Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Włoska robota (The Italian Job) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Włoska robota to jedno z zadań w finale KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy jak bez podejrzeń przejść przez radę kościelną, zabezpieczyć dziedziniec, uratować szlachciców i odeprzeć ludzi Eryka.

Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2025

Włoska robota to jedno z zadań w finale Kingdom Come 2. Waszym celem będzie napaść na Włoski Dwór i wykraść srebro króla Zygmunta. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak bez podejrzeń przejść przez radę kościelną, zabezpieczyć dziedziniec, uratować szlachciców i odeprzeć ludzi Eryka.

Jak bez podejrzeń przejść przez radę kościelną?

Zadanie rozpoczniecie grając jako Boguta, przebrani za papieskiego legata. Musicie nie wzbudzać podejrzeń i zachowywać się, jak na włoskiego kardynała przystało. Idźcie za Henrykiem, a po drodze pohandlujcie z nawołującym was handlarzem. Możecie kupić od niego alkohol oraz mikstury - zwłaszcza mikstura na otrzeźwienie się wam przyda. Możecie także kupić pamiątki. Jedyną godną uwagi pamiątką jest figurka świętej Barbary - pozostałe pamiątki to fałszywki (Boguta ma na tyle wysokie statystyki, żeby pomyślnie zaliczać wszystkie testy umiejętności). Następnie porozmawiajcie z Hieronimem Nazem, a gdy rozpozna Henryka, wymińcie jego pytania. Podążajcie za Hieronimem i udajcie się z nim na radę.

Podczas rady macie dwa główne zadania: bez podejrzeń rozwiązać spór między dwoma stronami i ułatwić Henrykowi jego część planu. Boguta musi również cały czas być w stanie lekkiego podpicia - jeśli będzie trzeźwy lub kompletnie pijany, zapomni jak mówi się łacińskim i zdradzi się. Zwracajcie uwagę na znacznik podpicia przy waszym pasku zdrowia, i w razie potrzeby napijcie się alkoholu lub wypijcie eliksir otrzeźwiający. Na początku rozmowy powiedzcie, że papież nie podjął jeszcze decyzji, kogo wesprzeć.

Macie trzy sposoby na ułatwienie Henrykowi późniejszej infiltracji. Każda z tych trzech czynności sprawi, że w dalszej części zadania będzie mniej strażników. Są nimi:

  1. Porozmawiajcie z Janoszem. Da wam pomysł poproszenia o więcej wina. Porozmawiajcie z Hieronimem i poproście go o przyniesienie więcej wina, a pośle po strażników by zaczęli nosić beczki.
  2. Ponownie porozmawiajcie z Janoszem. Da wam pomysł wezwania kucharza. Podejdźcie do stołu przy ścianie i zjedzcie kawałek mięsa nazwany specjałem kucharza. Po jego zjedzeniu porozmawiajcie z Hieronimem i poproście go o wezwanie kucharza. Kucharz przyjdzie po kilku minutach - pochwalcie jego gotowanie i poproście o przepis na specjał. Kucharz zostanie na sali by spisać wam przepis.
  3. Porozmawiajcie z Andrzejem Polnerem i zapytajcie go, po co na sali jest straż. Da wam on pomysł by poprosić o więcej straży. Porozmawiajcie z Hieronimem i poproście go o wezwanie strażników, a zgodzi się on na waszą propozycję.

Jeśli chcecie pokojowo rozwiązać konflikt między oboma stronami, oto co musicie zrobić:

  1. Wypytajcie obie strony konfliktu (kościelni ubrani na biało i na brązowo) o ich żądania i poproście, by doprecyzowali, jak doszło do sporu. Gdy otrzymacie szansę na wyrażenie opinii na temat ich poczynań, milczcie.
  2. Porozmawiajcie z Musą z Mali i zapytajcie go o opinię - zaproponuje zjednanie obu stron. Nie mówcie mu, że wiecie o tym, że był oskarżony o morderstwo. Jeśli się wydacie, możecie się uratować wspominając o Henryku.
  3. Porozmawiajcie z Janoszem by rozpocząć przemowę końcową. Rozkażcie obu stronom się pojednać, i wyjaśnijcie, że obie strony muszą pójść na pewne ustępstwa. Na końcu uspokójcie kościelnych.

Po zakończeniu rady ponownie wcielicie się w Henryka.

Jak zabezpieczyć dziedziniec?

Waszym zadaniem jest pozbycie się wszystkich strażników z dziedzińca. Jeśli, jako Boguta, maksymalnie ułatwiliście Henrykowi infiltrację, będziecie musieli pozbyć się tylko trzech strażników. Dwóch z nich stoi na murach, a trzeci spaceruje po głównym dziedzińcu. Możecie też zmienić już swój ekwipunek i założyć pancerz lub strój złodziejski. W razie potrzeby pamiętajcie o rzucaniu kamieniami by zmusić wrogów do odwrócenia się.

Po pozbyciu się straży porozmawiajcie z Ptaszkiem. Niestety Brabant nie wywiązał się ze swojej części zadania, więc razem z Ptaszkiem będziecie musieli pozbyć się pozostałych dwóch strażników. Następnie musicie znaleźć Komara, który miał zdobyć narzędzia do zniszczenia ściany. Znajdziecie go w kuchni, obok jednej z zewnętrznych klatek schodowych. Najpierw wyposażcie się jednak w waszą najlepszą zbroję.

Komar był w kuchni bardzo zajęty, a wy będziecie musieli powstrzymać męża kucharki od zabicia go. Jeśli chcecie uniknąć rozlewu krwi, musicie najpierw uspokoić mężczyznę. Następnie musicie powstrzymać jednego z nich od rzucenia się na drugiego (Rycerskość - Średni, Dominacja - Trudny). Następnie skorzystajcie z jednej z fraz, których nauczył was Brabant - powiedzcie O mangi la minestra o salti dalla finestra. W ten sposób możecie pokojowo rozwiązać sytuację. Po wszystkim idźcie za Komarem do piwnicy, gdzie znajdziecie osłabioną ścianę. Obejrzyjcie cutscenkę - reszta kompanii przekopie się do was.

Jak uratować szlachciców?

Waszym następnym zadaniem jest uratować szlachciców - podążajcie za Janoszem i Komarem schodami na górę. Na drodze stanie wam strażnik Csaba - porozmawiajcie z nim. Tę sytuację także możecie rozwiązać pokojowo przez perswazję (Retoryka, Rycerskość, Charyzma - Bardzo Trudny). Jeśli nie czujecie się pewni umiejętności perswazji, zapytajcie Csabę, czego chciałby w zamian. Będziecie musieli uspokoić Komara (Retoryka - Średni), ale jeśli się wam uda, Janosz dojdzie do porozumienia z Csabą. Na koniec powiedzcie mu, że może wytłumaczyć się Zygmuntowi twierdząc, że przegrał w walce lub zachorował. Csaba wtedy pozwoli wam uwolnić szlachciców bez walki.

Zanim porozmawiacie z Żiżką, co uruchomi dalszą część zadania, udajcie się w dwa miejsca:

  1. Biblioteka, nad pokojem, w którym trzymano szlachciców. Znajdziecie tu sporo cennych książek, w tym książki zwiększające wasze umiejętności, a nawet okulary dające dużo charyzmy.
  1. Zbrojownia, nad kuchnią. Znajdziecie tu bardzo dużo porządnego uzbrojenia, zarówno na stojakach jak i w skrzyniach, a także zestawy naprawcze. To wasza ostatnia szansa na zdobycie lepszego wyposażenia przed finałem gry - zabierzcie wszystko to, co jest lepsze lub co może się wam przydać.

Gdy będziecie gotowi, porozmawiajcie z Żiżką na murach.

Jak odeprzeć ludzi Eryka?

Po rozmowie będziecie musieli odeprzeć armię Eryka. Złapcie za broń drzewcową opartą o mur (chyba, że już jesteście wyposażeni w takową) i zacznijcie przewracać drabiny, które wrogowie będą opierać o mury. Musicie pozbyć się w sumie trzech drabin - patrzcie uważnie na to, gdzie wrogowie je przystawiają. Gdy przewrócicie drabiny zacznijcie ostrzeliwać wrogów, aż nie przebiją się na dziedziniec. Zbiegnijcie na dół i dołączcie do bitwy. Pokonanie wszystkich wrogów uruchomi cutscenkę.

Udało się wam uciec tunelem do pałacu Ruthardów. W podziemiach znajdźcie Jana Ptaszka i porozmawiajcie z nim - możecie tutaj wybrać opcję dialogową prowadzącą w przyszłości do romansu. Gdy będziecie gotowi, udajcie się do drabiny i wyjdźcie z podziemi do pałacu. Obejrzyjcie cutscenkę - czeka was tu jeszcze jedna bitwa.

Podczas gdy wasza kompania walczy z wrogami, Żiżka rozkaże wam zajść łuczników od tyłu. Wyjdźcie z pomieszczenia niewielkimi drzwiami do kuchni, udajcie się schodami na górę i przebiegnijcie przez zbrojownię. Wyjdziecie na balustradzie tuż obok łuczników - pozbądźcie się ich. Z waszym wsparciem kompanii uda się pozbyć wszystkich wrogów. To zakończy zadanie.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.