Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kingdom Come Deliverance 2: Oratores Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Oratores to pierwsza misja finału KCD 2, zawierająca punkt bez powrotu dla głównej fabuły. Na tej stronie opisaliśmy jak wyzwolić pałac Ruthardów, znaleźć klucz do skarbca w domu Wawaka, znaleźć tunel prowadzący na Włoski Dwór i schwytać papieskiego legata.

Ostatnia aktualizacja: 11 lutego 2025

Oratores to pierwsze zadanie ostatniego aktu Kingdom Come 2. Rozpoczyna ona finał gry oraz zawiera punkt bez powrotu dla głównej fabuły. Misja składa się z przygotowań do napadu na Włoski Dwór. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak wyzwolić pałac Ruthardów, znaleźć klucz do skarbca w domu Wawaka, znaleźć tunel prowadzący na Włoski Dwór i schwytać papieskiego legata.

Przed rozpoczęciem zadania zaopatrzcie się w jak najlepszego konia - inaczej zadanie jest niewykonalne. Otrzymany wcześniej za darmo Orzech nie wystarczy - potrzebujecie lepszego wierzchowca. Końcówka zadania zawiera również punkt bez powrotu dla głównej fabuły - gdy udacie się do Pałacu Ruthardów po zakończeniu pościgu za papieskim legatem, nie będziecie mogli swobodnie eksplorować świata aż do ukończenia głównego wątku fabularnego.

Jak wyzwolić pałac Ruthardów?

Zadanie rozpoczyna się w Suchdolu, gdzie przesłuchacie schwytanego Ottona Bergowa. Kompania Żiżki opracuje plan na ostateczne powstrzymanie Zygmunta - kradzież jego srebra z Włoskiego Dworu, przez co nie będzie mógł on w stanie opłacać swojej armii. Porozmawiajcie z Różą i podążajcie za nią tajnym przejściem do pałacu Ruthardów, gdzie znajduje się tunel prowadzący bezpośrednio do Włoskiego Dworu. Gdy dotrzecie do podziemnego jeziora, podnieście Różę i przenieście ją na drugą stronę.

Gdy dotrzecie do pałacu, okaże się, że przejęli go szabrownicy. Róża wdrapie się po bluszczu do swojego pokoju i będzie wspierać was swoją kuszą. Nie możecie pokojowo rozwiązać sytuacji - szabrownicy rzucą się na was od razu. Są bardzo słabo uzbrojeni, lecz jest ich ponad dziesięciu - wycofajcie się na spód schodów i zmuście ich, by schodzili na dół. Trzymajcie ich na schodach - są na tyle wąskie, że tylko jeden szabrownik naraz będzie w stanie z wami walczyć.

Po pozbyciu się szabrowników z dziedzińca biegnijcie do środka pałacu. Zabijcie trzech wrogów w jadalni, po czym wejdźcie na wyższe piętro i pozbądźcie się szabrownika próbującego dostać się do pokoju Róży. Dajcie jej znać, że jest już bezpiecznie, a otworzy drzwi. Porozmawiajcie z Różą, po czym udajcie się na niższe piętro i pójdźcie spać.

Podczas tej rozmowy może dojść do kulminacji romansu z Różą. Obiecajcie jej, że będziecie priorytetyzować uwolnienie jej ojca podczas napadu na Włoski Dwór, wyraźcie nadzieję, że nie będziecie musieli rozstawać się na dobre, po czym pocałujcie Różę by ukończyć romans. Wybór innych opcji dialogowych natychmiast przerywa romans.

Jak znaleźć klucz do skarbca?

Rano porozmawiajcie z Żiżką i udajcie się do domu Wawacha w poszukiwaniu klucza do królewskiego skarbca. Musicie przekonać strażników do wpuszczenia was (Wiedza - Średni, Przerażenie - Średni, Rycerskość - Trudny). W pokoju Wawacha zamiast niego znajdziecie Krystiana. Jeśli w zadaniu Via Argentum pomogliście Krystianowi przejąć tajną mennicę i następnie nikomu o niej nie wspominaliście, Krystian wam pomoże. W przeciwnym razie spróbuje was zabić.

Od Krystiana zdobędziecie list od Wawacha - dobrowolnie lub z jego zwłok. Wawach uciekł z miasta i jako ostatni wyraz pogardy zostawił wam klucz do znalezienia w bardzo specjalnym miejscu. Udajcie się na tylne podwórze domu i wyciągnijcie klucz z wnętrza sedesu. Wróćcie do pałacu Ruthardów, porozmawiajcie z Żiżką, a następnie z Różą.

Jak znaleźć tunel do Włoskiego Dworu?

Porozmawiajcie z Samuelem i idźcie za nim - pójdziecie do kuchni, a stamtąd do podziemnych tuneli. Podążajcie za sojusznikiem, a w końcu spotkacie dwóch ludzi rabujących groby. Jeśli nie będziecie się z nich naigrywać i powiecie im, że mogą uciec przez pałac Ruthardów, rozwiążecie sytuację pokojowo. W tym samym pomieszczeniu znajdźcie odbarwioną ścianę, z której ścieka woda, i oznaczcie ją - za nią jest piwnica Włoskiego Dworu. Razem z Samuelem wróćcie do pałacu, a gdy będziecie gotowi na spotkanie z papieskim legatem, porozmawiajcie z Suchym Czartem.

Jak schwytać papieskiego legata?

Jeśli nie macie bardzo szybkiego konia, to zadanie jest niewykonalne - zgubienie legata to natychmiastowy koniec gry. Śledź, czyli koń otrzymany za darmo od Bergowa podczas głównej fabuły, nie wystarczy. Opisaliśmy jak zdobyć lepszego rumaka na oddzielnej stronie poradnika - możecie również kupić lepszego wierzchowca od handlarza końmi w Kuttenbergu, tuż przy zachodnim murze miasta.

Negocjacje skończą się pościgiem - razem z Komarem musicie ścigać papieskiego legata i jego straż. Biegnijcie kłusem za ściganymi i nie dopuśćcie by zeszli wam z oczu. W razie potrzeby zjeżdżajcie z głównej trasy i podążajcie najkrótszą ścieżką za legatem. W końcu obejrzycie cutscenkę. Komar niechcący zabije legata, wymuszając zmianę planu. Żiżka poprosi was, byście wrócili z nim do pałacu Ruthardów - możecie ruszyć od razu lub poprosić, by na was poczekał.

Powrót do pałacu Ruthardów to punkt bez powrotu! Gdy wejdziecie na dziedziniec pałacu, swobodna eksploracja świata zostanie zablokowana, a wy będziecie musieli ukończyć wszystkie pozostałe misje fabularne pod rząd. Po ukończeniu gry możecie dalej eksplorować świat i zajmować się zadaniami pobocznymi. Z mapy zniknie jednak obóz Zygmunta oraz cała związana z nim zawartość poboczna.

Po szybkiej rozmowie z Żiżką zostaniecie oddelegowani do Brabanta, który ma za zadanie nauczyć was włoskiego. Powtarzajcie podane przez niego frazy, a w razie potrzeby możecie poprosić go, by je powtórzył. Następnie porozmawiajcie z Różą, która da wam klucz do skrzyni z przebraniem. Przebierzcie się we włoskie ubrania (załóżcie je zamiast swojego wytwornego stroju - ubrania włoskie są dość ciężkie, więc pewnie będziecie musieli coś wyrzucić lub odłożyć by nie być przeciążonymi) i porozmawiajcie z Bogutą na dziedzińcu. To zakończy zadanie.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.