Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Swaćba! (Wedding Crashers) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Swaćba jest zadaniem, do którego przygotowaliście się przez cały pierwszy akt gry KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy czym możecie zająć się na weselu i jak wykonywać wszystkie zlecone wam zadania.

Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025

Swaćba! to główne zadanie w Kingdom Come 2, do którego przygotowywaliście się przez cały pierwszy akt gry. Jest to złożona misja pełna rozmaitych aktywności pobocznych. Na tej stronie poradnika opisaliśmy, czym zająć możecie się na weselu i jak zapewnić gładki przebieg uroczystości.

Przed rozpoczęciem zadania upewnijcie się, że jesteście gotowi i załatwiliście wszystko, co chcecie załatwić! Choć Swaćba nie jest wymagającą misją, jej ukończenie natychmiast rozpoczyna następne wymagające zadanie główne, które na jego okres pozbawi was ekwipunku i nakaże osiągnąć określony cel w ścisłym limicie czasowym. Traktujcie więc tę misję jako swoisty punkt bez powrotu - przed rozpoczęciem zadania polecamy przynajmniej znaleźć waszego psa, nauczyć się kowalstwa od kowala, nauczyć się złodziejstwa od młynarza oraz nauczyć się mistrzowskiego ciosu.

Jak działa wesele?

Wesele podzielone jest na pięć etapów. Każdy z etapów daje wam inny cel główny, którego ukończenie rozpoczyna następny etap wesela. Znajdziecie tu też wiele aktywności pobocznych, których wykonanie może dać wam cenne nagrody. Niektóre z tych aktywności są jednak dostępne jedynie w określonych etapach wesela. Najpierw kończcie interesujące was zadania poboczne, a gdy wasz postęp zostanie zablokowany, ukończcie cel główny by przejść do następnego etapu.

Polecamy również odmawiać picia kiedy tylko jest taka możliwość. Podczas wesela Henryk będzie pił często, i często nie będzie mógł odmówić. Jeśli upijecie się za wcześnie, reszta wesela może okazać się bardziej problematyczna.

Jakie aktywności poboczne dostępne są na weselu?

Na weselu czekają was poniższe opcjonalne aktywności:

  1. Turniej gry w kości - porozmawiajcie z wójtem Drozdem. Podczas pierwszego etapu wesela znajdziecie go w stajni. By wygrać turniej musicie pokonać w kości kowala Radowana, aptekarza Emeryka i podkomorzego by zdobyć ich odznaki, po czym pokonać wójta. Kowal i podkomorzy są chętni do gry w pierwszym etapie wesela, z aptekarzem możecie porozmawiać dopiero w drugiej. Zgubił on swoją odznakę - dajcie znać wójtowi i wygrajcie z nim. Przyzna się, że przegrał swoją odznakę z oberżystką Beatą. Ją także musicie pokonać, lecz zgodzi się z wami grać tylko, jeśli postawicie 200 groszy. Za zwycięstwo otrzymacie złotą odznakę, która pozwoli wam przerzucić do trzech kości raz na rozgrywkę.
  1. Turniej szermierczy - w drugim etapie wesela porozmawiajcie z kapitanem Sękiem, w oddzielonym pokoju stajni. Będziecie musieli pokonać pana młodego, młodego Świętka Drozda, a na końcu Pana na Seminie. Turniej jest bardzo problematyczny, ponieważ przeciwnicy nie grają wobec waszych zasad - musicie ich trafić kilka razy by wygrać, lecz im wystarczy tylko jeden cios. Bardzo przydadzą się wam zatem techniki szermierskie, jakie zdobyć mogliście od instruktora w obozie koczowników. Za zwycięstwo w turnieju otrzymacie naszyjnik, którego założenie zwiększa waszą Charyzmę o 13 - bardzo przydatny do perswazji, choć istnieje szansa, że macie już coś lepszego.
  1. Gajowy Wostatek - w pierwszym etapie wesela porozmawiajcie z gajowym, stojącym nieopodal pieczonej świni na rożnie. Poprosi was on, byście przypilnowali, aby się nie upił. Podczas każdego następnego etapu wesela będziecie musieli znaleźć gajowego i zabronić mu pić - w drugim etapie znajdziecie go w stajni, tuż obok areny do walk, w trzecim etapie także czeka w stajni lecz wśród stołów z jedzeniem, a w czwartym etapie stoi obok stawu, tuż za murami, za drzwiami nieopodal miejsca pobytu kowala. W piątym etapie znajdziecie go przed wejściem do piwnicy - podziękuje wam za pomoc w dotrzymaniu trzeźwości i obieca nagrodę po weselu, jeśli odwiedzicie go w jego domu.
  1. Taniec z Dobrawką - nieopodal paleniska zaczepi was starsza kobieta, która poprosi, byście zatańczyli z jej nieśmiałą córką, Dobrawką. Siedzi ona obok paleniska, ubrana w fioletową suknię - by przekonać ją do tańca musicie dać jej coś do picia (napoje stoją na stołach) lub użyć perswazji (Retoryka - Średni lub Charyzma - Trudny). Dobrawka podepcze wam stopy podczas tańca, przez co stracicie około 20% zdrowia. By nie zranić jej uczuć musicie następnie skłamać (Retoryka - Średni). W następnym etapie wesela Dobrawka wyzna wam miłość i zaoferuje krótki romans - możecie się zgodzić lub odmówić, co złamie jej serce. Jeśli chcecie odmówić bez ranienia jej uczuć, możecie zaliczyć test na Perswazję (Retoryka - Średni) lub dopytywać co ma na myśli i zgrywać głupiego, aż sama nie cofnie propozycji.
  1. Obstawianie walk - porozmawiajcie z kapitanem Sękiem podczas gdy na arenie odbywa się walka. Możecie obstawić tu pieniądze (100, 300 lub 600 groszy) na wynik walki - wynik jest losowy. W czwartym etapie wesela możecie obstawić walkę z Jurkiem, stawiając albo picie, albo swoje buty - stanowczo odradzamy, ponieważ walka, którą obstawiliśmy, trwała ponad dziesięć minut, przez co musieliśmy bezczynnie czekać na wynik.
  1. Czerwieniak - podczas dowolnego etapu wesela porozmawiajcie z Czerwieniakiem, przywódcą bandytów, z którym walczyliście w zadaniu Wyprawa. Pogodzicie się, i wręczy wam on zadanie poboczne - pozbycie się jego dawnych kolegów bandytów. Możecie zająć się tą misją po weselu.

Jak przekonać Myszkę do tańca?

Podczas pierwszego etapu wesela musicie porozmawiać ze Świętkiem. Da wam on wasz pierwszy cel - przekonać Myszkę do tańca i zakończyć podrywy Wujtka. Podejdźcie do Myszki i Wujtka - by rozwiązać sytuację na swoją korzyść, powiedźcie Wujtkowi, że obydwoje powinniście zostawić dziewczynę w spokoju. Myszka po rozmowie zaprowadzi was nad staw, gdzie w końcu zaoferuje wam taniec. Ponownie porozmawiajcie ze Świętkiem by zakończyć pierwszy etap. Następne dwa cele ukończyć możecie w dowolnej kolejności.

Jak nakarmić żebraków?

Porozmawiajcie z Panem na Seminie. Następnie udajcie się do strażnika Tumy przed bramą i zaoferujcie pomoc w rozproszeniu żebraków spod bramy. Macie dwie możliwości - zebrać 40 sztuk jedzenia ze stołów i przekazać Tumie (opcja ta niezbyt mu się podoba) lub wykraść resztki ze spiżarni.

By zdobyć resztki należy odwrócić uwagę kucharki - nie dacie rady jej przekonać. Musicie podejść do dowolnego stołu i zabrać z niego całe jedzenie i picie. Powiedzcie kucharce, że na stole skończyło się jedzenie, a ta wyjdzie z kuchni. Możecie teraz wejść do spiżarni i zabrać resztki z wiklinowego kosza na lewo od drzwi (jedyny pojemnik, którego opróżnienia interfejs nie oznacza jako kradzież). Dajcie jedzenie Tumie by zakończyć etap.

Jak uspokoić Jurka?

Waszym następnym zadaniem jest uspokoić siedzącego przy stole Jurka. Krótka rozmowa poskutkuje zadaniem wykradnięcia alkoholu z piwnicy. Porozmawiajcie ze strażnikiem - musicie przynosić mu piwa z wesela aż nie pójdzie do toalety lub obiecać mu, że dacie mu sznapsa z piwnicy jeśli was wpuści (Retoryka - Łatwy). Wejdźcie do piwnicy i zabierzcie morawiańskiego sznapsa (oraz zwykłego sznapsa, dla strażnika, jeśli mu go obiecaliście). Dajcie alkohol Jurkowi by zakończyć etap.

Jak znaleźć miecz i Anielę?

W zależności od tego, z kim przyszliście na wesele, będziecie musieli znaleźć miecz lub Anielę. Oba tropy prowadzą na piętro stajni, gdzie spotkacie Anielę i Jana Ptaszka. Podczas rozmowy przyjdzie żądny bitki Wujtek - możecie go uspokoić (Wymuszenie, Dominacja lub Przerażenie - Średni).

Znaleźliście już Anielę, zaś trop miecza doprowadzi was do Świętka. Możecie wyciągnąć z niego dokładną lokację miecza perswazją (Retoryka, Wymuszenie lub Charyzma - Łatwy). Świętek powie wam, że wyrzucił miecz do stawu. Idźcie tam, gdzie wcześniej zaprowadziła was Myszka - miecz leży pod wodą, bardzo blisko brzegu. Zanieście go kowalowi.

Jak znaleźć parę młodą?

Podczas ostatniego etapu wesela musicie pogratulować parze młodej. Pan młody zniknął jednak bez śladu, a panna młoda płacze w piwnicy z alkoholem. Udajcie się tam i porozmawiajcie z nią. Do rozmowy wtrąci się Wujtek i w końcu doprowadzi do ogromnej bójki. Brońcie się, namierzajcie przeciwników i bijcie ich, aż nie ujrzycie przerywnika filmowego.

Zadanie zakończy krótka rozmowa, podczas której kontrolować będziecie Bogutę. Od razu rozpocznie się także następne zadanie - Komu bije dzwon.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.