Kingdom Come Deliverance 2: Via Argentum Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Via Argentum to jedno z dłuższych zadań głównych w KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy jak pomóc Ruthardowi, przeprowadzić śledztwo w kopalni i hucie oraz znaleźć dowody na kradzież królewskiego srebra.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025
Via Argentum to jedno z zadań głównych w Kingdom Come 2. Jest to długie zadanie wymagające wielu rozmów oraz działania pod przykrywką. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak pomóc Ruthardowi, przeprowadzić śledztwo w kopalni i hucie oraz znaleźć dowody na kradzież królewskiego srebra.
- Jak pomóc Ruthardowi?
- Jak przeprowadzić śledztwo w kopalni?
- Jak przeprowadzić śledztwo w hucie?
- Jak znaleźć sekretną mennicę?
Jak pomóc Ruthardowi?
Udajcie się do posiadłości Rutharda na południu Kuttenberga. Gdy wejdziecie na dziedziniec obejrzyjcie cutscenkę. Poznacie Rutharda, jego córkę Rosę, i będziecie zmuszeni pomóc im w walce z żołnierzami Zygmunta. Po pozbyciu się wrogów ubijecie interest z Ruthardem - pomoże on wam uwolnić Ptaszka w zamian za dowody kradzieży królewskiego srebra, której dopuszcza się prześladujący go Ulrych Wawak. Ruthard pokieruje was do Krystiana, zarządcy kopalni srebra obok Gruntu.
Jak przeprowadzić śledztwo w kopalni?
Udajcie się do Krystiana i porozmawiajcie z nim. Zleci wam on dyskretne przeprowadzenie śledztwa pod przykrywką - możecie wybrać jedną z zaoferowanych fałszywych tożsamości. Waszym zadaniem jest porozmawiać z trzema określonymi górnikami i wypytać ich o ilość wykopanego przez nich srebra.
- Franka znajdziecie wewnątrz kopalni, blisko wejścia. Możecie przekonać go do mówienia (Dominacja - Średni, Przerażenie - Łatwy), przekupić (50 groszy) lub przynieść mu w zamian piwo dla niego i dla jego ludzi.
- Pawła znajdziecie na samym dnie kopalni. Jest w żałobie po śmierci jednego ze swoich górników - jeśli wyrazicie współczucie i pomodlicie się razem za umarłego, dobrowolnie i bez żadnego oporu powie wam o wszystkim.
- Samka znajdziecie poza kopalnią, pod swoistą altaną ze słomianym dachem - w strefie wypoczynkowej dla górników. Możecie przekonać go do mówienia (Retoryka - Średni, Przerażenie - Łatwy), przekupić (200 groszy) lub zagrać z nim w kości.
Po wszystkim wróćcie do Krystiana i zdajcie mu relację. Naśle was on na dwóch następnych podejrzanych - Fetta i Hermana.
- Herman pęknie bardzo łatwo - wystarczy nieco perswazji (Dominacja, Retoryka, Przerażenie - Łatwy).
- Fett jest nieco bardziej oporny, lecz nadal niezbyt problematyczny (Retoryka - Średni, Charyzma - Średni, Rycerskość - Łatwy).
Jak przeprowadzić śledztwo w hucie?
Dzięki zeznaniom Hermana i Fetta poznacie swojego głównego podejrzanego - Buresza, właściciela huty. Musicie udać się do Gruntu i porozmawiać z nim. Najpierw upewnijcie się jednak, że jesteście czyści, ubrani w wytworny strój (bez widocznych elementów pancerza) i nie macie przy sobie broni, albo Buresz nie będzie chciał z wami rozmawiać. Buresz jest wybredny, i nawet pojedynczy niepodobający mu się element odzienia (np. wytworna przeszywanica zamiast płaszcza) sprawi, że was zignoruje. W razie potrzeby odpowiednie ubrania możecie zakupić od krawca przy zachodnich murach Kuttenberga, a także skorzystać z tamtejszej łaźni.
Po rozmowie z Bureszem i wypytaniu go o działanie huty oraz ilość przetworzonego srebra, udajcie się do środka huty. Porozmawiajcie z dowolnym robotnikiem, a pokierują was do Szimy. Tego musicie przekonać do mówienia (Rzemiosło - Łatwy, Przerażenie - Łatwy, Retoryka - Średni, Charyzma - Średni) lub przekupić (200 groszy). Dowiecie się, że hutnik Volkmar jest zaplątany w kradzieże. Znajdziecie go przed stajniami, które niedawno kupił. Zanim z nim porozmawiacie, upewnijcie się, że jesteście uzbrojeni.
Volkmar naśle na was swoich ludzi i spróbuje was uciszyć. Przed walką będziecie mieli okazję do perswazji (Wymuszenie, Dominacja, Rycerskość - Trudny, Przerażenie - Średni). Jeśli się wam uda, będziecie musieli walczyć tylko z jednym wrogiem - jeśli nie, zawalczycie z trzema wrogami naraz. Po walce wypytajcie Volkmara o wszystko - na końcu możecie go zabić lub puścić wolno.
Jak znaleźć sekretną mennicę?
Sekretną mennicę Buresza znajdziecie na wschodzie od Gruntu (drabina prowadząca do niej jest na samym południu obszaru zadania). Bądźcie gotowi do walki - na końcu liniowych korytarza spotkacie Buresza i trzech żołnierzy. Buresz spróbuje was przekupić - możecie odmówić (to doprowadzi do walki) lub przyjąć łapówkę (poproście o dużą łapówkę). Przyjęcie łapówki nie doprowadzi was jednak do szukanych przez was dowodów - będziecie musieli zdobyć je samodzielnie (możecie np. potajemnie znokautować Buresza podczas gdy ten będzie wychodził z mennicy).
Jeśli odmówicie łapówki, będziecie musieli pokonać trzech żołnierzy. Wycofajcie się do długiego, wąskiego korytarza, którym tu przyszliście - w ten sposób wrogowie będą musieli walczyć z wami jeden po drugim zamiast kupą. Po wszystkim Buresz wyjawi wam prawie wszystko błagając o litość, a pod koniec będziecie mogli zdecydować czy go zabić, czy puścić wolno. Podczas rozmowy Buresz spróbuje zataić przed wami, że posiada list od Wawaka - jeśli nie wyciągniecie go od niego perswazją (Wymuszenie - Trudny), będziecie mogli zdobyć list jedynie zabijając go i przeszukując.
Zabierzcie klucze Buresza oraz klucz do skrzyni ze stołu i udajcie się do komnaty, w której dwóch więźniów kuje pieniądze. Możecie przekonać ich, że są wolni i mogą odejść (Charyzma - Średni, Przerażenie - Trudny). Zabierzcie księgę finansową ze skrzyni w tym pokoju i wróćcie do Krystiana. Im więcej informacji mu zdradzicie i im więcej dowodów zdobyliście, tym lepiej was wynagrodzi. Jeśli zebraliście wszystko, zaproponuje wam przejęcie operacji fałszerskiej by bardziej dopiec królowi Zygmuntowi - możecie się zgodzić lub odmówić. To zakończy zadanie.
Więcej na temat opisu przejścia: