Kingdom Come Deliverance 2: Czart nie śpi (Speak of the Devil) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Czart nie śpi to zadanie główne w KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy gdzie znaleźć zakopaną broń palną i jak zasadzić się na konwój więzienny.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025
Czart nie śpi to zadanie główne w Kingdom Come 2. Jest to liniowe zadanie, którego końcówka może sprawić jednak znaczące problemy ze względu na wymagającą bitwę, w której wiele zależy od szczęścia. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć zakopaną broń palną i jak zasadzić się na konwój więzienny
Gdzie znaleźć zakopaną broń palną?
Zadanie rozpoczniecie podążając konno za Żiżką. Zabierze was on do tawerny, gdzie spotkacie jednego z ludzi Suchego Czarta - Kubienkę. Będziecie musieli wyciągnąć go z opałów - stańcie do walki z bandytami próbującymi go zabić. Są znacznie gorzej uzbrojeni więc nie powinni sprawić wam problemów. Podczas następującej rozmowy opracujecie plan zasadzki na konwój więzienny przewożący Suchego Czarta. Najpierw potrzebujecie jednak broni palnej ukrytej przez Kubienkę. Podążajcie za nim konno aż do lasu.
Kubienka zapomniał, gdzie po pijanemu zakopał broń. Podążajcie za nim i rozkopujcie wskazane przez niego doły - jeśli potrzebujecie szpadla, takowy leży przy namiocie, do którego zaprowadzi was towarzysz. Gdy dotrzecie do strumyka, Kubienka poprosi was, byście przynieśli mu bimber z wiklinowego kosza - otwórzcie leżący w wodzie kosz i dajcie mu alkohol.
W końcu znajdziecie poszukiwaną broń, w trzecim dole, do którego zaprowadzi was Kubienka. Podążajcie za nim aż na miejsce zasadzki, a gdy będziecie gotowi, porozmawiajcie z Żiżką.
Jak zasadzić się na konwój więzienny?
Zanim zasadzicie się na konwój, przygotujcie się - wypijcie mikstury przydatne do walki, wyekwipujcie się w broń do walki wręcz oraz naładowany petrynał. Zasadzka okaże się kompletną klapą - niezależnie od waszych wyborów podczas następującej rozmowy, nawet jeśli zaliczycie test na perswazję, dojdzie do bitwy ze strażą konwoju.
W tej bitwie bardzo wiele zależy od szczęścia - musicie liczyć na to, że ludzie Żiżki będą w stanie wystarczająco długo przetrwać. Jeśli zginą, wszyscy wrogowie rzucą się na was i nie będziecie mieli szans. Natychmiast po rozpoczęciu bitwy podbiegnijcie do wrogiego dowódcy (żołnierz w czarnej płytowej zbroi, który zaczyna bitwę podnosząc się z obalonego konia) i zastrzelcie go. Strzelcie z bardzo bliskiej odległości - wasz petrynał jest niecelny, ale pojedynczy strzał wystarczy by zabić dowódcę. Jeśli spudłujecie, walczcie wręcz - nie macie czasu na to, by przeładować. Po zabiciu dowódcy walczcie z pozostałymi wrogami, wspierajcie sojuszników atakując wrogów od tyłu i nie dajcie się oflankować.
Po bitwie przeszukajcie wszystkich żołnierzy, zwłaszcza dowódcę - noszą oni wyśmienite, drogie pancerze. Wyposażcie się w zdobyte łupy a resztę odłóżcie na konia do sprzedania. Porozmawiajcie z Żiżką by zakończyć zadanie.
Więcej na temat opisu przejścia: