Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Zadania młynarza Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

By dostać się na wesele i kontynuować fabułę musicie ukończyć jeden z dwóch pobocznych wątków fabularnych. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak ukończyć wszystkie zadania młynarza Krejzla.

Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025

By kontynuować główną fabułę Kingdom Come 2 musicie ukończyć jeden z dwóch pobocznych wątków fabularnych. Ukończenie któregokolwiek z nich pozwoli wam dostać się na wesele, gdzie ma miejsce następne zadanie główneNa tej stronie poradnika opisaliśmy jak ukończyć wszystkie zadania młynarza Krejzla, jak wykraść skonfiskowany dokument, znaleźć dół z saletrą i przygotować Anielę na wesele.

Materia Prima

Udajcie się do młyna nieopodal Seminu i poproście młynarza Krejzla o pracę. Ten zatrudni was do noszenia worków i da prywatną kwaterę na strychu tuż nad jego sypialnią. Zacznijcie przenosić worki z mąką na wóz stojący na podwórzu. Po przeniesieniu szóstego worka odkryjecie sekret młynarza i zostaniecie zatrudnieni do bardziej ambitnych zadań.

Czeka was teraz trening złodziejstwa. Porozmawiajcie z pomocnikiem młynarza, Henselem, i podążajcie za jego instrukcjami. Nauczy was on kradzieży kieszonkowej oraz podduszania ludzi z ukrycia (możliwe, że będziecie musieli próbować wiele razy - podduszanie często kończy się porażką nawet jeśli robicie wszystko dobrze). Pamiętajcie też o treningu otwierania zamków. Poćwiczcie na skrzyni w tym samym pomieszczeniu - w środku jest dużo wytrychów, które możecie sobie wziąć.

Jeśli potrzebujecie więcej wskazówek na temat otwierania zamków wytrychami, znajdziecie je na oddzielnej stronie poradnika.

Waszym głównym celem jest włamanie się do ratusza w Troskowicach i wykradnięcie skonfiskowanego dokumentu. Włamań takich powinniście dokonywać w nocy. Opcjonalne spotkanie ze wskazanym przez młynarza pomocnikiem da wam znać, gdzie dokładnie szukać dokumentu. Najpierw jednak skierujcie się do łaźni przy Żelejowie, gdzie możecie ukraść ubrania złodziejskie. Możecie otworzyć wytrychem główne drzwi (bardzo łatwy zamek), ukraść dowolnemu śpiącemu pracownikowi klucz do skrzyni, po czym wejść na piętro po schodach, otworzyć skrzynię przy ścianie kluczem i ukraść z niej strój.

Poszukiwany przez was dokument, napisany przez niejakiego Hermesa Trismegistusa, znajduje się w piwnicy ratusza. Możecie wejść tam przednim wejściem lub zewnętrzną klatką schodową, na północ od ratusza (obok schodów stoi strażnik, więc musicie go ogłuszyć lub odwrócić jego uwagę rzutem kamieniem). Gdy już będziecie w piwnicy wejdźcie do otwartej celi więziennej. Pod pryczą, wśród siana, leży klucz do skrzyni. Otwórzcie nim okutą skrzynię w centralnej izbie piwnicy by zdobyć dokument, po czym ucieknijcie przednimi drzwiami lub schodami na zewnątrz. Wróćcie z dokumentem do Krejzla by zakończyć zadanie.

Uwaga - zadanie to wydaje się posiadać uciążliwy błąd w wersji premierowej. Nawet jeśli nie zostaliście przez nikogo zauważeni ani zidentyfikowani, podczas następnej wizyty do Troskowic możecie zostać zatrzymani przez straż za kradzież. W takim wypadku skonfiskują oni wszystkie skradzione przedmioty, a was zmuszą do pobytu w dybach lub opłacenia grzywny w wysokości około 300 groszy.

Zakazany owoc (Forbidden Fruit)

Waszym następnym zadaniem jest zlokalizować dół z saletrą do eksperymentów alchemicznych młynarza. Udajcie się na południe od młyna, do kryjówki złodziei i porozmawiajcie z Bonką by zdobyć informacje. Musicie wręczyć jej najpierw dowolne zioło - po drodze rośnie ich mnóstwo. Pokieruje was ona do grabarza Ignacego w Troskowicach. Po drodze wstąpcie do rzeźnika i kupcie kawałek mięsa. Dajcie je Ignacemu by zgodził się zabrać was na poranne zbieranie zwłok. Musicie spotkać się z nim tuż przed świtem - około piątej lub szóstej rano.

Wsiądźcie na wóz obok Ignacego, po drodze z nim rozmawiając. Wkrótce traficie na opuszczoną farmę, skąd musicie zabrać zwłoki jelenia. Leżą one w zamkniętym budynku - obejdźcie budynek dookoła przechodząc nad drewnianym ogrodzeniem, wejdźcie przez otwarte okno, zabierzcie zwłoki, otwórzcie drzwi od środka i zabierzcie zwłoki na wóz. Przy wozie będziecie musieli uspokoić lub walczyć z kilkoma miejscowymi, którzy wzięli was za złodziei (10 Retoryki wystarczyło by ich przekonać). Załadujcie jelenia na wóz i ruszajcie dalej.

Na następnym przystanku musicie zanieść na wóz zwłoki dwóch świń. Jest tu również opcjonalny cel do wykonania - odkrycie, co zabiło świnie. Udajcie się do strumienia nieopodal i idźcie w górę rzeki (zignorujcie tutaj znacznik celu misji, pokazuje wam złe miejsce). Szybko traficie na zwłoki jeleni zanieczyszczające wodę. Wytłumaczcie Ignacemu co się stało i ruszajcie dalej.

Waszym następnym zadaniem jest potajemne zabicie psa. Ignacy wręczy wam trochę mięsa, truciznę i eliksir ułatwiający opiekę nad zwierzętami - chce, abyście nasączyli mięso trucizną i rzucili psu. Gdy udacie się do psiej zagrody odkryjecie jednak, że pies uciekł. Podążajcie za szczekaniem by spotkać Bonkę, która ukradła psa okrutnemu właścicielowi. Możecie pozwolić jej zabrać psa lub przegonić ją i otruć go. Polecamy puścić psa wolno - będziecie mogli wtedy zatrzymać truciznę i wykorzystać ją kiedy indziej, a Bonka was nie znienawidzi. Grabarz będzie na was wściekły, lecz konsekwencje nie są w żadnym stopniu poważne.

Choć możecie oszukać grabarza i wmówić mu, że zabiliście psa tak jak wam kazał, rozmowa wydaje się zawierać błąd - grabarz nam uwierzył, ale dalej był na nas wściekły.

Dotrzecie w końcu do dołu z saletrą. Jeśli wykonywaliście opcjonalne cele, Ignacy da wam bardzo dobre rękawice złodziejskie - zrobi to nawet jeśli jest na was zły. Wejdźcie do dołu i posmakujcie saletry. Musicie teraz wrócić do młynarza - jeśli rozzłościliście grabarza, będziecie musieli wrócić samodzielnie. Porozmawiajcie z Krejzlem by zakończyć zadanie.

Opus Magnum

Zanim młynarz zabierze was na wesele, chce on zrekrutować wspólniczkę by uwiodła szambelana, dzięki czemu będziecie mogli ukraść dla niego pewną księgę. Udajcie się do łaźni obok Żelejowa i porozmawiajcie z właścicielką. Żadna z jej podopiecznych nie zgodzi się na plan, lecz pokierują was do obozu koczowników na zachód, gdzie spotkać możecie kurtyzanę Anielę (porozmawiajcie z handlarzem końmi jeśli nie możecie jej znaleźć). Ta zgodzi się na plan, lecz najpierw wymagać będzie trzech przedmiotów: perfum, wina i sukni.

  1. Gra sugeruje, byście ukradli perfumę Mintha właścicielce gospody w Troskowicach, odkupili ją za 499 groszy, przekonali do jej oddania lub kupili recepturę od aptekarza i sami takową zrobili. Znacznie prostszą i nieoznaczoną przez grę opcją jest jednak udanie się do łaźni obok Żelejowa. Właścicielka łaźni posiada te właśnie perfumy w ofercie na sprzedaż za zaledwie 24 grosze.
  2. Dobre wino kupić możecie od właścicielki gospody w Troskowicach za zaledwie kilka groszy.
  3. Odpowiednią suknię, czyli tyrolską brokatową cotehardie, posiada krawiec Bartoszek w Troskowicach. Możecie ją ukraść lub kupić za 245 groszy.

Gdy już zdobędziecie wszystkie przedmioty wróćcie do obozu koczowników i przekażcie je Anieli. Możecie już udać się z młynarzem na wesele - zaopatrzcie się w elegancki strój (odzienie o wysokim parametrze charyzmy) u krawca w Troskowicach i porozmawiajcie z Anielą gdy będziecie gotowi kontynuować główną fabułę.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.