Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Leże lwa (The Lion's Den) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Leże lwa to bardzo długie zadanie główne w KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy jak dołączyć do armii Zygmunta, przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana, obronić Musę z Mali podczas rozprawy i zasadzić się na żołnierzy Zygmunta.

Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2025

Leże lwa to bardzo długie, złożone zadanie główne w Kingdom Come 2, podczas którego będziecie działać pod przykrywką. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dołączyć do armii Zygmunta, przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana, obronić Musę z Mali podczas rozprawy i zasadzić się na żołnierzy Zygmunta.

Jak dołączyć do armii Zygmunta?

Zadanie rozpoczniecie rozmawiając z Żiżką i waszymi sojusznikami w Czarciej Norze. Henryk ostatecznie dostanie misję zapisania się do armii Zygmunta w pobliskim obozie. Udajcie się tam (wymińcie wioskę Opatowice, której mieszkańcy są źle nastawieni) i porozmawiajcie ze strażnikiem przy bramie głównej. Będziecie musieli przekupić go 500 groszami by zdobyć dostęp do obozu.

Wewnątrz obozu porozmawiajcie z Katarzyną w łaźniach i wróćcie do niej wieczorem, po godzinie 21. Podczas kąpieli przedyskutujecie dalsze plany - możecie też flirtować z rozmówczynią poprzez testy na Retorykę (Średni i Trudny). Następnie porozmawiajcie ze Stefanem Wroną - możecie popisać się przed nim testami na umiejętności (Alchemia i Rzemiosło - Średni, Sztuka Walki i Złodziejstwo - Bardzo Trudny). Ostatecznie Wrona zabierze was do dowódcy Katza, gdzie otrzymacie zadanie - znaleźć zaginiony dokument.

Najpierw porozmawiacie z Musą z Mali, obozowym medykiem, który opowie wam o Myszku - ciężko rannym ocalałym z konwoju, który przewoził dokument. Jeśli będziecie naciskać by go przepytać, Musa wpadnie na pomysł - chwilowo obudzić Myszka kogucim eliksirem. Możecie przekonać go, by pozwolił wam podać mu takowy eliksir (Alchemia lub Charyzma - Trudny). Jeśli się wam uda, Musa da wam recepturę - będziecie musieli uwarzyć silny eliksir, co oznacza niemal bezbłędny proces warzenia.

Potrzebne zioła (2x mięta, 1x waleriana) kupić możecie od aptekarza w Przytokach. By uwarzyć silny koguci eliksir podejdźcie do stanowiska alchemicznego i podejmijcie następujące kroki:

  1. Nalejcie alkoholu do kotła. W moździerzu zmielcie dwie garści mięty i dorzućcie do kotła.
  2. Postawcie kocioł nad ogniem i zwiększcie ogień, aż wywar nie zacznie wrzeć. Odczekajcie długość pojedynczego opróżnienia klepsydry.
  3. Gdy tylko klepsydra się opróżni, od razu dorzućcie do wywaru jedną garść waleriany, pozostawiając kocioł w stanie wrzenia. Odczekajcie długość dwóch opróżnień klepsydry.
  4. Zdejmijcie kocioł z ognia, weźcie pustą butelkę i destylujcie wywar.

Podajcie silny koguci eliksir Myszkowi i porozmawiajcie z nim. Wyjawi wam, gdzie znaleźć dokument oraz że jego towarzysze zdezerterowali. Musicie udać się do tartaka w Starej Ligocie. Gdy tam dotrzecie, porozmawiajcie z żołnierzem strzegącym wejścia - jeśli dobrze poprowadzicie rozmowę, obędzie się bez walki i bez testów umiejętności. Powiedzcie że wysłał was Katz oraz że nie wydacie nikomu lokacji dezerterów, a dostaniecie klucz do skrzyni. Dezerterzy pozwolą wam wejść na poddasze stodoły, zabrać pergamin ze skrzyni i odejść bez walki. Gdy będziecie gotowi, wróćcie do dowódcy Katza i dajcie mu pergamin. Możecie wydać mu dezerterów na pewną śmierć lub skłamać i powiedzieć że nie żyją - Katz tak czy siak będzie zadowolony.

Zanim oddacie dokument Katzowi, upewnijcie się, że załatwiliście wszystko, co było w obozie do załatwienia! Po osiągnięciu dalszego postępu w zadaniu nie będziecie mieli już okazji wykonywać zadań pobocznych w obozie, a po ukończeniu głównego wątku fabularnego obóz zniknie!

Jak przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana?

Po krótkiej zabawie z Musą i Katzem (możecie zagrać z Katzem w kości o 300 groszy) zostaniecie wezwani na zewnątrz namiotu. Ktoś dźgnął nożem dowódcę Chertana. Henrykowi powierzone zostanie przeprowadzenie śledztwa w tej sprawie. Zbadajcie następujące miejsca:

  1. Magazyn prochu. Zbadajcie armatę, beczki z prochem i zniszczony zamek do drzwi.
  2. Miednica z wodą. Obok niej leży sztylet, który zabierzcie ze sobą.
  3. Stojący nieopodal namiot Chertana. Zabierzcie spod łóżka klucz do skrzyni osobistej ofiary. Wewnątrz skrzyni znajdziecie dokument - przeczytajcie go, a dowiecie się, że dowódca Grozaw był winny ofierze pieniądze.

Po zbadaniu miejsca zbrodni porozmawiajcie z Katzem i powiedźcie mu, czego się dowiedzieliście. W namiocie medycznym dowiecie się, że ktoś dobił rannego Chertana trucizną, o co Grozaw oskarży Musę. Waszym zadaniem jest oczyścić imię doktora. Najpierw udajcie się do namiotu Musy by z nim porozmawiać. Strażnika możecie odciągnąć poprzez wiele różnych testów umiejętności, poprosić Katarzynę by go odciągnęła lub po prostu przekraść się obok niego - nawet jeśli was złapie, możecie dwukrotnie zostać złapani bez żadnych konsekwencji. Musa zleci wam przebadanie ciała ofiary i porównanie symptomów z książką o truciznach, którą znajdziecie w skrzyni tuż obok zwłok.

Badanie zwłok i przeczytanie książki jednomyślnie wskażą, że Chertana zabiła trucizna Pocałunek Śmierci. Dajcie o tym znać Musie. Medyk może tutaj zapytać was, czy jesteście szpiegiem - zdecydowaliśmy się zaufać mu i zdradzić mu prawdę, i nie spotkały nas z tego powodu żadne negatywne konsekwencje, bowiem Musa utrzymał tożsamość Henryka w tajemnicy. Waszym następnym celem jest przeszukanie namiotów podejrzanych w poszukiwaniu składników trucizny. Namiotami tymi są:

  1. Namiot Musy - zbadajcie półkę z wartościowymi przedmiotami, naczynie i dywan modlitewny. Nie znajdziecie nic godnego uwagi.
  2. Namiot Grozawa - zbadajcie zioła na stoliku. Z tych ziół można uwarzyć truciznę, ale nie Pocałunek Śmierci.
  3. Namiot Adalberta i Radowana - zbadajcie alkohol, łóżko i otwórzcie skrzynię wytrychem. Nie znajdziecie nic godnego uwagi.
  4. Namiot Stefana Wrony - zbadajcie miskę wody, drewno i gwoździe. Znajdziecie składniki do uwarzenia Pocałunku Śmierci.

Po zakończeniu śledztwa odczekajcie do rana i porozmawiajcie z Katzem by rozpocząć rozprawę.

Jak obronić Musę podczas rozprawy?

Bądźcie ostrożni - jeśli trzykrotnie pomylicie się podczas rozprawy lub nie będziecie mieli żadnych argumentów, Henryk zostanie skazany i stracony. Jeśli zbadaliście wszystkie możliwe dowody, rozprawa nie powinna sprawić wam problemów - możecie oskarżyć dwóch podejrzanych. Prawdziwym mordercą jest Stefan Wrona, ale działa on przeciw Zygmuntowi i możecie go później zrekrutować do swojej kompanii. Możecie również wrobić w morderstwo Grozawa. Jest to jedyny sposób na późniejsze otrzymanie trofeum Głowy hydry. Oto, co powinniście mówić w trakcie rozprawy by osiągnąć sukces (możliwe, że pozostałe opcje dialogowe też skutkują sukcesem, lecz wobec tych podanych poniżej mamy pewność):

  1. Powiedzcie, że Musa był z wami gdy doszło do morderstwa.
  2. Oskarżcie o morderstwo Wronę lub Grozawa.
  3. Powiedzcie, że Chertan przyłapał mordercę na kradzieży prochu strzelniczego, o czym świadczy rozsypany po całym magazynie proch.
  4. Powiedzcie, że morderca zatruł wino.
  5. Powiedzcie, że Wrona uwarzył Pocałunek Śmierci lub że w namiocie Grozawa znaleźliście trujące zioła.

Sędzia uwierzy wam i skaże oskarżonego przez was żołnierza na śmierć. Skazany wyjmie broń i rzuci się na was - brońcie się. Walczy z nim kilka osób naraz, więc nie powinniście mieć żadnych problemów z zabiciem go. Po wszystkim poproście Katza o chwilę dla siebie i udajcie się do łaźni. Dajcie znać Katarzynie, że konwój z armatą wyrusza z obozu by mogła zorganizować zasadzkę. Gdy będziecie gotowi, porozmawiajcie z Katzem i potwierdźcie gotowość do wymarszu.

Jak zasadzić się na żołnierzy Zygmunta?

Sama zasadzka okaże się najłatwiejszą częścią misji - po przerywniku filmowym natychmiast staniecie do walki z prażanami. Wrogowie nie powinni mieć szans - starajcie się zachodzić ich od tyłu kiedy tylko możecie.

Po wszystkim porozmawiajcie z ocalałym Katzem. Możecie puścić go wolno lub zabić - jeśli Grozaw zginął podczas rozprawy, zabicie Katza nagrodzi was trofeum Głowy hydry. Możecie także porozmawiać ze Stefanem Wroną jeśli ten żyje i, poprzez perswazję, zrekrutować do swojej kompanii. Ostatnia rozmowa z Żiżką zakończy zadanie.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.