Kingdom Come Deliverance 2: Czarcia sfora (The Devil's Pack) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Czarcia sfora to nieliniowe zadanie główne w KCD 2, które oprowadzi was przez cały region Kuttenberg. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć i jak zrekrutować wszystkich towarzyszy broni Suchego Czarta.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025
Czarcia sfora to zadanie główne w Kingdom Come 2, składające się z kilku pomnejszych celów, które oprowadzą was przez cały Kuttenberg. Waszą misją jest znaleźć i zrekrutować dawnych towarzyszy broni Suchego Czarta. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć i jak zwerbować członków czarciej sfory.
- Gdzie znaleźć Bohuta?
- Gdzie znaleźć Rańka?
- Gdzie znaleźć Komara?
- Gdzie znaleźć Janosza?
- Gdzie znaleźć Mateusza?
- Jak pić z czarcią sforą?
Gdzie znaleźć Bohuta?
Bohuta znajdziecie przy kościele we wiosce Grunt. Gdy z nim porozmawiacie, dowiecie się, że nawrócił się on i nie ma zamiaru wracać do życia bandyty - nie zmienicie jego zdania i nie dacie rady go przekonać. Dowiecie się jednak od niego, gdzie znaleźć innego członka bandy, Rańka. Bohut poprosi was, byście razem z nim pomodlili się za jego zmarłego brata. Jeśli będziecie uprzejmi i pomodlicie się z Bohutem, da wam on mapę skarbu prowadzącą do jego zakopanych łupów. Jeśli będziecie naciskać by powrócił do rabowania, prowokować go lub nieudanie próbować poprawić jego modlitwę (Wiedza - Trudny), dojdzie między wami do bójki, po której Bohut każe wam się wynosić.
Gdzie znaleźć Rańka?
O Rańku opowie wam oberżysta w Przytokach. Pokieruje on was do Bylan, gdzie grał on w kości - porozmawiajcie z graczami przed tamtejszą oberżą. Zaoferują oni, że zaprowadzą was do Rańka - by uniknąć problemów, przekonajcie ich, by najpierw powiedzieli wam, co stało się z Rańkiem (Retoryka - Średni). Dowiecie się, że Raniek był im winny pieniądze, próbował uciec przez latrynę i utopił się w odchodach. Możecie już teraz zakończyć poszukiwania - lub go wyciągnąć.
Jeśli pozwoliliście graczom zaprowadzić was do dołu na odchody za gospodą, będziecie musieli im zapłacić (700 groszy), przegadać ich (Retoryka - Średni, Przerażenie - Trudny), pobić ich lub wyłowić Rańka i oddać im łuk, który ma przy sobie trup. Załóżcie najgorsze ubrania jakie macie i przeszukajcie dół - Raniek leży dość blisko ściany gospody, obok dużej zielonej plamy w jeziorze odchodów. Podnieście go, wynieście na brzeg i przeszukajcie. Jeśli załatwiliście sprawę z pozostałymi graczami, możecie zatrzymać sobie łuk - jest wyśmienity. Tuż obok jest balia, w której możecie się wykąpać.
Gdzie znaleźć Komara?
O Komarze opowie wam oberżysta w Przytokach - pokieruje was on do Ewy, żony rzeźnika. Możecie skłonić ją do przekazania większej ilości informacji przez test na Charyzmę (Średni). Dowiecie się od niej, że jej mąż niesłusznie posądził Komara o romans z nią i zabrał go pod pobliskie drzewo by go zlinczować. Ruszajcie na wschód od wioski by ocalić Komara.
Jeśli chcecie ocalić Komara bez rozlewu krwi, musicie przekonać rzeźnika do wypuszczenia go (Rycerskość - Bardzo Trudny, Przerażenie - Trudny lub Charyzma - Średni). Jeśli wyciągnęliście od Ewy prawdę, możecie wytłumaczyć rzeźnikowi, że do niczego między nimi nie doszło. Odblokuje to łatwiejszy zestaw opcji perswazji (Charyzma, Retoryka lub Picie - Średni).
Komar ostatecznie zawiśnie - musicie ściąć go z drzewa zanim się udusi. Jeśli perswazja się udała, macie wolną rękę, a jeśli nie, musicie ściąć go jednocześnie będąc atakowanymi przez rzeźnika i jego parobków. Natychmiast podejdźcie do liny owiązanej wokół drzewa i wciśnijcie przycisk interakcji by ją przeciąć i uratować Polaka. Po wszystkim Komar poprosi was o broń - nie dawajcie mu jej albo zaatakuje rzeźnika. Dowiecie się od niego również gdzie znaleźć Janosza.
Gdzie znaleźć Janosza?
Janosza znajdziecie zakutego w dyby na dziedzińcu w Myskowicach. Ciężko ranił on miejscowego, Lojzę, któremu zostały dwa dni życia - jeśli umrze, wójt powiesi Janosza. Jeśli chcecie rozwiązać sytuację pokojowo, będziecie musieli wyleczyć rannego i zapłacić grzywnę za Janosza. Jeśli nie jesteście w stanie tego zrobić, będziecie musieli uwolnić Janosza po cichu - otwórzcie dyby w nocy, gdy wokół nie ma straży. Skorzystajcie z wytrycha (trudny zamek) lub ukradnijcie klucz strażnikowi albo wójtowi.
Porozmawiajcie z wójtem i poproście go o pozwolenie w wyleczeniu rannego. Zbadajcie Lojzę (Alchemia i Rzemiosło - Średni). Będziecie musieli zabandażować jego ranę, a co ważniejsze, przynieść mu miksturę, dzięki której będzie mógł oddychać mimo złamanych żeber - byczą krew. Takową możecie kupić nieopodal, od aptekarza w Przytokach. Gdy wyleczycie Lojzę, zapłaćcie wójtowi 500 groszy grzywny, a ten da wam klucz do dybów. Uwolnijcie Janosza i wyślijcie go do Czarciej Nory.
Gdzie znaleźć Mateusza?
Porozmawiajcie z wójtem w Myskowicach. Dowiecie się, że Mateusz wraz ze swoją bandą napada na ludzi na drodze między Myskowicami a Suchdolem. Udajcie się tamtędy, a traficie na niego - stoi na drodze nieopodal zniszczonego wozu. Porozmawiajcie z nim - nie da się przekonać go, by powrócił do Suchego Czarta. Ostatecznie Mateusz spróbuje was obrabować - możecie zapłacić mu 1,000 groszy, targować się, przekonać go by odpuścił (Retoryka - Średni, Przerażenie - Trudny, Przerażenie - Średni jeśli dowiedzieliście się o nagrodzie za Mateusza od wójta) lub zabić go i jego bandę.
Walcząc z Mateuszem postarajcie się jak najszybciej zmniejszyć przewagę liczebną wroga. Mateusz jest dość groźny, lecz jego ludzie są żałośnie słabi i źle uzbrojeni - wciąż mogą was jednak przytłoczyć atakując ze wszystkich stron. Wycofujcie się i chodźcie na boki, próbując wywabić bliżej słabszych członków gangu, po czym pozbywajcie się ich. Nie dajcie się oflankować - jeśli któryś z wrogów zniknie wam z oczu, pobiegnijcie sprintem nieco dalej. Gdy zostanie już sam Mateusz uważajcie na jego kombinacje ataków oraz nieblokowalne ciosy (oznaczone ikoną czerwonej tarczy). Po pokonaniu Mateusza zabierzcie z jego ciała cenną księgę. Możecie ją przeczytać (zwiększy waszą Wiedzę) i oddać wójtowi w Myskowicach w zamian za 275 groszy.
Jak pić z czarcią sforą?
Gdy odnajdziecie wszystkich członków sfory wróćcie do Czarciej Nory i porozmawiajcie z Suchym Czartem. Zebrani towarzysze broni zaproszą was na popijawę, podczas której będziecie mieli okazję zaliczyć test umiejętności Picia (Trudny). Jeśli się wam nie uda, Henryk następnego dnia będzie miał kaca. Raz jeszcze porozmawiajcie z Suchym Czartem by zakończyć zadanie.
Więcej na temat opisu przejścia: