Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Angielskie wyjście (Taking French Leave) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Angielskie wyjście to jedno z zadań głównych w KCD 2, które ma miejsce w regionie Kuttenberg. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak szantażować Wawacha, znaleźć tajne przejście do Maleszowa, uwolnić Jana Ptaszka i uciec z fortecy.

Ostatnia aktualizacja: 4 lutego 2025

Angielskie wyjście to jedno z zadań głównych w Kingdom Come 2. Będzie ono wymagać od was działania po cichu. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak szantażować Wawacha, znaleźć tajne przejście do Maleszowa, uwolnić Jana Ptaszka i uciec z fortecy.

Jak zaszantażować Wawacha?

Zadanie rozpoczniecie udając się do posiadłości Ruthardów. Po krótkiej rozmowie stawicie czoła Wawachowi, którego będziecie musieli przekonać do współpracy (Wymuszenie - Trudny, Wiedza - Średni). Jeśli się wam nie uda, staniecie do walki z jego ludźmi. W końcu zmusicie jednak Wawacha by zostawił Ruthardów w spokoju, nieważne czy szantażem, czy siłą. Po rozmowie z Ruthardem udajcie się na szczyt schodów i porozmawiajcie z Różą. Dowiecie się jak znaleźć sekretne przejście do Maleszowa. Róża poprosi was także o przyniesienie jej księgi z Maleszowa - możecie się zgodzić, natkniecie się na księgę po drodze próbując ocalić Ptaszka.

Jak znaleźć tajne przejście?

Udajcie się na południe mapy, do stajni nieopodal Maleszowa, i porozmawiajcie ze stajennym Hasztalem. Zgodzi się on wam pomóc - jeśli zdradzicie mu, gdzie jest ukryte przejście, pozwoli wam także zabrać nieco wyposażenia ze swojej osobistej skrzyni. Udajcie się do pobliskiego lasu, obok kapliczki na drodze. Wśród drzew znajdziecie jeszcze jedną, starszą, kamienną kapliczkę - spójrzcie przez małe okienko w kapliczce i udajcie się w tym kierunku. Znajdziecie tam stare ruiny, a wśród nich, obok pozostałości ściany, szpadel i worek z miksturami przydatnymi do skradania się.

Obok ruin znajduje się fragment zawalonego kamiennego łuku, a pod nim - leżący na ziemi kamienny krzyż. Idźcie w kierunku, który wskazuje czubek kamiennego krzyża. Doprowadzi was on do drugiego krzyża - raz jeszcze idźcie w kierunku wskazywanym przez czubek, aż nie traficie na małą polanę i krzyż zakopany do połowy w ziemi. Zacznijcie kopać (będziecie musieli wielokrotnie wciskać przycisk kopania zanim gra wam na to pozwoli). W ten sposób odsłonicie tunel.

Załóżcie strój do skradania i przejdźcie długim tunelem. Droga jest liniowa - okazjonalnie natrafiać będziecie na rozgałęzienia, ale szybko kończą się one ślepymi uliczkami. W końcu dotrzecie do osłabionej ściany, którą Henryk będzie musiał rozłożyć gołymi rękami. Przewinie to czas do wieczora. Przejdźcie przez drzwi po drugiej stronie ściany i obejrzyjcie cutscenkę z udziałem Bergowa, Markvarta i Eryka.

Jak uwolnić Jana Ptaszka?

Ptaszek przetrzymywany jest na szczycie wieży w środku twierdzy. Do środka wejdziecie schodami na placu głównym - poczekajcie aż żołnierze się rozejdą. Możecie przejść murami do jednej z pobocznych baszt i stamtąd dostać się na główny plac. Wewnątrz baszty uważajcie wchodząc po schodach - dwóch żołnierzy stoi na szczycie schodów. Schowajcie się na niższym piętrze i poczekajcie aż żołnierze zejdą na dół i wejdą do jadalni naprzeciw schodów.

Na wyższym piętrze wkradnijcie się do pokoju Ofelii. Możecie ją po cichu znokautować lub przekonać do współpracy (Przerażenie - Średni, Charyzma - Wysoki). Z tej komnaty możecie zabrać klucze do pokoju Ptaszka oraz książkę dla Róży. Udajcie się piętro wyżej i otwórzcie komnatę Ptaszka. Ptaszek i jego współwięzień poproszą was o broń - pamiętajcie, że to co im dacie, przepadnie na zawsze. Możecie dać im broń później, po pozbyciu się strażników w następnym kroku zadania.

Jak uciec z Maleszowa?

Musicie oczyścić drogę do głównej bramy fortecy i dać sygnał Ptaszkowi, że droga jest bezpieczna (wyjęcie pochodni przed główną bramą) lub wrócić do niego i powiedzieć mu to osobiście. Po drodze czeka na was pięciu strażników, których musicie się po cichu pozbyć. Bądźcie ostrożni podczas wykonywania cichych eliminacji - przeciwnicy mogą spróbować się uwolnić. By im na to nie pozwolić, bądźcie gotowi na wciśnięcie przycisku bloku w mikroskopijnym okienku czasowym po wciśnięciu przycisku ataku.

Pierwszy strażnik śpi przy stole w jadalni na niższym piętrze.

Drugi strażnik stoi przy murach zamkowych, naprzeciw schodów, po wyjściu z wieży.

Trzeci strażnik spędza swoją wartę chodząc między dwoma punktami - przed bramą na zewnętrzny dziedziniec i szczytem murów nad zewnętrznym dziedzińcem.

Czwarty strażnik jest na zewnętrznym dziedzińcu, krocząc od stajni do wschodniego muru.

Piąty strażnik jest na zewnętrznych murach, tuż nad bramą.

Po pozbyciu się wszystkich strażników i oczyszczeniu drogi stańcie obok drewnianego wozu na dziedzińcu i wyjmijcie pochodnię by dać Ptaszkowi sygnał (lub wróćcie do niego osobiście). Gdy Ptaszek dotrze do głównej bramy, otwórzcie ją. Uciekliście z Maleszowa - podążajcie za Ptaszkiem, a na końcu obejrzyjcie cutscenkę, podczas której spotkacie Radzika i Hanusza. To zakończy zadanie.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.