Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

KCD2: Co zrobić z Kumanami? (Najeźdźcy) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Najeźdźcy (Invaders) to interesująca misja poboczna w KCD 2. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam jak wykonać tę misję, jak pić z Kumanami oraz jak znaleźć bimber.

Ostatnia aktualizacja: 10 lutego 2025

W czasie misji Najeźdźcy (Invaders), Henryk na prośbę mieszkańców Troskowic spróbuje rozwiązać problem Kumanów wszczynających burdy w lokalnej karczmie. Z tej strony poradnika dowiecie się, w jaki sposób możecie pozbyć się nieproszonych gości, a także jak możecie zyskać sympatię wędrownych najemników.

Jak aktywować zadanie Najeźdźcy?

By aktywować zadanie Najeźdźcy wystarczy, że porozmawiacie ze starszą karczmarką w Troskowicach. Kobieta zapytana o najnowsze nowiny opowie Wam o Kumanach sprawiających problemy w karczmie, a także odeśle Was do niejakiego Wujtka.

Wujtka znajdziecie w okolicy ogrodu zielnego. Porozmawiajcie z nim. Mężczyzna odeśle Was do wsi Semin i nakaże porozmawiać z tamtejszymi mieszkańcami.

Jak zlokalizować obóz Kumanów?

Udajcie się do Semin. Zapytajcie dowolnego mieszkańca wioski o Kumanów. Nam informacji udzieliła gospodyni siedząca przed jedną z chat.

Osadnicy doradzą Wam zapytać o Kumanów Pana na Seminie lub Kapitana Sęka. Obaj mężczyźni rezydują w dworku obok wsi.

Możnowładca przekazał nam kolejne informacje. Dokładną lokalizację obozu Kumanów powinien znać lokalny pasterz lub Bożena - zielarka znana z prologu gry.

Nie ma znaczenia, do kogo z tej dwójki się udacie. My wybraliśmy pasterza Natana ponieważ był zdecydowanie bliżej.

Wypytany o sprawę Natan wyjawi, że posterunek najemników znajduje się tuż obok obozu nomadów, w zachodniej części mapy. Udajcie się na miejsce.

Zabić czy oszczędzić Kumanów?

Obóz Kumanów znajduje się poniżej obozowiska nomadów. Idąc od strony południowej, skręćcie w niewielki wąwóz znajdujący się po lewej. Szybko dojdziecie w ten sposób do grupki najemników.

Istnieją dwa sposoby na rozwiązanie problemu z Kumanami:

  1. Możecie zwyczajnie ich zabić i definitywnie rozwiązać problem karczemnych awantur. Nie polecamy jednak tej drogi. Pozbawi Was ona możliwości doświadczenia interesującego questa, dramatycznie obniży Wasze stosunki z Kumanami (co może mieć znaczenie w późniejszych sekcjach gry), a także zmusi Was do walki z kilkoma przeciwnikami na raz. Jeżeli koniecznie chcecie wybrać tę ścieżkę, polecamy Wam zakraść się do obozu w nocy i dokonać ataku na śpiących najemnikach.
  2. Znacznie lepszą opcją jest zaprzyjaźnienie się z Kumanami i przekonać ich do zaprzestania odwiedzin w Troskowicach.

Jak zaprzyjaźnić się z Kumanami?

Porozmawiajcie z Vasko - liderem Kumanów. Kierując żądanie mieszkańców Troskowic, wybierzcie mniej konfliktową opcję (ostrzeżenie).

W czasie rozmowy z Vasko dowiecie się wiele na temat losów grupy Kumanów. Henryk dowie się na przykład, że mogli oni uczestniczyć w ataku na Skalicę - jego rodzinną miejscowość. Jeżeli zależy Wam na dobrych relacjach z grupą, starajcie się nie drążyć za bardzo tego wątku. Zamiast tego wypytujcie o inne rzeczy i zgadzajcie się na kolejne porcje alkoholu.

W końcu rozmowa skieruje się na jednostronny romans pomiędzy młodym Jasakiem, a dziewczyną z obozu nomadów. Zgódźcie się pomóc najemnikowi w zdobyciu serca niewiasty.

Podążajcie za Jasakiem do jego wybranki. Na miejscu staniecie przed serią testów umiejętności. Zdeterminują one, czy nomadka zgodzi się na randkę z Kumanem.

Powodzenie w testach wymagać będzie od Was bardzo wysokich statystyk związanych z charyzmą. Jeżeli Wam się nie uda, dziewczyna da kosza Jasakowi, a zraniony najemnik rzuci się na Was z pięściami. Walka z nim nie jest zbyt trudna. Po wyjaśnieniu sobie paru spraw, wróćcie wspólnie do obozu.

W trakcie dalszej libacji możecie dowiedzieć się więcej na temat Vasko i jego grupy. By zdobyć zaufanie Kumanów, starajcie się wybierać pozytywne i pojednawcze opcje dialogowe.

Gdzie znaleźć bimber?

Gdy Vasko ruszy w poszukiwaniu alkoholu, ruszcie za nim. Klikając odpowiedni przycisk (na klawiaturze jest to Lewy Alt) możecie zmusić Henryka, by podążał za idącym na przedzie NPC.

Możecie śpiewnie odpowiadać na pieśń Vasko. Zwiększy to Waszą reputację wśród Kumanów.

Gdy pijany Vasko straci przytomność, porozmawiajcie z gadającym psem. Następnie skierujcie się w stronę znacznika na kompasie. Pakunek z alkoholem wciśnięty jest pomiędzy dwie skały. Ciężko go zauważyć - zbliżcie się i wypatrujcie opcji otworzenia torby.

Ostrożnie wróćcie do obozu i kontynuujcie picie. Po zabawnych opcjach dialogowych, Henryk zgodzi się wziąć udział w zawodach pływackich.

Chwilę późnij obudzicie się na środku jeziora. Wystarczy, że wskoczycie z powrotem do wody. W przerywniku filmowym, Henryk zostanie uratowany z opresji.

Wreszcie, możecie poprosić Kumanów o ty, by więcej nie nawiedzali wioski Troskowice. Jeżeli wytrwale piliście i utrzymaliście pozytywny stosunek z Nomadami, Vasko przystanie na Waszą prośbę. W przeciwnym wypadku, będziecie musieli przekupić Kumanów lub wykonać testy na retorykę.

Zakończenie zadania

Następnego dnia Henryk obudzi się wciąż pijany. Ubierzcie się z powrotem w swoje ubrania i wróćcie do Troskowic.

Zlokalizujcie Wujtka i przekażcie mu informacje, że Kumani nie będą sprawiać więcej problemów.

  1. Możecie skłamać, że wybiliście wszystkich nomadów.
  2. Jeżeli przyznacie się, że przekonaliście Kumanów do współpracy pokojowo, będziecie musieli zdać test umiejętności, by otrzymać nagrodę (25 groszy).

Bez względu na wybraną opcję, misja Najeźdźcy dobiega końca w tym miejscu.

Jeżeli chcecie przekonać Wujtka, że problem został rozwiązany, warto poczekać aż Henryk wytrzeźwieje. Kac obniża Wasze zdolności retoryczne.