KCD2: Jak znaleźć kamień piorunowy? (Kamień piorunowy) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Kamień piorunowy (The Thunderstone) to zadanie poboczne z drugiego regionu gry. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak zdobyć kamień piorunowy i komu go oddać.
Ostatnia aktualizacja: 20 lutego 2025
Kamień piorunowy (The Thunderstone) to długie zadanie poboczne, podczas którego Henryk wyruszy na poszukiwania tytułowego kamienia, który ponoć przynosi szczęście. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak aktywować quest, gdzie znaleźć kamień piorunowy i komu go oddać.
W misji znajduje się softlock - jej ostatnia część pokieruje was do Suchdola, który po ukończeniu głównego wątku fabularnego jest opuszczony. Zajmijcie się zatem tym zadaniem przed ukończeniem głównej fabuły, tj. przed przejściem przez punkt bez powrotu w zadaniu głównym Oratores.
Jak aktywować zadanie Kamień piorunowy?
By aktywować zadanie Kamień piorunowy musicie najpierw porozmawiać z oberżystą we wiosce Grunt. Zapytajcie go co dzieje się w okolicy, a opowie wam o Konie, miejscowej wieśniaczce potrzebującej pomocy. Porozmawiajcie z Koną w tej samej wiosce, a dostaniecie od niej zadanie zdobycia przynoszącego szczęście Kamienia piorunowego od Tomlina. Możecie wypytać ją, po co potrzebuje kamienia (Retoryka - Średni) - liczy ona, że ułatwi jej on nadchodzący poród po wczesnej śmierci wielu jej noworodków.
Jak zdobyć kamień piorunowy?
Udajcie się do Horzan i tam porozmawiajcie z Tomlinem. By zdobyć kamień możecie go ukraść (okaże się być fałszywy) lub wyzwać go na pojedynek na pięści. Tomlin odmówi jednak walki, chyba że go przekonacie (Wymuszenie, Dominacja, Walka wręcz - Trudny) lub pokonacie najpierw trzech jego parobków. Gdy Tomlin zgodzi się na walkę, będziecie musieli postawić zakład w wysokości 500 groszy. Tomlin jest zaskakująco trudnym przeciwnikiem często kontrującym wasze ciosy - skupcie się na kopnięciach oraz starajcie się robić uniki za niego i bić go od tyłu. Po zwycięstwie dowiecie się, że Tomlin nie ma już kamienia - został mu skradziony.
Udajcie się do Piotra mieszkającego w Ratborzu. On również nie ma kamienia - przebywa on w obozie bandytów, trzymany przez jego pojmanego przyjaciela, Hensela. Udajcie się na wschód od wioski, do lasu, gdzie znajdziecie obóz. Możecie pozbyć się bandytów lub cicho uwolnić Hensela w nocy - trzymają go w chatce na obrzeżach obozu. Od Hensela dowiecie się, że herszt bandytów zabrał mu kamień i sprzedał go Mladzie z Suchdola.
Mlada z Suchdola ma kamień - możecie go jej ukraść lub przystać na wymianę. Otrzymacie kamień w zamian za uleczenie jej męża, drugiego już w zadaniu Piotra. Zbadajcie chorego mężczyznę (Zręczność, Witalność - Trudny, Siła - Łatwy). Badania dadzą wam dodatkowe możliwości podczas leczenia. Zdiagnozujecie u Piotra paraliżującą lękliwość. Możecie podać choremu wywar z rumianku, doradzić zmianę diety (Wiedza - Średni), pomodlić się (Retoryka - Trudny), przekonać, że rzuciliście na niego zaklęcie lecznicze (Retoryka - Bardzo Trudny) oraz doradzić mu, jak radzić sobie ze strachem (Rycerskość - Średni, Złodziejstwo - Łatwy). Po zakończeniu leczenia dajcie znać Mladzie i wróćcie następnego dnia.
Jeśli wykonaliście poprawnie większość kroków, Piotr wyzdrowieje, lecz Mlada dalej waha się co do oddania wam kamienia. Powiedzcie jej, że kamień może pomóc teraz innym ludziom, a odda wam go. W końcu zdobędziecie kamień - teraz musicie tylko zdecydować, komu go oddać.
Komu oddać kamień piorunowy?
Kamień możecie oddać Konie, zwrócić Tomlinowi lub zatrzymać dla siebie (mówiąc dowolnemu z nich, że go nie oddacie). Każda opcja wiąże się z innymi nagrodami:
- Kona w zamian za kamień zaoferuje wam 100 groszy (możecie zgodzić się lub odmówić). Zapewni wam także zniżkę u okolicznej sprzedawczyni koni oraz odblokuje naukę umiejętności Rzemieślnictwa u jej męża.
- Tomlin w zamian za kamień zaoferuje wam 150 groszy lub darmowy trening walki na pięści (trochę doświadczenia w Walce wręcz).
- Jeśli zatrzymacie kamień, otrzymacie specjalny buff posiadając go w ekwipunku. Daje wam on niewielki bonus do regeneracji wytrzymałości i zmniejsza koszt wytrzymałości przy atakach i blokach.
Po podjęciu decyzji zadanie zakończy się.