Kingdom Come Deliverance 2: Królewski gambit (The King's Gambit) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Królewski gambit to jedno z zadań głównych w KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dostać się na spotkanie rady miejskiej, usługiwać radnym oraz królowi Zygmuntowi, a także przekonać szlachtę do zjednoczenia się przeciw Zygmuntowi.
Ostatnia aktualizacja: 5 lutego 2025
Królewski gambit to jedno z zadań głównych w Kingdom Come 2, które, choć w większości pozbawione akcji, wciąż jest pełne napięcia. Podczas zadania wcielicie się zarówno w Henryka, jak i w Bogutę. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dostać się na spotkanie rady miejskiej, usługiwać radnym jako pacholik, przekonać szlachtę do zjednoczenia się przeciw królowi Zygmuntowi i usługiwać królowi Zygmuntowi.
- Jak dostać się na spotkanie rady miejskiej?
- Jak usługiwać radnym?
- Jak przekonać szlachtę do zjednoczenia się przeciw Zygmuntowi?
- Jak usługiwać królowi Zygmuntowi?
Jak dostać się na spotkanie rady miejskiej?
Zadanie rozpoczniecie udając się z wizytą do Wawacha, którego musicie zaszantażować, by załatwił wam wstęp na spotkanie rady miejskiej. Poprzez perswazję (Retoryka, Przerażenie - Trudny) możecie także wyłudzić od niego 65 groszy. Wawach załatwi wam wstęp na spotkanie jako pacholik, lecz najpierw musicie zdobyć strój i licencję - te zdobędziecie od Franka Kuldauna na kuttenberdzkim rynku, obok straganu krawca. Przekonajcie go do oddania ubrań (Rycerskość - Średni, Retoryka - Trudny) lub przekupcie.
Ubierzcie się w otrzymany strój pacholika i porozmawiajcie z majordomem w ratuszu nieopodal - wybierzcie jedną z wymówek, czemu Franek nie jest w stanie dziś pracować. Majordom wytłumaczy wam, na czym polegać mają wasze obowiązki - stać obok stołu z winem, polewać radnym tylko, kiedy o to proszą, pod żadnym względem nie polewać panu Adamowi, robić wszystko, o co poproszą was radni i nie zadawać zbędnych pytań ani nie szukać wymówek. Gdy będziecie gotowi, potwierdźcie swoją gotowość majordomowi.
Jak usługiwać radnym?
Całe spotkanie spędźcie stojąc obok stołu z dzbanami, uważnie nasłuchując radnych. Okazjonalnie jeden z radnych uniesie rękę i poprosi o wino - biały tokaj (srebrny dzbanek) lub czerwone klasztorne (brązowy dzbanek). Po podniesieniu odpowiedniego dzbanka podejdźcie do radnego, przytrzymajcie przycisk odpowiedzi (Q na klawiaturze) i wciśnijcie przycisk odpowiedzi by nalać wina. Zwracajcie uwagę na imię radnego w prawym dolnym rogu ekranu - jeśli o wino poprosił rajca Adam, grzecznie odmówcie. Po nalaniu wina natychmiast odejdźcie i ponownie ustańcie przy stole z dzbanami. Jeśli nie możecie znaleźć radnego, który poprosił o wino, przesuwajcie się wzdłuż stołów trzymając przycisk odpowiedzi aż nie otrzymacie opcji nalania wina.
Dwukrotnie zostaniecie wezwani i poproszeni o wykonanie specjalnego zadania - zgadzajcie się bez zbędnych pytań. Wójt Andreas poprosi was o przyniesienie mu dużego, srebrnego kielicha z pokoju obok (na górze niewielkich schodów). Franz natomiast poprosi was, byście przynieśli mu rękawice z kapliczki obok i policzyli wszystkie skrzydlate postacie na muralu - zróbcie tak, i powiedzcie, że naliczyliście dwadzieścia cztery postacie. W końcu segment dobiegnie końca, a wy wcielicie się w Bogutę.
Jak przekonać szlachtę do zjednoczenia się przeciw Zygmuntowi?
Jako Boguta, możecie zaznajamiać się z ludźmi obecnymi na naradzie. Możecie pić lub odmawiać - nieważne od waszej decyzji, Boguta i tak będzie pijany na początku następnego zadania. Waszym głównym zadaniem będzie przekonanie trzech szlachciców do poparcia planu Jobsta. Dla każdego z nich będziecie musieli wykonać drobne zadanie. Są nimi Haman Alder, Boczek z Kunsztatu i Anna Waldstein.
Haman Alder siedzi w sąsiednim pokoju wraz z panem Ruthardem, i po krótkiej rozmowie okaże się być ojcem Boguty. Kłótnia, której nie da się uniknąć, doprowadzi do pojedynku z waszym młodszym bratem, Krzysztofem. Krzysztof ma dużo zdrowia, lecz nie jest zbyt groźnym przeciwnikiem - parujcie jego ciosy i atakujcie go kombinacjami szermierskimi, przeciw którym nie umie się bronić. Niezależnie od wyniku pojedynku, Krzysztof pojedna się z Bogutą i przekona ojca do wsparcia sprawy.
Boczek z Kunsztatu siedzi w jadalni na pierwszym piętrze i zgodzi się na pomoc w zamian za znalezienie męża dla jego siostrzenicy. Musicie polecić mu Jana Ptaszka jako potencjalnego partnera. Następnie udajcie się na dziedziniec i dajcie o wszystkim znać Hanuszowi. Wróćcie do Boczka by oficjalnie zawrzeć sojusz.
Anna Waldstein nie jest oznaczona na mapie, ale znajdziecie ją przy oknie w sali balowej na drugim piętrze. Zgodzi się na pomoc w zamian za podmienienie dokumentów Hamana na fałszywki. Torbę Hamana znajdziecie w stajni na dziedzińcu - uważajcie tylko na ubranego w czerwień parobka, który kręci się wokół stajni. Wróćcie do Anny by zawrzeć sojusz. Po wszystkim wróćcie do Jana z Liechtensteinu i zdajcie mu relację.
Jak usługiwać królowi Zygmuntowi?
Po przerywniku filmowym znowu wcielicie się w Henryka - tym razem usługując jedynie królowi Zygmuntowi. Natychmiast stańcie przy stole z dzbanami i nie patrzcie w twarz Markvartowi - nie chcecie by was rozpoznał. Będziecie musieli trzykrotnie polać Zygmuntowi wina - słuchajcie tego, co mówi Zygmunt, nie Markvart.
- Najpierw Markvart rozkaże wam polać Zygmuntowi wina, a Zygmunt chwilę później sam poprosi o czerwone. Nalejcie mu czerwonego wina.
- Kilka minut później Zygmunt ponownie poprosi o klasztorne wino. Nalejcie mu czerwonego wina.
- Markvart w końcu znowu rozkaże wam nalać Zygmuntowi czerwonego wina, lecz Zygmunt zamiast tego poprosi o białe. Nalejcie mu białego wina.
- Na sam koniec Zygmunt poprosi was, byście napili się razem z nim. Zgódźcie się i wznieście toast.
Po napiciu się z królem Zygmuntem zadanie dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia: