Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Z kim iść na wesele? Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Cały pierwszy akt Kingdom Come 2 składa się ze znalezienia sposobu na dotarcie na ekskluzywne wesele. Możecie tego dokonać na dwa sposoby – kończąc kilka zadań dla kowala Radowana lub młynarza Krejzla. Na tej stronie opisaliśmy, czy można wykonać oba te wątki i komu bardziej opłaca się pomóc.

Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025

Po ukończeniu prologu Kingdom Come 2, czyli zadania Laboratores, otworzy się przed wami cały pierwszy region gry. Waszym następnym celem będzie znalezienie sposobu na dotarcie na ekskluzywne wesele. Macie na to dwa sposoby - ukończyć kilka zadań dla kowala Radowana lub młynarza Krejzla. Dotarcie do końca ich wątków pozwoli wam udać się na wesele razem z nimi. Podczas ich zadań zdobywać będziecie także przydatne nagrody i uczyć się różnych umiejętności. Na tej stronie poradnika odpowiadamy, komu bardziej opłaca się pomóc i czy można wykonać oba te wątki.

Na czym polegają zadania młynarza i kowala?

O młynarzu i kowalu dowiecie się od Bary, ubranej na czerwono żebraczki, która nawoływać będzie do was tuż po opuszczeniu dyb pod koniec zadania Laboratores. Młynarz znajduje się na samym południu mapy, niedaleko wioski Semin, zaś kowal rezyduje na północy mapy, w Tachowie. Obaj rzemieślnicy mają dla was kilka zadań, które rozwijają inne umiejętności oraz za które otrzymywać będziecie również rozmaite nagrody.

  1. Podczas zadań młynarza nauczycie się umiejętności złodziejskich - skradania się, cichej eliminacji wrogów, kradzieży kieszonkowej i używania wytrychów. Wykonując zadania otrzymacie nieco pieniędzy, a także będziecie mieli okazję zdobyć strój dedykowany do działania po cichu i nieco trucizny. Zadania młynarza same z siebie nie posiadają walki i skupiają się głównie na włamaniach oraz pracy manualnej. Ostatnie zadanie wymagać będzie kilku kradzieży, perswazji lub wydania bardzo dużej ilości pieniędzy.
  2. Podczas zadań kowala nauczycie się kowalstwa. Wykonując zadania otrzymacie nieco pieniędzy, lecz także dużo różnej broni i elementów pancerza. Jedno z zadań doprowadzi was także do waszego zaginionego konia. W zadaniach kowala zetkniecie się z kilkoma potyczkami, lecz podczas każdej z nich będziecie mieli silnych sojuszników.

Ukończenie pierwszych zadań da Wam także na własność wygodne łóżko w ich miejscach zamieszkania, gdzie możecie zapisać grę i przechowywać przedmioty w prywatnej skrzyni.

Komu bardziej opłaca się pomóc?

Nagrody zdobywane dzięki kowalowi są przydatne znacznie częściej. Podczas jego zadań stawicie czoła dobrze opancerzonym i uzbrojonym przeciwnikom, których powinniście być w stanie pokonać dzięki towarzyszącym wam sojusznikom. Przeszukanie tychże wrogów po ich pokonaniu da wam kilka zestawów dobrego pancerza - otrzymacie np. kolczugi, hełmy, żelazne nogawice a nawet kirys. Wyposażenie się w to uzbrojenie znacznie ułatwi eksplorację i walkę, nadmiar zaś możecie sprzedać kowalowi za bardzo pokaźną sumę. Koń również niezmiernie się wam przyda, pozwalając wam na szybsze podróżowanie i przechowywanie na nim ciężkich przedmiotów.

Nagrody młynarza są bardziej sytuacyjne - strój złodziejski i trucizna przydają się tylko wtedy, gdy macie zamiar działać po cichu, czyli rzadziej niż porządny pancerz. Wątek młynarza jest ponadto bardziej czasochłonny, porównywalnie mniej opłacalny i pod koniec wymaga kilku kradzieży lub wydatku około 800 groszy.

Jedno z zadań młynarza wydaje się zawierać irytujący błąd w wersji premierowej. Podczas kradzieży dokumentów z ratusza w Troskowicach istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że podczas następnej wizyty we wiosce zostaniecie rozpoznani i aresztowani przez straż, nawet jeśli podczas włamania nikt was nie zauważył. Zmusi was to do zapłacenia wysokiej kary (około 300 groszy) lub pobytu w dybach, a także utracenia wszystkich skradzionych przedmiotów - wasze umiejętności perswazji nie są na ten moment na tyle wysokie by wygadać się z aresztu.

Czy można pomóc i kowalowi i młynarzowi?

Gra pod żadnym względem was nie ogranicza - możecie wykonać zadania zarówno dla kowala jak i dla młynarza. Koniec wątku poznacie po nowej opcji dialogowej - prośbie udania się na wesele. Samo zadanie przebiegnie bardzo podobnie, niezaleznie od tego, z kim pójdziecie. Polecamy zatem:

  1. jak najszybciej udać się do Tachowa, który jest dość niedaleko od Troskowic, i wykonać wstępne zadanie kowala. Wykujecie podczas niego przyzwoity miecz.
  2. następne zadanie pokieruje was do Semina. Udajcie się tam, po czym skierujcie do młyna nieopodal, gdzie rozpocząć możecie wątek młynarza. Początek wątku nauczy was podstawowych umiejętności złodziejskich.
  3. możecie teraz kontynuować wątek kowala, a po jego zakończeniu dokończyć zadania młynarza.