Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Jak odnaleźć Marikę? (Miri Fajta) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Miri Fajta to długie i wielowątkowe zadanie związane z obozem nomadów w KCD 2. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak odnaleźć Marikę, jak uwolnić Tibora i pochować Gejzę, a także jak wygrać zakład z Wojewodą.

Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2025

Odwiedzając obóz nomadów w regionie Troski w KCD 2, możecie aktywować misję Miri Fajta. Jest to długa seria questów, w trakcie której spróbujecie na nowo zjednoczyć skłóconą rodzinę Wojewody. Na tej stronie poradnika dowiecie się jak odnaleźć Marikę, uzdrowić Bohusza, a także jak zdobyć amulet od upartego ojca.

Jak aktywować zadanie Miri Fajta?

By aktywować zadanie Miri Fajta udajcie się do obozu nomadów nad jeziorem, a następnie znajdźcie namiot Wojewody. Porozmawiajcie z mężczyzną.

Zaniepokojony Wojewoda poprosi Was o odnalezienie jego córki, Mariki. Dziewczyna uciekła po sprzeczce z ojcem i nikt nie wie, gdzie może się znajdować. Pewne wskazówki może mieć jednak zielarka Bożena, którą poznaliście w prologu gry.

Przed wyruszeniem na poszukiwania odwiedźcie posłanie dziewczyny i zabierzcie leżący tam szal. Przyda Wam on się w dalszej części zadania.

Jak odnaleźć kryjówkę Mariki i Bohusza?

Udajcie się do chatki zielarki i wypytajcie ją o Marikę. Staruszka zdradzi Wam, że dziewczyna uciekła do Apoleny wraz z ukochanym.

Udajcie się do południowo-wschodniej części regionu. Miejcie się na baczności, ponieważ w okolicy tej aż roi się od zbójów oraz innych bandytów. Przejedźcie głównym traktem mniej więcej do połowy oznaczonego na żółto obszaru.

Przywołajcie do siebie Orzecha (przytrzymajcie przycisk X) i wydajcie mu komendę tropienia. Podajcie mu do powąchania szal Mariki.

Pies powinien złapać trop i zabrać Was w pobliże jaskini, w której ukrywają się kochankowie. Na miejsce doprowadzą Was krwawe ślady na głazach.

Porozmawiajcie się Mariką. Dziewczyna poprosi Was o przyniesienie amuletu jej ojca oraz o zdobycie porady od matki.

Wróćcie do obozu i porozmawiajcie z matką o imieniu Aranka (przesiaduje zwykle w namiocie naprzeciwko siedziby Wojewody). Kobieta wręczy Wam przedmioty leczące dla Bohusza, a także poleci Wam zdobyć żywokost (4 sztuki). O tym, gdzie możecie zdobyć roślinę przeczytacie na naszej stronie Jak znaleźć żywokost?.

Jak uwolnić Tibora i pochować Gejzę?

Porozmawiajcie teraz z Wojewodą. Wypytany o wcześniejsze wydarzenia mężczyzna zdradzi Wam, że jego synowie wdali się w konflikt z mieszkańcami wsi Semin. Gejza poległ w walce, a Tibor został pojmany. Waszym zadaniem będzie teraz uratowanie pojmanego i odzyskanie ciała zmarłego.

Udajcie się do Semin (południowa część mapy). Tibor przetrzymywany jest w budynku na południu miejscowości. Ostrożnie obejdźcie budynek i wskoczcie do środka przez okno. Odwiążcie brata Mariki i wspólnie z nim ucieknijcie w stronę lasu.

Tibor podziękuje Wam za ratunek i poprosi o odzyskanie ciała brata, które wciąż znajduje się w rękach lokalnych drwali. Udajcie się do tartaku i porozmawiajcie z ich liderem.

Istnieje kilka sposobów na to, by zmusić drwali do oddania zwłok Gejzy:

  1. Zapłata okupu za ciało;
  2. Pokonanie drwali w walce;
  3. Przekonanie lidera do oddania ciała przy pomocy groźby lub podstępu.

W naszym przypadku skuteczny okazał się podstęp. Możecie teraz udać się do drzewa na skraju lasu, odwiązać Gejzę i przenieść go na miejsce pochówku oznaczone na mapie. Droga jest dość daleka więc przygotujcie się na długą wędrówkę.

Na miejscu umieśćcie zwłoki w dole i weźcie udział w pogrzebie.

Jak zdobyć amulet od Wojewody?

Po pogrzebie Wojewoda poprosi Was o odzyskanie ważnego glejtu zabranego przez Marikę.

Udajcie się z powrotem do kryjówki dziewczyny. Po drodze nie zapominajcie o zebraniu ziół wspomnianych wcześniej - znajdziecie je w ogrodzie obok apteki w Troskowicach.

Na wejściu będziecie musieli odpędzić gromadę wilków. Gdy zabijecie jednego, reszta powinna uciec w popłochu.

Wręczcie Marice zioła i bandaże, a także przekażcie wolę jej ojca. Kobieta zgodzi się oddać glejt, ale poprosi Was, byście przehandlowali go na ochronny amulet jej ojca.

Udajcie sie na miejsce wskazane przez kompas misji. Glejt schowany jest w dziupli drzewa.

Wróćcie do obozu nomadów i porozmawiajcie z Wojewodą. Mężczyzna kategorycznie nie zgodzi się na oddanie amuletu. Porozmawiajcie zatem z matką Mariki, która zaproponuje rzucenie wyzwania mężczyźnie.

Możecie zignorować obietnicę złożoną Marice i po prostu oddać glejt Wojewodzie. Misja Miri Fajta zostanie wtedy zakończona przedwcześnie.

Rzućcie wyzwanie Wojewodzie. Waszym zadaniem będzie zwyciężyć w dwóch z trzech konkurencji.

  1. Konny wyścig wokół jeziora jest prawie niemożliwy do wygrania. Koń Tibora jest diabelnie szybki i prawie w ogóle się nie męczy. Siwek na tym etapie gry będzie najpewniej o wiele za wolny. Więcej na temat koni znajdziecie na stronie Najlepszy koń.
  1. Walka na pięści jest już jak najbardziej możliwa do wygrania. W pierwszych sekundach pojedynku wykonajcie unik - Tibor lubi zaczynać od szybkiej serii ciosów. Utrzymujcie dystans i szukajcie odpowiedniego okienka do zaatakowania. Jeżeli dobrze wyczujecie okazję do ataku, powinno Wam się udać.
  1. Ostatnie zadnie to gra w kości z samym Wojewodą. Skorzystajcie ze swoich najlepszych kości specjalnych, by zwiększyć swoją szansę na wygraną. Więcej na temat samej gry możecie przeczytać na stronie poradnika Jak grać w kości?.

Gdy uda Wam się wygrać zakład z Wojewodą, pokonany nomad wybierze się z Wami do kryjówki Mariki. Tam nastąpi pojednanie rodziny.

W przerywniku filmowym kończącym wątek będziecie świadkami wesołej zabawy zorganizowanej w obozie nomadów. Zaraz po niej misja Miri Fajta dobiegnie końca.