Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Palec boży (The Finger of God) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Palec boży to zadanie główne w KCD 2 składające się z dwóch części. Na tej stronie opisaliśmy jak zdobyć wasz pierwszy karabin, jak przygotować się do opuszczenia Niebakowa i jak przetrwać oblężenie fortecy.

Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025

Palec boży jest dość skomplikowanym zadaniem głównym w Kingdom Come 2. Składa się ono z dwóch części. Na tej stronie opisaliśmy jak zdobyć wasz pierwszy karabin, przygotować się do opuszczenia Niebakowa, przypodobać się ludziom Żiżki i przetrwać oblężenie fortecy.

Jak pomóc ojcu Bogucie?

Zadanie rozpoczniecie pomagając Bogucie w jego obowiązkach. Podążajcie za księdzem na pobliską polanę, gdzie znajdziecie trzy groby i trzy trupy. Musicie pochować zwłoki - najpierw wykopcie groby, potem podnieście zwłoki i zanieście je do nich. Potrzebujecie szpadla, który wbity jest w ziemię tuż obok grobów. Następnie podążajcie za Bogutą aż do żołnierza Hertla, gdzie czeka was samouczek korzystania z broni palnej. Otrzymacie też swój pierwszy karabin. Broń palna zadaje ogromne obrażenia nawet opancerzonym wrogom, lecz jest bardzo niecelna i długo się ją przeładowuje.

Jak przygotować się do opuszczenia Niebakowa?

Po zdobyciu karabinu macie do zrobienia kilka zadań opcjonalnych, które możecie wykonać przed opuszczeniem Niebakowa. Kilku ludzi Żiżki potrzebuje pomocy, co jest idealną okazją by się im przypodobać. Oto aktywności, którymi możecie się zająć przed położeniem się spać:

  1. Gra w kości z Janem Ptaszkiem - porozmawiajcie z Ptaszkiem stojącym nad bramą do fortecy. Możecie zagrać z nim w kości, albo dla zabawy, albo o 50 groszy - Ptaszek sam da wam pieniądze na zakład, jeśli go o to poprosicie.
  1. Ranni jeńcy w więzieniu - przed więzieniem medyczka Klara kłóci się ze strażnikami niedopuszczającymi jej do rannych jeńców - Hermana i Bartosza. Możecie przekonać straż, by pozwolili jej uleczyć rannych (Retoryka, Charyzma lub Przerażenie - Średni). Możecie potem również porozmawiać z jeńcami i okłamać ich, że zapłacono za was okup lub wyznać im prawdę, że nie jesteście już po tej samej stronie.
  1. Pomoc kowalowi - nowy kowal potrzebuje pomocy w naostrzeniu broni. Zabierzcie broń z beczki stojącej w kuźni i naostrzcie ją na kole szlifierskim. Musicie naostrzyć jeden krótki miecz, jeden długi miecz i jeden topór. Po naostrzeniu broni przekażcie ją kowalowi.
  1. Kucie podków dla Pelcla - stajenny Pelcl potrzebuje trzech podków. Udajcie się do kuźni i wykujcie je - potrzebny metal możecie kupić od kowala.
  1. Ładowanie worków na wóz - porozmawiajcie z parobkiem siedzącym obok wozu. Będziecie musieli uspokoić go by uniknąć bójki (Retoryka lub Charyzma - Średni). Następnie załadujcie pięć worków leżących na ziemi na wóz tuż obok.
  1. Wyleczenie rannych bandytów - porozmawiajcie z Klarą. Trzech bandytów jest rannych i potrzebuje pomocy medycznej - Klara powie wam dokładnie co zdziałać na ich symptomy. Możecie zabrać zasoby medyczne z chaty Klary. Testy umiejętności na wiedzę i rzemiosło pozwolą wam zdiagnozować rannych. By wyleczyć rannych musicie wykonać większość potrzebnych kroków. Rany czyśćcie sznapsami - to najczystszy alkohol, jaki macie do dyspozycji. Marek potrzebuje oczyszczenia rany, bandaża, mikstury leczniczej i nie możecie pozwolić mu zasnąć. Kozłek potrzebuje oczyszczenia i przypalenia rany, zmiany bandaża i mikstury na gorączkę. Cwerk potrzebuje oczyszczenia i zaszycia lub zabandażowania ran, natarcia spuchniętej kostki miksturą leczniczą oraz dużo picia. Po zakończeniu leczenia porozmawiajcie z Klarą. Przez test na Retorykę (Średni) możecie zainicjować tej nocy romans.

Jak przetrwać oblężenie Niebakowa?

Rano plany opuszczenia Niebakowa zostaną zniweczone - Otto von Bergow oraz Istvan Toth zjawią się u bram z ogromną armią i przystąpią do oblężenia fortecy. Możecie wybrać gdzie ustawić żołnierzy - nie ma to wielkiego znaczenia. W pierwszej fazie walki na murach szybko chwyćcie za halabardę z wnętrza pobliskiej wieży i obalajcie nią drabiny, które wrodzy żołnierze przystawiać będą do murów. Walczcie z wrogami aż nie zostaniecie wezwani nad bramę.

Armia Bergowa zacznie przebijać się przez główną bramę. Stańcie nad bramą i łapcie za kamienie leżące obok dziury w podłodze. Przez tę dziurę możecie zrzucać wrogom kamienie na głowy, zabijając ich natychmiastowo. Następnie skierujcie się na główny dziedziniec, gdzie Żiżka wyśle was na zbocze z tyłu zamku. Pokonajcie tam żołnierzy, którzy przedarli się przez palisadę.

Wróćcie na dziedziniec gdzie stoczycie ostatnią potyczkę. Armia Bergowa zapędzi was w końcu na szczyt wieży, a wasz wróg ujawni w tym momencie tytułowy palec boży - armatę. Po przerywniku filmowym zostaniecie schwytani przez wroga, a zadanie zakończy się.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.