Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Głód i rozpacz (Hunger and Despair) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Głód i rozpacz to zadanie główne w finałowym akcie KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak znaleźć jedzenie dla Ptaszka, odeprzeć atak na wieżę i przygotować się do opuszczenia fortecy.

Ostatnia aktualizacja: 17 lutego 2025

Głód i rozpacz to zadanie główne w finałowym akcie Kingdom Come 2. Jest ono częścią oblężenia Suchdola, ostatniej bitwy w głównym wątku fabularnym. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak znaleźć jedzenie dla Ptaszka, odeprzeć atak na wieżę i przygotować się do opuszczenia fortecy.

Jak znaleźć jedzenie dla Ptaszka?

Obrońcom Suchdola skończyło się jedzenie, a nikłe racje nie wystarczają by zaspokoić głód. Waszym zadaniem jest znaleźć coś dla siebie i Ptaszka. Macie kilka sposobów na zaspokojenie głodu:

  1. Porozmawiajcie z Musą z Mali na głównym dziedzińcu, a wpadnie on na pomysł zrobienia zupy z butów pani Frencl. Możecie włamać się do skrzyni w jej pokoju (Trudny zamek) lub przekonać siedzącą piętro niżej kobietę by dostać klucz (Retoryka, Dominacja - Bardzo Trudny, Przerażenie - Średni). Zanieście buty Musie by dostać zupę z butów.
  2. Porozmawiajcie ze stajennym na zewnętrznym dziedzińcu. Poprosi was, byście oswoili dzikiego konia. Kilka razy przejedźcie się po dziedzińcu, a dostaniecie bimber, który możecie dać Ptaszkowi.
  3. Porozmawiajcie z Janoszem. Do rozmowy wtrąci się Suchy Czart i żąda, abyście zabili i ugotowali waszego psa, Orzecha. Jeśli się zgodzicie, otrzymacie zupę, ale permanentnie stracicie psa. Jeśli odmówicie, będziecie musieli przekonać Czarta do zmiany zdania (Retoryka, Przerażenie - Trudny) lub pokonać go w walce na pięści.

Wręczcie zdobyte jedzenie Ptaszkowi (lub powiedzcie mu, że nie macie jedzenia) by kontynuować zadanie. Jako Boguta będziecie musieli wygłosić mowę pogrzebową ku poległym. Możecie zdecydować się recytować formuły kościelne lub mówić od serca - oba testy umiejętności zakończą się sukcesem. W środku pogrzebu dojdzie jednak do kolejnego ataku prażan.

Jak odeprzeć atak na wieżę?

Czeka was kolejna bitwa z prażanami. Wiecie już, co robić - musicie ponownie przewrócić cztery drabiny bronią drzewcową. Wbiegnijcie po schodach na mury i zacznijcie przewracać drabiny. Jeśli stoją przy nich wrodzy prażanie skupcie się na walce z nimi - zajmijcie ich, aby wasi sojusznicy mogli obalić drabiny za was.

Prażanie przedrą się do wieży - wejdźcie w interakcję z drzwiami by je wyłamać i pozbądźcie się wrogów w środku, na wszystkich trzech piętrach wieży. Następnie przejdźcie przez wieżę na drugą stronę murów i przewróćcie dwie drabiny, które tam znajdziecie. Pokonanie wszystkich prażan na murach zakończy starcie. Obejrzyjcie cutscenkę. Nie dacie rady odeprzeć następnego ataku, więc obrońcy zdecydują się na niemal samobójczą misję. Henryk i Samuel uciekną z fortecy, przedrą się przez obóz prażan, ukradną konia i pojadą po pomoc.

Jak przygotować się do opuszczenia fortecy?

Jeśli macie jeszcze tabard prażan, który otrzymaliście w zadaniu Leże lwa, zabierzcie go ze sobą. Pozwoli wam on przebrać się za praskiego żołnierza i swobodnie eksplorować obóz, co uczyni następne zadanie znacznie łatwiejszym.

Zanim opuścicie Suchdol, załatwcie wszystkie niedokończone sprawy. Porozmawiajcie z Musą z Mali w szpitalu polowym, który uleczy wasze rany i przywróci was do pełni zdrowia. Pożegnajcie się także z Katarzyną i Ptaszkiem. Jeśli podążaliście ich wątkami romansowymi, tutaj dobiegną one kulminacji. Gdy będziecie gotowi, udajcie się na mury i poczekajcie na Samuela. Razem wyruszycie do wrogiego obozu, co zakończy zadanie.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.