Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Taniec z czartem Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Taniec z czartem to finałowa misja drugiego aktu KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy czy spalić wioskę, jak otworzyć bramy Maleszowa, zdobyć fortecę i pojmać Ottona Bergowa.

Ostatnia aktualizacja: 10 lutego 2025

Taniec z czartem to finałowe zadanie drugiego aktu Kingdom Come 2. Jest to ostatnia główna misja przed punktem bez powrotu i finałem gry. Na tej stronie poradnika opisaliśmy czy spalić wioskę, jak otworzyć bramy Maleszowa, zdobyć fortecę i pojmać Ottona Bergowa.

Przed rozpoczęciem zadania koniecznie wyposażcie się zarówno w waszą preferowaną broń wręcz oraz w łuk lub kuszę.

Czy spalić Maleszów?

Zadanie rozpoczniecie rozmawiając z Żiżką. Nadszedł czas zdobyć fortecę w Maleszowie i pojmać Ottona Bergowa. Pod osłoną nocy wyruszycie wraz z Suchym Czartem dokonać dywersji przed atakiem na fortecę. Czart w związku z tym rozkaże podpalić Maleszów i wymordować wszystkich cywili. Będziecie musieli dokonać wyboru:

  1. Spalić wioskę - ludzie Czarta zniszczą Maleszów i wymordują wieśniaków. Przez resztę misji mierzyć będziecie się z mniejszą ilością wrogów.
  2. Wyzwać Czarta na pojedynek - jeśli zwyciężycie, Czart odwoła swój rozkaz. Maleszów ocaleje, lecz wy będziecie musieli stawić czoła większej ilości wrogów.

Po podjęciu decyzji podążajcie za niosącym drabinę Samuelem i wejdźcie na mury fortecy.

Jak otworzyć bramy Maleszowa?

Zadanie posiada uciążliwy błąd - jeden ze strażników może nagle stać się świadomy waszej obecności i pobiec w waszą stronę. W takiej sytuacji pozwólcie mu wbiec na mury i tam go zabijcie - istnieje wysoka szansa, że nie sprowokuje to alarmu.

Po wejściu na mury poczekajcie około pół minuty - dwóch strażników przechodzi dziedzińcem zamieniając się miejscami. Jeden idzie do namiotu a drugi do drewnianej chaty tuż na lewo od schodów - poczekajcie, aż oboje przejdą. Następnie zejdźcie schodami na dziedziniec, wkradnijcie się do chaty otwartymi drzwiami i po cichu zabijcie stojącego w niej strażnika. Wejdźcie na poddasze drabiną, przekradnijcie się między śpiącymi żołnierzami i wyjdźcie przez okno - wylądujecie na przednim murze, tuż nad główną bramą.

Przejdźcie nad bramą aż do schodów prowadzących na dziedziniec. Kilku strażników stojących przed bramą odejdzie, i zostanie tylko jeden, odwrócony do was plecami. Rzućcie kamieniem by odciągnąć go nieco dalej, po czym przekradnijcie się za nim i otwórzcie główną bramę.

Jak zdobyć fortecę w Maleszowie?

Gdy tylko otworzycie bramę, rozpocznie się bitwa. Walczcie z wrogami u boku waszych sojuszników - najważniejsi bohaterowie są w tej misji nieśmiertelni. Po pokonaniu wrogów na zewnętrznym dziedzińcu skryjcie się za osłoną i zacznijcie strzelać do strzelców na murach. Musicie kupić czas swoim sojusznikom na przepchnięcie wozu.

Po przepchnięciu wozu obejrzyjcie cutscenkę. Celny strzał z armaty obalił wewnętrzny mur - możecie wejść na wewnętrzny dziedziniec. Tu pozbądźcie się pozostałych żołnierzy Bergowa. Po walce wejdźcie na basztę razem z Ptaszkiem i Żiżką - przystąpicie do negocjacji z Ottonem Bergowem.

Jak pojmać Ottona Bergowa?

Bergow zaszył się na szczycie wieży i trzyma Różę Ruthard jako zakładniczkę. Zależnie od waszego podejścia, negocjacje mogą zakończyć się na trzy sposoby:

  1. Przekonanie Bergowa do kapitulacji - musicie przekonać Bergowa do oddania się w niewolę (Retoryka - Trudny, Wiedza - Bardzo Trudny, Przerażenie - Bardzo Trudny). Bergow dobrowolnie podda się, a wy wzbudzicie sympatię Róży.
  2. Atak na wieżę - opcja staje się dostępna tylko, jeśli wszystkie próby negocjacji się nie udadzą. Henryk może postanowić osobiście zaatakować wieżę i pojmać Bergowa siłą. Będziecie musieli wejść na szczyt wieży, po drodze pokonując pozostałą straż Bergowa. W końcu, gdy dotrzecie na szczyt, Bergow podda się, a wy wzbudzicie sympatię Róży.
  3. Podpalenie wieży - możecie zdecydować się na podpalenie wieży. Gdy tylko Bergow zorientuje się, co się dzieje, od razu się podda. Róża będzie za to wściekła i znienawidzi Henryka za ryzykowanie jej życiem, co oznaczać będzie natychmiastowy koniec potencjalnego romansu.

Po pojmaniu Bergowa zadanie zakończy się.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.