Kingdom Come Deliverance 2: Jak odnaleźć Paulinę? (Zła krew) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Pauina to córka zielarki Bożeny, którą poznajemy w prologu KCD 2. W późniejszym etapie gry dziewczyna znika. W ramach misji pobocznej Zła krew możecie poszukać zaginionej. Z tej strony dowiecie się, jak wykonać to zadanie.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025
Bożena i Paulina to dobrotliwe kobiety mieszkające w lesie, które pomogły Hansowi oraz Henrykowi w czasie prologu KCD 2. Jeżeli wrócicie do leśnej chatki na późniejszym etapie gry to dowiecie się, że córka przepadła bez śladu. Wydarzenie to rozpocznie serię misji Zła krew. W jej trakcie, Waszym zadaniem będzie odnalezienie i ocalenie Pauliny. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak tego dokonać oraz jakie konsekwencje niosą ze sobą podjęte przez Was decyzje.
- Jak rozpocząć misję Zła krew?
- Jak zdobyć informacje od mieszkańców?
- Jak zidentyfikować sprawcę morderstwa?
- Co zrobić ze Słomą?
- Jak przekonać Oldrzycha, by uwolnił Paulinę?
- Co zrobić z Jakeszem?
Jak rozpocząć misję Zła krew?
Po zakończeniu prologu, możecie udać się z powrotem do chatki Bożeny. Znajduje się ona w centralnej części regionu i otoczona jest gęstym lasem. Traficie tam również przy okazji misji polegającej na odzyskaniu zaginionego psa (więcej na ten temat na stronie Gdzie jest pies (Orzech)?).
Podczas rozmowy z zielarką staruszka zdradzi Wam, że jej córka zaginęła. Wypytajcie o Paulinę, a następnie udajcie się do chatki i wejdźcie na antresolę, na której sypia Paulina.
Przy okazji wizyty u Bożeny, możecie zwrócić jej pieniądze za wcześniejszą pomoc. Więcej na ten temat na stronie Czy odpłacić Bożenie za pomoc?.
Dokładnie przeglądnijcie wszystkie przedmioty zostawione przez dziewczynę. Po znalezieniu męskiej czapki porozmawiajcie z Bożeną. Starsza kobieta wyśle Was do wsi Troskowice i poleci wypytać tamtejszych mieszkańców.
Jak zdobyć informacje od mieszkańców?
Większość mieszkańców Troskowic nie będzie wiedziało nic na temat Pauliny. Na właściwy trop naprowadzi Was dopiero niejaki Duszek - lokalny drwal. Mężczyzna wyzna, że jego pomocnik Roman oraz Paulina wdali się w romans, ale jakiś czas temu oboje zniknęli. Poradzi Wam również, by włamać się do domu Romana i przeszukać wszystkie pomieszczenia. Chata znajduje się we wschodniej części miejscowości, obok miejsca, gdzie spotkaliście Duszka.
Przy pomocy wytrychu wejdźcie do środka (zamek nie jest zbyt trudny do otworzenia). W jadalni po lewej stronie domu odnajdziecie niedojedzone resztki posiłku.
Wróćcie do Duszka. Drwal wskaże Wam popularne miejsce schadzek, do którego mogli udać się kochankowie. Na miejsce zaprowadzi Was strumyk płynący od chaty Romana.
Jak zidentyfikować sprawcę morderstwa?
Po dotarciu na miejsce pikniku, obejrzyjcie zakrwawiony kamień, a następnie skierujcie się w głąb lasu, podążając za śladami krwi.
Po krótkiej chwili znajdziecie na wpół zakopane ciało Romana i kręcącą się wokół niego, dziką świnię.
W oddali usłyszycie głos pasterza świń. Skierujcie się w jego stronę.
Opowiedzcie świniopasowi o swoim znalezisku. Chłopak skieruje Waszą uwagę na lokalnego pachołka o pseudonimie Słoma, który ostatnio kręcił się w okolicy.
Co zrobić ze Słomą?
Słoma przebywa na posiadłości w południowej części wsi.
Skonfrontowany z faktami chłopak zacznie się wypierać. Możecie wywrzeć na niego wpływ na kilka sposobów. W naszym przypadku najbardziej skuteczne okazało się zastraszenie. Słoma wyzna, że wraz z bratem (Oldrzychem) mieli zamiar nastraszyć Paulinę, a zabicie Romana było wynikiem niefortunnej szarpaniny.
Dopytajcie o Paulinę. Parobek wyjawi Wam miejsce kryjówki brata, w którym najpewniej przetrzymywana jest córka zielarki.
Na koniec rozmowy, możecie zdecydować co zrobić ze słomą:
- Możecie wymierzyć mu sprawiedliwość samodzielnie i zwyczajnie go zabić.
- Możecie dać mu odejść.
- Możecie też zabrać go do zarządcy wsi, który w świetle prawa rozstrzygnie o jego losie.
Jeżeli zdecydujecie się na trzecią opcję, możecie delikatnie zasugerować przedstawicielowi władzy, jak surowa powinna być kara.
Jak przekonać Oldrzycha, by uwolnił Paulinę?
Kryjówka Oldrzycha znajduje się w lasach na południe od wsi. Właściwe miejsce rozpoznacie po wysokich skałach oraz drabinie strzeżonej przez psa (zwierzak nie jest agresywny). Przed wejściem do kryjówki polecamy Wam również zapisać grę, gdyby rozmowa potoczyła się nie po waszej myśli.
Spanikowany Oldrzych weźmie Paulinę jako zakładniczkę i z mieczem na jej gardle rozpocznie rozmowę. W czasie rozmowy możecie spróbować wywrzeć wpływ na mężczyznę na kilka sposobów. Musicie jednak ostrożnie dobierać słowa, gdyż stawką jest życie pojmanej dziewczyny.
Ostatecznym argumentem w naszym przypadku okazała się obietnica puszczenia wolno, jeżeli uwolni Paulinę. Transakcja nigdy nie dobiegła jednak do skutku, gdyż córka zielarki zabija Oldrzycha w chwili, gdy ten odwraca się do niej plecami.
Porozmawiajcie z Pauliną i u jej boku wróćcie do chaty Bożeny.
Zielarka podziękuje Wam za sprowadzenie córki do domu i poprosi o załatwienie jeszcze jednej sprawy. Bożena zleci Wam morderstwo Jakesza, od którego zaczął się cały krąg nienawiści.
Co zrobić z Jakeszem?
Jakesza znajdziecie modlącego się nad grobem, w południowej części wsi. Zgodnie z życzeniem Bożeny, możecie go po prostu zabić. Istnieje jednak możliwość bezkrwawego rozwiązania konfliktu.
Spróbujcie nakłonić Jakesza do porzucenia dawnych niesnasków. Mężczyzna jest dość oporny, dlatego konieczne może być skorzystanie z kilku metod perswazji. W naszym przypadku skuteczna okazała się dopiero bezpośrednia groźba. Jakesz wręczy Wam również nieco monet, jako odszkodowanie dla Bożeny.
Wróćcie do Bożeny i zdajcie jej raport.
- Możecie w ogólnie nie wspomnieć o odszkodowaniu Jakesza.
- Możecie też zwrócić Bożenie całość kwoty lub przyjąć połowę (50 groszy) jako podziękowanie.
Zaraz po tej rozmowie, zadanie Zła krew dobiegnie końca.