Kingdom Come Deliverance 2: Za zwycięstwo! (For Victory!) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Za zwycięstwo to zadanie rozpoczynające finał pierwszej połowy gry Kingdom Come 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy czym zająć się podczas uczty oraz jak przetrwać bitwę z bandytami.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025
Za zwycięstwo jest zadaniem rozpoczynającym finał pierwszej połowy Kingdom Come 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy czym możecie zająć się podczas uczty, jak zdobyć wino i wyposażenie dla Ptaszka oraz jak przetrwać bitwę z bandytami.
Uwaga - potraktujcie tę misję jako swoisty punkt bez powrotu! Czeka was wiele zadań fabularnych pod rząd bez dostępu do zawartości pobocznej. Po zakończeniu tej sekwencji zadań traficie zaś do nowego regionu. Choć możecie podróżować między regionami i większość zadań pobocznych w Troskach pozostanie dostępna, podróż między regionami wymagać będzie uiszczenia pokaźnej opłaty.
- Czym zająć się podczas uczty?
- Jak zdobyć ekwipunek i wino dla Ptaszka?
- Jak przetrwać bitwę z bandytami?
Czym zająć się podczas uczty?
Początek zadania jest bardzo otwarty - po wieczornej rozmowie z Ptaszkiem weźmiecie udział w uczcie na zamku Troski. Po początkowej konwersacji z panem Bergowem możecie zająć się aktywnościami dostępnymi na uczcie oraz waszym głównym celem - zdobyciu wina i uzbrojenia dla Jana Ptaszka. Oprócz wielu konwersacji czekają na was następujące aktywności:
- Gra w kości z Hankiem - wójt Hanko zaoferuje wam grę w kości. Grać z nim możecie tylko w podstawową wersję gry, bez odznak, z zakładem w wysokości 110 groszy.
- Romans z Johanką - wdowa Johanka zaczepi was, oferując rozmowę. Musicie zaliczyć dwa testy umiejętności pod rząd - najpierw Wiedzę (Średni) a następnie Retorykę (Średni), Wiedzę (Łatwy) lub Charyzmę (Trudny). Johanka zaoferuje wam wyjście na balkon, a na balkonie przelotny romans. Jeśli się zgodzicie, nastanie ranek a uczta się zakończy - nie będziecie mogli już zajmować się innymi aktywnościami.
- Psikus Hermana - szlachcic Herman poprosi was o pomoc w psikusie na innym szlachcicu, Florianie. Musicie zakraść się na szczyt wieży Baby i ukraść pierścień Floriana z jego osobistej skrzyni. Tylko szczyt Baby jest terenem zastrzeżonym - natkniecie się tam co najwyżej na dwóch strażników. Poczekajcie aż zejdą wam z drogi (możecie ukryć się w sąsiednim pokoju) i otwórzcie skrzynię (łatwy zamek). Pokażcie pierścień Hermanowi po czym porozmawiajcie z Adletą i dajcie jej pierścień. Powiedzcie, że to prezent od nieśmiałego przyjaciela - tylko ta opcja dialogowa sprawi, że psikus się uda. Jeśli kawał się uda, partnerka Floriana zerwie z nim, a wy otrzymacie w nagrodę księgę umiejętności Siły. Jeśli psikus się nie uda, będziecie musieli uspokoić Floriana (Retoryka - Trudny) lub pokonać go w pojedynku. W nagrodę za wasze starania otrzymacie 100 groszy.
Jak zdobyć ekwipunek i wino dla Ptaszka?
Zanim będziecie mogli wyruszyć na Niebaków, będziecie musieli wyposażyć Jana Ptaszka oraz zapewnić mu wino na drogę. Wszystko jest już gotowe - musicie tylko odebrać potrzebne przedmioty.
Wino znajdziecie na dole, w kuchni. Porozmawiajcie z kucharką Manietą. W zamian poprosi was o otwarcie zaciętej skrzyni z przyprawami (średni zamek). Możecie się zgodzić, odmówić lub poddać się i porozmawiać z nią jeszcze raz - tak czy siak otrzymacie wino, a jedyną różnicą będzie wzrost lub spadek reputacji.
By zdobyć pancerz musicie porozmawiać z kowalem Osiną. Spróbuje on was oszukać, dając gorszy ekwipunek niż powinien - by zdobyć lepszy ekwipunek musicie przekonać kowala (Retoryka, Charyzma lub Zastraszenie - Średni) albo go przekupić. Jeśli chcecie, możecie dać Ptaszkowi tylko jeden fragment pancerza a resztę zatrzymać dla siebie, lecz nie jest to na tyle dobre wyposażenie by było tego warte. Jeśli będziecie przeciążeni, możecie odłożyć ekwipunek do swojej prywatnej skrzyni tuż obok.
Gdy będziecie gotowi, połóżcie się spać w swojej kwaterze, a rano przekażcie Ptaszkowi wino, miecz i pancerz. Upewnijcie się, że sami także nosicie najlepszą zbroję, jaką macie. Podążajcie za nim do bram zamku i obejrzyjcie przerywnik filmowy.
Jak przetrwać bitwę z bandytami?
W drodze do Niebakowa zostaniecie zaskoczeni przez bandytów. Ptaszek pomoże wam wstać - musicie przeżyć masakrę. Cały czas trzymajcie się blisko Ptaszka i podążajcie za nim. Nie przejmujcie się strzelcami na klifach - są oskryptowani i nie będą strzelać w was. Skupiajcie się tylko na wrogiej piechocie. Co kilka kroków będziecie natrafiać na małe potyczki - pomagajcie sojusznikom zachodząc wrogów od tyłu oraz nie dajcie się otoczyć.
Po drodze traficie na podkomorzego Ulryka uwięzionego pod zabitym koniem. Brońcie Ptaszka podczas gdy ten pomaga podkomorzemu wstać - niestety Ulryk przyjmie oskryptowany postrzał i zginie. Ruszajcie dalej i przejdźcie pod obalonym drzewem (Ptaszek może się tu na chwilę zatrzymać, idźcie dalej a dogoni was).
W końcu dotrzecie pod Niebakowski młyn, gdzie zostaniecie otoczeni przez bandytów i staniecie do pojedynku z ich hersztem. Przeciwnik nie nosi hełmu, więc zaledwie dwa lub trzy ciosy w głowę wystarczą, by go pokonać. To zakończy zadanie.
Więcej na temat opisu przejścia: