Kingdom Come Deliverance 2: Laboratores Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Laboratores to trzecie główne zadanie w KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy jak dowiedzieć się o weselu i odpracować dług.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025
Laboratores to trzecie zadanie główne w Kingdom Come 2. Jest to krótki quest, podczas którego musicie odpracować posiłek w karczmie i obmyślić dalsze plany. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dowiedzieć się o weselu i odpracować dług.
Jak dowiedzieć się o weselu?
Po kilku przerywnikach filmowych będziecie musieli porozmawiać z Katarzyną. Najpierw jednak musicie się umyć w balii na podwórku karczmy. Rozmowa z początku nie przyniesie skutków, lecz nawet jeśli nie zaliczycie testu perswazji, otrzymacie potrzebne informacje w następnej cutscence. Następnie musicie porozmawiać z karczmarką, która da wam zadanie by odpracować dług za posiłek. Będziecie musieli przenieść kilka worków z wozu do spiżarni. Porozmawiajcie z Janem Ptaszkiem by poprosić go o pomoc - niestety młody panicz wystawi was.
Karczmarkę możecie także wypytać o wesele, na którym ma być poszukiwany przez was lord. Poleci wam ona, byście poprosili o pomoc Drozda, który siedzi przy stole tuż obok Jana. Po krótkiej rozmowie poleci wam on pomóc młynarzowi lub kowalowi, co pozwoliłoby wam dostać się na wesele w charakterze pracownika. Drozd zaproponuje wam także grę w kości w zamian za zaproszenie na wesele. Możecie z nim zagrać - nie jest zbyt trudnym przeciwnikiem - lecz Drozd kłamie i w zamian za zwycięstwo nie da wam nic.
Jak odpracować dług?
Dług musicie odpracować bez pomocy Ptaszka. Podejdźcie do wozu obok karczmy i zabierzcie z niego worek. Następnie zanieście go do karczmy - wejdźcie przez otwarte drzwi, dojdźcie do końca przedsionka, przejdźcie przez drzwi po prawej i odłóżcie worek na deski w ciemnej spiżarni. Musicie powtórzyć ten proces trzy razy.
Po zaniesieniu trzeciego worka i wyjściu z karczmy obejrzyjcie przerywnik filmowy. Ptaszek pokłócił się z Drozdem i wszczął bójkę. Brońcie się przed resztą gości - walka jest mocno oskryptowana i zostanie szybko przerwana przez straż. Po pobycie w dybach i kłótni z Ptaszkiem zadanie zakończy się.
W momencie zakończenia zadania odblokujecie również swobodną eksplorację całego pierwszego regionu gry. Na oddzielnej stronie poradnika znajdziecie porady co do tego, gdzie udać się najpierw.
Więcej na temat opisu przejścia: