Kingdom Come Deliverance 2: Oblężenie (Besieged) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Oblężenie to zadanie główne w finałowym akcie KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo wybrać do wypadu na prażan, jak przesłuchać więźnia, gdzie znaleźć złom dla kowala i co robić podczas wypadu.
Ostatnia aktualizacja: 13 lutego 2025
Oblężenie to zadanie główne w finałowym akcie Kingdom Come 2. Jest ono częścią oblężenia Suchdola, ostatniej bitwy w głównym wątku fabularnym. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo wybrać do wypadu na prażan, jak przesłuchać więźnia, gdzie znaleźć złom dla kowala i co robić podczas wypadu.
- Kogo wybrać do wypadu na prażan?
- Jak przesłuchać więźnia?
- Gdzie znaleźć złom dla kowala?
- Co robić podczas wypadu?
Kogo wybrać do wypadu na prażan?
Pamiętajcie, by poprosić Janosza o rację żywnościową by zaspokoić głód. Znajdziecie go w kuchni.
Jako dowódca, Henryk musi podjąć ciężką decyzję - wybrać trzech swoich ludzi do wypadu na obóz prażan, czyli na niemalże samobójczą misję. Wbrew pozorem wybór nie jest jednak aż tak ciężki - większość waszych ludzi powinna przeżyć misję. Stanowczo odradzamy jednak wysłanie Wolframa, który nie jest doświadczonym wojakiem i ciężko się rozchorował. Osobiście wybraliśmy Kubienkę, Janka i Jarosława - cała trójka przeżyła zadanie. Samuel także jest bezpiecznym wyborem, ponieważ jego przetrwanie jest oskryptowane ze względów fabularnych.
Jak przesłuchać więźnia?
Udajcie się do piwnicy i porozmawiajcie z Suchym Czartem. Będziecie musieli przesłuchać więźnia - możecie pozwolić Czartowi go torturować w celu wyciągnięcia informacji lub samodzielnie przekonać go do mówienia. Jeśli jesteście ubrani w strój o wysokim poziomie charyzmy, przesłuchanie powinno pójść bardzo gładko. Najpierw musicie wypytać więźnia o to, gdzie prażanie przetrzymują zasoby (Retoryka, Charyzma - Średni, Przerażenie - Trudny), a następnie o to, jak ma się ranny Markvart (Charyzma - Średni, Retoryka, Przerażenie - Trudny).
Gdzie znaleźć złom dla kowala?
Przed rozpoczęciem wypadu udajcie się do kuźni i porozmawiajcie z kapitanem Frenclem. Podczas zadania będziecie potrzebowali broni dystansowej, a Frencl da wam amunicję do wybranej broni. Wybierzcie łuk lub kuszę, wedle preferencji - nie wybierajcie broni palnej, będziecie za daleko by kogokolwiek z niej trafić. Jeśli chcecie więcej amunicji, będziecie musieli ubić interes z kowalem - przynieść mu nieco żelaznego złomu, który można przetopić na amunicję. Na szczęście wymagane dziesięć kawałków złomu znajduje się bardzo niedaleko.
Na beczce w stajni, tuż obok kuźni, znajdziecie dwie stare podkowy, torbę gwoździ i zepsuty kilof.
Na stole za stajnią znajdziecie dwie stare podkowy, dwie torby gwoździ, zepsuty kilof i zardzewiałą siekierę.
Zanieście złom kowalowi i raz jeszcze porozmawiajcie z Frenclem by dostać od niego więcej amunicji. Wyposażcie się w wybraną broń dystansową i porozmawiajcie z Janem Ptaszkiem na murach by rozpocząć wypad.
Co robić podczas wypadu?
Wasze zadanie podczas wypadu jest bardzo proste, choć niekoniecznie łatwe. Musicie wspierać waszych ludzi, ostrzeliwując prażan z murów fortecy. W razie czego możecie przejść na inną część muru by zmienić kąt widzenia na pole bitwy. Nie strzelajcie w ludzi niosących pochodnię - to wasi. Kiedy Ptaszek ostrzeże was o wrogich strzelcach, priorytetyzujcie ich - są z tyłu linii wroga, najbardziej oddaleni na prawo.
Po pewnym czasie z wioski wyjdzie oddział tarczowników, którego musicie się pozbyć. Jeśli nie macie wolnej linii strzału przez ich tarcze, skupcie się na wrażliwych na ostrzał jednostkach podążającymi za nimi. Po wystrzelaniu większości wrogów wasi ludzie wrócą do fortecy. Porozmawiajcie z Żiżką, a zadanie dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia: