Kingdom Come Deliverance 2: Burza (Storm) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Burza to finałowe zadanie pierwszej połowy KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przetrwać tortury, zabić Istvana Totha, odzyskać ekwipunek, zdobyć rozkazy króla Zygmunta, uciec z zamku oraz z regionu Troski.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025
Burza jest finałowym zadaniem pierwszej połowy Kingdom Come 2. Kończy ono wątek regionu Troski i pozwala wam dotrzeć do Kuttenberga. Zadanie będzie wymagać od was sporej ilości skradania się. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przetrwać tortury, znaleźć i zabić Istvana Totha, zdobyć rozkazy króla Zygmunta, uciec z zamku oraz z całego regionu Troski.
Jak przetrwać tortury?
Zadanie rozpoczniecie w sali tortur, przesłuchiwani przez Istvana Totha. Możecie powiedzieć mu to, co chce wiedzieć, milczeć lub próbować go oszukać. Koniec końców nawet jeśli uda wam się zaliczyć wszystkie testy umiejętności związane z oszukiwaniem Istvana, ostatni wybór w rozmowie daje wam tylko dwie opcje - milczeć lub mówić. Nawet jeśli nie puścicie pary z ust, koniec końców Boguta zdradzi kluczowe informacje by uratować Henrykowi życie.
Milczenie lub nieudana próba oszustwa skutkować będzie torturami. Jeśli Henryk zostanie torturowany, będzie on znacznie osłabiony przez resztę zadania - jego maksymalne zdrowie zostanie ucięte do 60%, a większość jego statystyk zmniejszona o połowę. Najoptymalniejszym wyborem jest zatem zdradzić Istvanowi prawdę przy pierwszej okazji - ostatecznie i tak dowie się tego, co chce wiedzieć od was lub od Boguty. Po tym jak Istvan odejdzie, zostaniecie uwolnieni przez Katarzynę. Przeszukajcie zabitego przez nią strażnika i wyposażcie się w jego ekwipunek. Waszym następnym celem jest zgładzenie Istvana Totha.
Jak zabić Istvana Totha?
Istvana znajdziecie w jego komnacie na szczycie Baby. Na dziedzińcu znajdziecie wrogich żołnierzy, więc bezpieczniejszą drogą okaże się kuchnia - wejdźcie kilka pięter wyżej, aż do spiżarni, gdzie sztyletem zabijcie po cichu odwróconego plecami strażnika. Następnie wyjdźcie ze spiżarni na zewnątrz i idźcie w stronę Baby drewnianą balustradą. Po drodze ujrzycie cutscenkę, podczas której Istvan wysyła Eryka na misję do Kuttenberga.
Balustrada zaprowadzi was do wnętrza Baby. Wchodząc wyżej po drodze ujrzycie dwóch żołnierzy siedzących przy stole - poczekajcie, aż jeden z nich wstanie i odejdzie do sąsiedniego pokoju, po czym cicho zabijcie drugiego. Możecie też zabrać wytrychy ze stołu. Po drodze nie czekają już na was żadni strażnicy - wchodźcie coraz wyżej. Jedno piętro nad pokojem medyka, w jadalni, w końcu stawicie czoła Istvanowi.
Możecie rozmawiać z Istvanem do woli - nikt nie przyjdzie mu na pomoc. Uważajcie na test na Przerażenie - jeśli się nie uda, Istvan zaatakuje was (15 punktów Przerażenia nie wystarczyło by odnieść sukces). Musicie teraz podjąć decyzję jak rozprawić się z waszym arcywrogiem - możecie zabić go od razu w cutscence lub wyzwać na pojedynek (jeśli nie macie broni, Henryk chwyci przed walką za długi miecz z pobliskiej ściany). Istvan nie jest zbyt wymagającym wrogiem ponieważ nie ma hełmu, lecz nie pozwólcie mu wejść z wami w klincz - jest silny i może was łatwo rozbroić, zwłaszcza po torturach, więc trzymajcie go na dystans. Ostatecznie Henryk zgładzi Istvana i odzyska miecz swojego ojca.
Jak zdobyć rozkazy króla Zygmunta?
Po zabiciu Istvana udajcie się piętro wyżej, do jego sypialni. Tam w jednej ze skrzyń znajdziecie swój ekwipunek (przygotujcie się na wyrzucenie sporej ilości rzeczy lub wypicie mikstury zwiększającej siłę w celu uniknięcia przeciążenia) oraz klucze uniwersalne do zamku. Przeszukajcie wszystkie skrzynie i regały w pokoju - nic nie znajdziecie. Następnie udajcie się na dół, do pokoju skryby, gdzie zróbcie to samo - również nie znajdziecie tu rozkazów.
Henryk wydedukuje, że rozkazy muszą znajdować się w komnatach Bergowa. Wróćcie do Panny tą samą zewnętrzną balustradą, którą szliście wcześniej. Przed drzwiami do komnaty Bergowa spotkacie Bogutę - otwórzcie mu drzwi kluczem uniwersalnym. Przeszukujcie razem pokój Bergowa - Boguta znajdzie w końcu rozkazy w jednej ze skrzyń przy ścianie. Porozmawiajcie z nim gdy będziecie gotowi opuścić zamek.
Jak uciec z Troski?
Podążajcie za Bogutą do tuneli pod zamkiem. Wewnątrz tuneli idźcie naprzód, uważając na ślepe uliczki, aż nie dotrzecie do drzwi, które otworzyć możecie kluczem uniwersalnym. Wydostaniecie się z zamku, lecz wieści o waszej ucieczce rozeszły się - musicie opuścić region pozostając w ukryciu przed patrolującymi okolicę żołnierzami.
Musicie dotrzeć do kontaktu Katarzyny - Miki. Załóżcie swój strój do działania po cichu i przedrzyjcie się przez las - unikajcie światła pochodni i nie idźcie głównymi ścieżkami. Jeśli macie miksturę do widzenia w ciemności, warto z niej tu skorzystać. Mikę znajdziecie związanego i przesłuchiwanego przez żołnierza - zajdźcie go od tyłu, zabijcie, i rozwiążcie Mikę.
Waszym ostatnim celem jest dotrzeć do reszty wspólników Katarzyny. Ruszajcie na południe, raz jeszcze trzymając się z dala od głównych ścieżek, podążając za znacznikami misji. W końcu dotrzecie na miejsce, gdzie obejrzycie cutscenkę i zakończycie zadanie oraz wątek fabularny regionu Troski.
Więcej na temat opisu przejścia: