Kingdom Come 2: Steam Deck Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Pierwsza część Kingdom Come Deliverance dała się poznać jako produkcja dobrze współpracująca z konsolą Steam Deck. A jak sprawa ma się z kontynuacją? Z tej strony dowiecie się, jak KCD 2 działa na przenośnej platformie Valve.
Ostatnia aktualizacja: 2 lutego 2025
RPGowy charakter Kingdom Come Deliverance 2 sprawia, że tytuł świetnie nadaje się na przenośną platformę od Valve. Z tej strony poradnika dowiecie się, czy nowa produkcja Warhorse Studios działa dobrze na Steam Decku oraz jakie ustawienia powinniście zastosować, by zapewnić sobie płynną i satysfakcjonującą rozgrywkę.
Testy przeprowadzone zostały na przedpremierowej wersji gry. Istnieje duża szansa, że wraz z kolejnymi aktualizacjami i poprawkami wydajność gry na Steam Decku ulegnie zmianie.
Jakie ustawienia KCD 2 pod Steam Deck?
Z przeprowadzonych przez nas doświadczeń wynika, że podobnie jak pierwsza część serii, KCD 2 całkiem nieźle radzi sobie na Steam Decku. W pierwszej partii testów skorzystaliśmy z następujących ustawień graficznych:
- Rozdzielczość: 1280 x 800 (natywna rozdzielczość Steam Decka);
- Całkowita jakość obrazu: Niska;
- VSync: Wyłączony;
- Limit klatek na sekundą: 60 FPS;
- FSR: Wydajność;
- Rozmycie w ruchu: Wyłączone;
- Głębia ostrości: Wyłączona;
- Steam Deck: Zasilanie z baterii, 15W TDP;
- Obszar testowy: Wieś Troskowice.
Na wyżej wymienionych ustawieniach, w czasie przechadzki po wiejskiej okolicy, gra wahała się pomiędzy 50, a 60 klatkami na sekundę. Wynik ten pozwalał na komfortową rozgrywkę, przy zachowaniu przyjemnej jakość obrazu (zwłaszcza z perspektywy niewielkiego ekranu konsoli).
Zwiększenie ustawień jakości do presetu średniego ograniczyło klatkarz do okolicy 40 - 50 klatek. Osoby celujące w nieco wyższą jakość mogą zdecydować się na to ustawienie, jednocześnie redukując prędkość wyświetlacza do 40 Hz. Powinno to pozytywnie wpłynąć na czas działania Steam Decka na baterii.
Pewnym problemem, z jakim spotkaliśmy się w czasie testów było skalowanie interfejsu, a zwłaszcza ekwipunku oraz mapy. Niektóre elementy, takie jak np. niewielki ikony i napisy, były dość trudne do odróżnienia na niewielkim ekranie konsoli. Zaobserwowaliśmy również problemy z "ząbkowaniem" krawędzi interfejsu oraz ogólne rozmazanie niektórych powierzchni (szczególnie widoczne na ekranie mapy).
Problemy te nie psuły jednak rozgrywki w wyraźny sposób i istnieje duża szansa, że zostaną zaadresowane w przyszłych aktualizacjach gry.