców polujących na Karlach (niebieskie 3 na mapie).
Punkt pobierania opłat. Przebywają tu paladyni Tyr / łowcy. Z rozmowy z Andersem dowiesz się, że polują na diabelstwo (niebieskie 2 na mapie). Możesz ich zabić na życie Karlach lub pomóc im w pozbyciu się diabelstwa. Cyrel jest handlarką - sprzedaje m.in. narzędzia złodzieja, zestawy do rozbrajania pułapek, mikstury, różne odmiany strzał i zwoje.
Pradawny krąg run - Trakt Przebudzonych. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Pradawny krąg run - Popas Waukeen. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Gnolle przed jaskinią. Okrążyły one 2 ocalałych broniących się w jaskini (niebieskie 6 na mapie). Możesz zaatakować gnolle (najlepiej rozstawić członków drużyny na skałach nad nimi) lub użyć mocy illithid na przywódcy gnolli żeby zmusić gnolle do posłuszeństwa i zaatakowania osób z jaskini. Po walkach w jaskini możesz ponownie użyć mocy illithid na przywódcy żeby zmusić gnolle do opuszczenia tej lokacji lub żeby nakłonić przywódcę do zaatakowania innych gnolli.
Ocaleli w jaskini. 2 osoby bronią skrzyni karawany powiązanej z jednym z questów. Możesz im pomóc w pozbyciu się gnolli (czerwone 3 na mapie), dotrzeć do nich od strony przejścia z pułapkami (czerwone 4 na mapie) lub pozwolić na to żeby gnolle ich zabiły. W jaskini są też inne skrzynie i przed jedną z nich jest pułapka.
Ścieżka przez jaskinię - pułapki. Pozwala ono dotrzeć do ocalałych z jaskini (niebieskie 6 na mapie) w alternatywny sposób. Są tu dwie pułapki (odkrywa je test percepcji) - dotknięcie liny doprowadzi do zrzucenia wielkiego głazu, który zacznie się przetaczać.
Brama płonącego zajazdu. Możesz pomóc Płonącym Pięściom w wyważeniu drzwi prowadzących do płonących budynków.
Płonący zajazd Popas Waukeen. Z lokacją tą powiązany jest quest odnalezienia Wielkiego Księcia. Możesz przeszukać oba piętra płonącego zajazdu (okazja do uratowania Benryna - zalicz jeden z testów umiejętności i pomóż mu w ucieczce) oraz sąsiednie budynki. Ogień stopniowo rozprzestrzenia się, ale możesz go gasić czarami lub szukać alternatywnych ścieżek.
Boczne budynki zajazdu. W stajni jest wystraszony wół - zalicz testy umiejętności lub bądź gotowy do walki ze zwierzęciem. Mężczyzna ukrywa się w małym budynku (wejście jest ukryte za skrzyniami) - przekonaj go do dobrych intencji lub stocz pojedynek.
Patrol Githyanki. Po zbliżeniu się do przełęczy obejrzyj cut-scenkę ze smokiem. Jeśli Lae'zel podróżuje z drużyną, to się od niej odłączy żeby spotkać się ze swoimi ludźmi. Dowódca to rycerz Kith'rak. Niezależnie od wybieranych opcji zachowania odleci on na smoku, a twoja drużyna zostanie zmuszona do stoczenia trudnej bitwy z pozostałymi githyanki.
Wyjście - mapa świata. Gra przeniesie cię do okna mapy świata. Podróżowanie po świecie gry nie jest możliwe w wersji z wczesnego dostępu.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Uwięziony półelf - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Wykonując to zadanie fabularne w grze BG3 będziecie musieli odnaleźć i uratować Benryna i Mirę – sprawdźcie, jak to zrobić.

Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2023

Legenda Baldurs Gate 3 - M4 - Trakt Przebudzonych / Popas Waukeen

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Poniższa strona poradnika do Baldurs Gate 3 zawiera opis przejścia misji Uwięziony półelf. Solucja ta pomoże Ci ukończyć zadanie.

Cele misji

  1. Uwolnij uwięzionego mężczyznę;
  2. doprowadź Benryna w bezpieczne miejsce;
  3. znajdź Miri;
  4. znajdź posag;
  5. powiedź Benrynowi, gdzie znajduje się Miri;
  6. porozmawiaj z Benrynem.

Opis przejścia

Elfa znajdziesz w Popas Waukeen na piętrze budynku, do którego wyważasz drzwi. Jest przygnieciony przez belkę w pokoju na piętrze. Gdy tylko tam trafisz musisz się spieszyć, ponieważ pożar szybko się rozprzestrzenia. Do usunięcia przeszkód musisz pomyślnie zaliczyć test śledztwa lub siły.

Gdy uwolnisz i wyprowadzisz Benryna z budynku, to możesz z nim porozmawiać - Baldurs Gate 3: Uwięziony półelf - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy uwolnisz i wyprowadzisz Benryna z budynku, to możesz z nim porozmawiać. Poprosi Cię on o odnalezienie swojej żony - Miri. Jej ciało znajdziesz na piętrze w budynku obok. Wykorzystaj zdolność rozmawiania ze zmarłymi (o tym, jak ją zdobyć dowiesz się z osobnej strony poradnika), a dowiesz się o posagu ukrytym w stodole.

Budynek znajduje się w głębi kompleksu - Baldurs Gate 3: Uwięziony półelf - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Budynek znajduje się w głębi kompleksu. Zauważysz w nim stóg siana - wejdź z nim w interakcję, a pojawi się skrzynia. Zabierz jej zawartość i wróć do Benryna. Powiedz mu, gdzie znajduje się ciało jego żony, a pobiegnie w to miejsce. Udaj się za nim i ponownie z nim porozmawiaj, aby zakończyć zadanie.