Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Zadania kowala Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

By dostać się na wesele i kontynuować fabułę KCD 2 musicie ukończyć jeden z dwóch pobocznych wątków fabularnych. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak ukończyć wszystkie zadania kowala Radowana.

Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025

By kontynuować główną fabułę Kingdom Come 2 musicie ukończyć jeden z dwóch pobocznych wątków fabularnych. Ukończenie któregokolwiek z nich pozwoli wam dostać się na wesele, gdzie ma miejsce następne zadanie główne. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak ukończyć wszystkie zadania kowala Radowana, jak odnaleźć skradziony wóz i znaleźć złamany miecz pustelnika.

Syn Kowala (The Blacksmith's Son)

Pierwsze zadanie jest bardzo proste i służy głównie jako samouczek kowalstwa. Udajcie się do Tachowa, do kuźni kowala Radowana. Porozmawiajcie z kowalem i zapytajcie go o pracę. Będziecie musieli wykuć miecz by się wykazać - wszystkie potrzebne materiały leżą w skrzyni tuż obok kowadła. Mini-gra składa się z ogrzewania żelaza w ogniu aż nie przybierze żółtego koloru, po czym uderzania go młotkiem w różnych miejscach, w równych odstępach. Radowan pokieruje was przez proces kucia.

W nagrodę otrzymacie miecz myśliwski wysokiej jakości oraz kwaterę obok kuźni, z prywatnym łóżkiem i skrzynią na przechowywanie przedmiotów. Porozmawiajcie z Radowanem raz jeszcze by rozpocząć następne zadanie.

Wyprawa (The Jaunt)

Radowan wyśle was do Semina by odkryć co stało się z jego zaginionym wozem przeznaczonym dla miejscowego pana. Na miejscu obejrzyjcie cutscenkę, po której wdacie się w bójkę z pijakiem. Po walce spotkacie się z Panem na Seminie i Kapitanem Sękiem, którzy zgodzą się zabrać was ze sobą na poszukiwania wozu.

Wyruszacie następnego poranka - Pan na Seminie pozwoli wam najeść się gulaszem z kotła na palenisku i przespać się na poddaszu stodoły. Przez ten czas udajcie się do stajennego na wybiegu dla koni. Ma on konia na sprzedaż - rozpoznacie w nim swojego zaginionego Siwka. Możecie przekonać stajennego by go oddał (8 Retoryki nam wystarczyło) lub odkupić go za 160 groszy (możecie się targować).

Po udaniu się na dziedziniec porozmawiajcie z Panem na Seminie i udajcie się w drogę. Podążajcie za towarzyszami i rozmawiajcie. Po chwili Pan na Seminie zaoferuje wam krótki sparing. Jeśli się zgodzicie, zatrzymacie się na uboczu i po rozmowie z kapitanem rozpoczniecie walkę na pałki. Pan na Seminie potrafi wykonywać długie serie perfekcyjnych bloków, więc bądźcie gotowi na wykonywanie wielu ripost pod rząd. Jeśli zwyciężycie otrzymacie tarczę kapitana Sęka - przyda się wam, ponieważ jest bardzo wytrzymała w porównaniu do innych tarcz.

Wkrótce później zatrzymacie się w Troskowicach, gdzie musicie wypytać wójta w ratuszu o wóz. Wróćcie do Pana na Seminie i wyruszcie w dalszą drogę. Na rozdrożach znowu się zatrzymacie - musicie zbadać worek z węglem leżący na ścieżce, nieopodal bramy cmentarnej.

Nieco dalej zatrzymacie się w poszukiwaniu wozu. Odwróćcie się i idźcie na zachód, gdzie zauważycie duży, pomarańczowy głaz. Ślady wozu prowadzą obok niego - idźcie nimi by znaleźć ukryty w zaroślach wóz, o czym dajcie znać waszym towarzyszom.

Idźcie za Panem na pieszo, a gdy zleci wam zwiady, udajcie się ścieżką tuż obok na powyższy klif. Z jego szczytu zauważycie mały obóz i trzech bandytów. Wróćcie do towarzyszy - musicie pozbyć się wrogów. Jeśli macie przy sobie łuk, możecie wrócić na klif i wspierać ich na odległość, w innym przypadku musicie walczyć wręcz. Wrogowie nie są przesadnie dobrze uzbrojeni, więc powinniście się z nimi uporać dzięki pomocy pana i kapitana. Przeszukajcie obóz w poszukiwaniu łupów i porozmawiajcie z Panem na Seminie.

Po cutscence stoczycie kolejną potyczkę z bandytami - ich lider jest niebezpieczny, ma tarczę i hełm z przyłbicą zakrywający całą głowę. Trzymajcie się od niego z dala póki nie zaatakuje go jeden z waszych sojuszników, po czym wspomóżcie go w walce, przytłaczając go przewagą liczebną. Reszta bandytów nie powinna sprawić wam problemu. Po walce otrzymacie rozkaz złapania schwytanego pomocnika kowala. Ukrył się on w poprzednim obozie, tam, gdzie walczyliście z trzema bandytami. Musicie z nim walczyć lub przekonać go, by poszedł po dobroci (w naszym wypadku wystarczyło 15 Przerażenia).

Przeszukajcie obóz, zabierzcie łupy i porozmawiajcie z Panem na Seminie, który zabierze was wozem do Troskowic. Tam zejdźcie z wozu i wróćcie do kowala Radowana w Tachowie. Opowiedzcie mu o wyprawie by zakończyć zadanie. W nagrodę otrzymacie kirys, bardzo rzadki jak na ten okres gry element pancerza.

Pustelnik (The Hermit)

Waszym następnym zadaniem jest zdobycie złamanego miecza od pustelnika, który Radowan mógłby przekuć na prezent weselny. Udajcie się do Troskowic i porozmawiajcie z właścicielką gospody by dowiedzieć się więcej o pustelniku. Da wam ona kilka poszlak.

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą (przekonajcie ją lub przekupcie - 12 Rycerskości wystarczyło by przekonać Gerdę). Upewnijcie się, że macie szpadel (możecie kupić go od kupca w Troskowicach) i udajcie się na zachód od wioski. Tam znajdziecie prowizoryczny grób - rozkopcie go, zabierzcie łupy i przeczytajcie książki i dokumenty, które w nim znajdziecie.

Udajcie się na wschód mapy, do Apoleny. Najpierw zajmijcie się opcjonalnym celem misji i zbadajcie obszar na wschód od głównej ścieżki. Znajdziecie tu kilka zniszczonych chat, a wśród nich czarnego konia. Następnie udajcie się w górę wzgórza w poszukiwaniu pustelnika. Mieszka on między dwoma dużymi skałami - droga może być nieco myląca, więc najpierw wejdźcie w górę wzgórza, po czym zacznijcie schodzić w poszukiwaniu wąskiej, krętej ścieżki do chaty.

W chacie wypytajcie pustelnika o wszystko, co odkryliście, a szybko zdradzi wam prawdę. W zamian za złamany miecz chce on, byście zanieśli wiadomość wdowie Małgorzacie, którą znajdziecie na Troskowickim cmentarzu. Poprosi was ona o pomoc w wykopaniu zwłok spod krzaka róż obok cmentarza i ponownego pochowania ich na cmentarzu, na uświęconej ziemi. Na cmentarzu chodzi grabarz, lecz nie zwrócił on w naszym przypadku żadnej uwagi na rozkopywanie grobów, więc nie musicie się martwić o potencjalne konsekwencje.

W drodze powrotnej, tuż przed chatą natraficie na rycerzy krzyża, którzy przybyli tu zabić Konrada, podającego się za pustelnika. Podejdźcie pod chatę i zatrzymajcie się, gdy Konrad wyceluje do was z kuszy. Nie ruszajcie się i spokojnie odpowiadajcie na jego pytania, a zaufa wam i pozwoli wam podejść. Wypytajcie go o jego tożsamość, dlaczego rycerze na niego polują i gdzie jest złamany miecz. Po wszystkim możecie zdecydować czy uwierzyć Konradowi i pomóc mu obronić się przed rycerzami, czy zgładzić go.

Bardziej opłaca się pomóc Konradowi - będziecie mieli kilka trupów do przeszukania zamiast jednego, a w przeciwieństwie do rycerzy Konrad nie wygna was z chaty po walce i nie będzie postrzegał przeszukiwania zwłok jako kradzieży.

Jeśli chcecie zgładzić Konrada, upewnijcie się, że najpierw wyciągniecie z niego lokalizację miecza. W przeciwnym wypadku będziecie musieli szukać wskazówek - są one zamknięte w skrzyniach o wymagających zamkach, do których Konrad nie ma przy sobie klucza.

Poznacie w końcu lokację grobu - na północny-zachód od chaty pustelnika. Udajcie się w górę wzgórza, gdzie pod rozdwojonym drzewem znajdziecie grób oraz wbity w ziemię miecz. Zabierzcie go i wróćcie do kowala Radowana. Weźcie surowce ze skrzyni w kuźni i przekujcie złamany miecz poprzez mini-grę kowalską. Oddajcie go kowalowi by zakończyć wątek. Możecie już udać się z kowalem na wesele - zaopatrzcie się w elegancki strój (odzienie o wysokim parametrze charyzmy) u krawca w Troskowicach i porozmawiajcie z kowalem gdy będziecie gotowi kontynuować główną fabułę.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.