Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

KCD2: Jak wypędzić demony z zamku? (Troseckie demony) Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Troseckie Demony (Demons of Trosky) to zadanie poboczne z pierwszego regionu gry. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak poradzić sobie ze złośliwymi demonami nawiedzającymi zamek.

Ostatnia aktualizacja: 18 lutego 2025

W czasie misji Troseckie Demony (Demons of Trosky) Henryk stanie przed zadaniem wypędzenia demonicznych pomiotów grasujących w zamku Ottona z Bergowa. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak możecie aktywować quest, gdzie znaleźć wszystkie paleniska oraz jak zlokalizować siedliska demonów wskazane przez kowala.

Jak aktywować zadanie Troseckie demony?

By aktywować zadanie Troseckie demony musicie najpierw ukończyć misję Komu bije dzwon (For Whom the Bell Tolls) z głównego wątku fabularnego. Gdy otrzymacie już swobodny dostęp do zamku, odbierzcie swój ekwipunek, a następnie odszukajcie Podkomorzego. Jegomość w ciekawym nakryciu głowy powinien czuć się lepiej po tym, jak uwarzyliście dla niego lekarstwo zadanie wcześniej.

Podkomorzy w czasie rozmowy zleci Wam porozmawianie z dwiema kucharkami oraz z kowalem, którzy powinni wiedzieć więcej na temat podejrzanej, demonicznej aktywności. Mężczyzna spyta Was również, czy wolicie skorzystać ze święconej czy magicznej wody. Wybór płynu nie ma znaczenia dla przebiegu zadania, więc możecie wybrać cokolwiek chcecie.

W czasie wykonywania tej misji możecie swobodnie poruszać się po zamku. Pozwala Wam to na bezpieczne wchodzenie do większości pomieszczeń, bez wzbudzania podejrzeń.

Zadanie kucharki Perchty

W pierwszej kolejności skierujcie się do południowego skrzydła zamku. Na najniższym piętrze jednej z wież znajdziecie kucharkę Perchtę. Staruszka zdradzi Wam, że demony najpewniej wkradają się do zamku przez paleniska w wieży nazywanej Panną (centralna część kompleksu zamkowego). Nie musicie przejmować się dokładnymi instrukcjami Perchty - skrapianie następuje automatycznie po odnalezieniu odpowiedniego miejsca.

Zadanie możecie wykonywać po zmroku (zgodnie z zaleceniem kucharki), ale z naszych doświadczeń wynika, że nie wpływa to na nic.

Udajcie się do wieży Panna. Będziecie musieli zlokalizować w niej pięć palenisk do poświęcenia:

  1. Pierwsze palenisko znajduje się w kuchni, w której spotkaliście wcześniej cierpiącego na ból brzucha Podkomorzego. Jest to najniższe piętro wieży. By skropić miejsce wodą świeconą, zbliżcie się do paleniska i wciśnijcie przycisk interakcji.
  1. Następne palenisko znajduje się kilka pięter wyżej. Wejdźcie po schodach, a w spiżarni skręćcie w lewo. Wejdźcie dwa piętra po drewnianych schodach, aż nie dotrzecie do korytarza o białych ścianach. Wejdźcie do pomieszczenia na wprost od schodów. Znajdziecie tam kolejne palenisko.
  1. Trzecie palenisko znajduje się w sąsiadującym pomieszczeniu. Przejdźcie przez drzwi na prawej ścianie.
  1. By dostać się do czwartego paleniska, wróćcie na korytarz i zejdźcie piętro niżej. W czerwonym korytarzu przejdźcie przez drewniane drzwi.
  1. Wreszcie, wyjdźcie przez duże, zielone wrota na balkon. Skręćcie w prawo i przejdźcie przez kolejne, zielone drzwi. W pomieszczeniu znajdziecie ostatnie palenisko.

Po skropieniu wszystkich ognisk, ta cześć misji zostanie zaliczona.

Zadanie kucharki Maniety

Następnie, udajcie się do tej samej kuchni, w której skropiliście swoje pierwsze paleniska. Za dnia spotkacie tam młodą kucharkę Manietę. Po krótkiej rozmowie kobieta zleci Wam podobne zadanie co Perchta. Tym razem będziecie jednak szukać palenisk w południowej wieży zamku - Babie.

  1. Pierwsze palenisko znajduje się w tej samej kuchni, w której rozmawialiście z Perchtą.
  1. Drugie palenisko jest piętro wyżej - drzwi tuż obok schodów, po lewej stronie.
  1. Wróćcie na klatkę schodową i wejdźcie dwa pietra do góry. Wejdźcie po schodach wykutych w głazie i skręćcie w pierwsze drzwi na lewo. W pokoju o zielonych ścianach czeka trzecie palenisko.
  1. Wejdźcie po schodach jeszcze wyżej. Przed gabinetem ze stołem alchemicznym skręćcie na drewniane schody po lewej stronie. W kwaterze Podkomorzego znajdziecie czwarte palenisko.
  1. Wejdźcie po schodach na ostatnie piętro. W jednej z sypialni znajdziecie ostatnie palenisko.

Zadanie kowala Osina

Ostatnią częścią walki z demonami jest wykonanie zadania dla Osina. Odszukajcie kowala i porozmawiajcie z nim. W ciągu dnia zwykle pracuje w swojej kuźni.

Skieruje on Was do miejsca, w którym zaobserwował demoniczną aktywność i dziwne zapachy.

Idąc za jego wskazówkami traficie do komunalnego wychodka na przedsionku zamku (obok areny walk).

Wróćcie do kowala, który zacznie zgrywać zaskoczonego:

  1. Możecie kontynuować zabawę i poprosić o kolejne wskazówki.
  2. Alternatywnie, możecie wyciągnąć na wierzch żart kowala i zakończyć poszukiwania w tym miejscu.

Jeżeli zdecydujecie się kontynuować zabawę:

  1. Pierwszy "demoniczny" wychodek znajdziecie w wieży Panna, na korytarzu z białymi ścianami.
  2. Drugi wychodek znajdziecie w wieży Baba, w pomieszczeniu ze schodami wydrążonymi w skale.

Gdy zwiedzicie już wszystkie wychodki, wróćcie do kowala. Rozbawiony Osin zacznie się z Was śmiać. Możecie puścić mu to płazem lub wyzwać go na pojedynek na pięści.

Za udział w walce nie grożą Wam żadne konsekwencje, a sam kowal nie jest zbyt trudnym przeciwnikiem. Z pojedynku nie wyciągniecie jednak żadnych korzyści (poza ewentualną satysfakcją). Po wyjaśnieniu sobie wszystkich spraw z kowalem, możecie udać się z powrotem do Podkomorzego.

Podkomorzy podziękuje Wam za pomoc i wręczy nieco pieniędzy (55 groszy) oraz dwa pozłacane kielichy. Zadanie w tym miejscu dobiega końca.