Kingdom Come Deliverance 2: Fortuna Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Fortuna to drugie główne zadanie w KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy jak dotrzeć w bezpieczne miejsce po upadku z klifu, pomóc Bożenie pochować zwłoki, zebrać zioła, przegonić bandytów i uwarzyć wywar z rumianku dla Jana Ptaszka.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025
Fortuna (Fortuna) to drugie zadanie główne w Kingdom Come 2. Waszym zadaniem będzie dojść do siebie po zasadzce bandytów. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dotrzeć do chaty zielarki, jak pomóc Bożenie pochować zwłoki, zebrać zioła, przegonić bandytów i uwarzyć wywar z rumianku dla Jana Ptaszka.
Jak pomóc Bożenie?
Zadanie rozpoczniecie niesieni przez Jana Ptaszka. Wybierajcie dowolne opcje dialogowe, oglądając zwidy, przez które przechodzi ciężko ranny Henryk. W końcu dotrzecie do chaty zielarki Bożeny. Po przerywniku filmowym obudzicie się następnego dnia - tym razem to Jan potrzebuje waszej pomocy. Najpierw musicie jednak w pełni dojść do siebie. Otwórzcie ekwipunek i użyjcie czterech bandaży by zatrzymać krwawienie tułowia. Następnie podejdźcie do paleniska i zjedzcie nieco gulaszu z kociołka by zaspokoić głód - możecie jeść kiedy tylko chcecie. Potem wyjdźcie z chaty na podwórko. Leżą tam zwłoki bandyty zabitego przez Jana - przeszukajcie go, zabierzcie i załóżcie jego ubrania, a także zabierzcie i wyekwipujcie miecz leżący na ziemi tuż obok ciała. Na sam koniec podejdźcie do balii z wodą i umyjcie się.
Porozmawiajcie z Bożeną. Poprosi was ona o dwie przysługi - zebranie ziół na wywar leczniczy dla Jana oraz pochowanie zwłok bandyty. Pochówek jest opcjonalnym celem, lecz absolutnie powinniście wykonać go w pierwszej kolejności. Zabierzcie szpadel oparty o płot obok zwłok bandyty, po czym podnieście ciało. Zanieście bandytę ścieżką na północ, wychodząc główną furtką. Kilkadziesiąt metrów dalej znajduje się skupisko miękkiej ziemi, gdzie możecie wykopać grób. Odłóżcie zwłoki na ziemię, wykopcie dół i zakopcie ciało, po czym wróćcie do Bożeny.
Następnie udajcie się ścieżką na południe, z tyłu chaty. Zabierze was ona na szczyt wzgórza, gdzie traficie na łąkę. Zbierzcie nieco rozmarynu i rumianku - możecie śmiało zebrać więcej niż potrzebujecie, zioła te przydadzą się wam później.
Po zebraniu ziół powróćcie do chaty. Na podwórku spotkacie dwóch bandytów napastujących Bożenę, którzy zwrócą się do was gdy tylko się zbliżycie. Jeśli nie pochowaliście zwłok, zaatakują was od razu. W przeciwnym wypadku będziecie mieli szansę przegonić ich perswazją - odpowiedzcie grzecznie na zaczepki bandyty by rozpocząć konwersację. Nie przyznawajcie się do bycia posłańcami i wybierzcie opcję Retoryki - w ten sposób udało nam się oszukać bandytów i przekonać ich do odejścia. W przypadku porażki będziecie musieli walczyć z oboma wrogami naraz - zadajcie im kilka ciosów mieczem by zmusić ich do ucieczki. Na koniec porozmawiajcie z Bożeną.
Jak uwarzyć lekarstwo dla Jana Ptaszka?
Czeka was teraz samouczek alchemii. Musicie stworzyć wywar z rumianku - podążajcie za instrukcjami dawanymi przez grę. Musicie najpierw nalać wina do kotła, dorzucić dwie garści rumianku i doprowadzić ciecz do wrzenia na długość jednego przestawienia klepsydry, po czym zdjąć ją z ognia. Następnie utrzyjcie garść rozmarynu w moździerzu i dorzućcie do kotła, po czym przelejcie wywar do butelki. Z początku alchemia może być nieco niezręczna - jeśli zebraliście więcej ziół niż było to konieczne, możecie stworzyć więcej wywarów. Przydadzą się wam później i nabierzecie trochę doświadczenia. Oddajcie stworzony wywar Bożenie i połóżcie się spać w łóżku.
Następnego dnia, po krótkiej rozmowie z córką Bożeny wyjdźcie na zewnątrz i usiądźcie przy stole wraz z Ptaszkiem i waszymi wybawicielkami. Możecie tu porozmawiać o przygodach, jakie przeżyliście w poprzedniej odsłonie serii. Po śniadaniu automatycznie oddacie Bożenie szpadel. Porozmawiajcie z Ptaszkiem by wyruszyć w dalszą podróż i zakończyć zadanie.
Niedługo później, po odblokowaniu otwartego świata na końcu zadania Laboratores lecz przed udaniem się na wesele w zadaniu Swaćba!, będziecie mogli wrócić do chaty zielarki i odpłacić Bożenie 150 groszy za jej pomoc. Choć nie wiąże się to z żadnymi nagrodami w grze, otrzymacie w zamian osiągnięcie "Słowo rycerza".
Więcej na temat opisu przejścia: