Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Najlepszy koń Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Grając w KCD 2 spotkacie różnorodne konie o odmiennych statystykach. Na tej stronie poradnika przygotowaliśmy dla Was listę najlepszych wierzchowców dostępnych w grze.

Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2025

Koń to podstawowy środek transportu w Kingdom Come Deliverance 2. Warto zatem o niego dbać i mieć pewność, że zawsze jest w swojej szczytowej formie. Dobrym pomysłem może być też zamiana zwierzaka na takiego o lepszych statystykach. Na tej stronie poradnika znajdziecie listę najlepszych wierzchowców, które możecie zdobyć w najnowszej grze Warhorse Studios.

Czy można mieć kilka koni na raz?

Rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę przy ewentualnej wymianie konia jest to, że Henryk nie może posiadać więcej niż jednego konia na raz. Przy przesiadce na nowe zwierze stracicie dostęp do dotychczasowego wierzchowca.

Z tego też powodu warto poważnie przemyśleć decyzję o pozbyciu się starego towarzysza i uważnie przeanalizować wszystkie za i przeciw. Raz wymienionego konia nie można już odzyskać.

Siwek

Siewek to oryginalny koń Henryka, na grzbiecie którego jedzie w scenie otwierającej KCD 2. Po wydarzeniach z prologu Siwek przepada, ale w łatwy sposób możecie go odzyskać, wykonując czynności opisane przez nas na stronie Jak zdobyć konia?.

Siwek nie ma najlepszych statystyk o czym informuje nas zresztą stajenny, który znalazł konika. Jeżeli jednak dostatecznie długo będziecie jeździć na Siwku, w końcu odblokujecie specjalny, ukryty perk - Stary dobry Siwek. Atut ten drastycznie poprawia statystyki białowłosego zwierzaka, przez co może on śmiało konkurować z najlepszymi wierzchowcami w grze. Jeżeli więc wykażecie się odrobiną cierpliwości, to lojalność wobec Siwka mocno się Wam opłaci.

Śledź

Śledź to konik o kasztanowym ubarwieniu, z którym spotkacie się podczas wykonywania zadania Z powrotem w siodle (Back in the Saddle). W czasie misji porozmawiacie z parobkiem Kabatem, który za darmo zaoferuje Wam Śledzia.

Podchodząc do obcego konia, możecie porównać jego statystyki. Wystarczy że wciśniecie przycisk, który wyświetli się na ekranie. Zróbcie to przed podjęciem decyzji o wymianie konia.

Na tym etapie gry Śledź najpewniej będzie miał lepsze statystyki niż Siwek. Oferta wymiany opłaca się, jeżeli zależy Wam na natychmiastowym wzroście statystyk wierzchowca. Wraz z nowym koniem otrzymacie od stajennego pełne wyposażenie. Nie zapomnijcie założyć go na nowego rumaka przed wyruszeniem w drogę.

Bronka

Bronka to piękna, czarna klacz, którą znajdziecie w południowej części regionu Troski. Natrafiamy na nią w pobliży pobojowiska, więc można zakładać, ze jej poprzedni właściciel zginął w bitwie. Nie oznacza to, że możemy sobie ją po prostu zabrać. Najpierw będziemy musieli "zalegalizować" jej przynależność do Henryka.

Sprawami nielegalnie pozyskanych koni w regionie Troski zajmuje się niejaki Mikołaj z obozu nomadów. Wsiądźcie na skradzionego konia i skierujcie się na miejsce. Postarajcie się "zaparkować" koniem tuż przy Mikołaju - czasami w rozmowie z NPC nie pojawia się opcja dialogowa przejęcia wierzchowca, jeżeli zdobyczny koń stoi za daleko.

Nie zostawiajcie skradzionego konia samego. Nieprzywiązane do Was zwierze może zwyczajnie sobie pójść, jeżeli za bardzo się oddalicie.

Podczas rozmowy z Mikołajem możecie sprzedać Bronkę albo przejąć ją jako swojego nowego wierzchowca. Usługa legalizacji oraz zmiany właściciela kosztuje bazowo 1210 groszy (możecie się targować). Po tym procesie, Bronka stanie się Waszą własnością i zastąpi poprzedniego wierzchowca.

Łuczak

Rumakiem, na którego warto zwrócić uwagę w regionie Kuttenberg jest Łuczak. Kasztanowy ogier należy do bandytów rezydujących w obozie, w centralnej części regionu, nieco na południe od traktu biegnącego przez środek regionu.

Możecie spróbować wybić wszystkich bandytów siłą, albo zakraść się do obozu pod osłoną nocy i zwyczajnie ukraść zwierzaka. Gdy Wam się to uda, musicie przejść podobny proces legalizacji wierzchowca, co ten opisany powyżej.

W regionie Kuttenberg procesem tym zajmuje się handlarz imieniem Stoja. Znajdziecie go przy trakcie, niedaleko zachodniej bramy miasta Kuttenberg.