Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Crusader Kings II - poradnik do gry

Crusader Kings II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Skrytobójstwo w Crusader Kings II | Dyplomacja poradnik Crusader Kings II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Skrytobójstwo

Zabójstwo to jedna z najczęstszych, a równocześnie najważniejszych opcji dyplomatycznych. Dzięki jednemu sprytnemu cięciu można zapewnić sobie władzę (np. zostając dziedzicem tronu - patrz rozdział Ród: Jak zdobyć tytuł dzięki mariażowi) albo przerwać niewygodną wojnę (Militaria: Problemy). Zabójcy są bardzo potężnym, ale i niebezpiecznym narzędziem - na szczęście przeciwnicy rzadko korzystają z ich usług. Jako, że koszt jednego zamachu wynosi zaledwie 50 sztuk złota, warto jak najczęściej wynajmować skrytobójców - jest to najprostsze rozwiązanie większości problemów.

-10 do stosunków ze wszystkimi wasalami i -50 punktów wiary - błędy zabójców są bardzo kosztowne. - Skrytobójstwo w Crusader Kings II | Dyplomacja - Crusader Kings II - poradnik do gry
-10 do stosunków ze wszystkimi wasalami i -50 punktów wiary - błędy zabójców są bardzo kosztowne.

Podstawowy problem ze skrytobójcami polega na tym, że często są oni zawodni. Podczas dokonywania zamachu bierze się pod uwagę state intrigue strony zamachowców (suma Intrygi gracza, jego małżonki i nadwornego szpiega) i zastawia z analogiczną wartością atakowanego celu. Kiedy gracz decyduje się nasłać na kogoś siepaczy, musi liczyć się ze sporym ryzykiem - ryzyko porażki zawsze jest duże. Oto możliwe rezultaty:

* zamach powiódł się i zabójca nie został wykryty - optymalna opcja, pozwalająca zachować twarz i honor, a równocześnie nie zrażająca nikogo.

* zamach powiódł się, ale skrytobójca został złapany - co prawda cel został osiągnięty, ale i tak lepiej wczytać grę i spróbować jeszcze raz. Rozwścieczona rodzina zamordowanej postaci znienawidzi zleceniodawcę morderstwa, a wszyscy jego wasale będą niezadowoleni. Istnieje również niewielka możliwość, że pokrzywdzony ród postanowi zemścić się na graczu i zamordować go w taki sam sposób. Ponadto zleceniodawca traci 50 punktów wiary.

* zamach nie powiódł się, ale skrytobójca uciekł - strata 50 sztuk złota i nic ponad to.

* zamach nie powiódł się, a zamachowiec został pochwycony - najgorsza możliwa opcja. Cel zamachu będzie wściekły, przez co, jeśli tylko będzie go na to stać, spróbuje nasłać własnych siepaczy na zleceniodawcę. Wszyscy wasale gracza będą niezadowoleni, a najbardziej rodzina celu. Ponadto zleceniodawca traci 50 punktów wiary. Najlepiej od razu wczytać grę.

Nieprzemyślane skrytobójstwo sprawiło, że duński Holsztyn wpadł w ręce Francuzów. - Skrytobójstwo w Crusader Kings II | Dyplomacja - Crusader Kings II - poradnik do gry
Nieprzemyślane skrytobójstwo sprawiło, że duński Holsztyn wpadł w ręce Francuzów.

Jakie praktyczne zastosowania mają skrytobójcy? Poza wspomnianym przejęciem władzy i zakończeniem wojny, istotne jest również dbanie o porządek w państwie. Jeśli istnieje podejrzenie, że część wasali pragnie zbuntować się przeciwko władzy gracza, a nie można ich legalnie uwięzić (patrz: Intrygi: Więźniowie), zabójstwo okaże się być najlepszym rozwiązaniem. Nie należy jednak zbytnio szafować życiem poddanych - łatwo można doprowadzić do sytuacji, w której ich władza przejdzie w niepowołane ręce - na przykład do konkurencyjnej domeny. W takim wypadku odzyskanie utraconych ziem stanie się bardzo trudne, będzie bowiem wymagało wojny na wielką skalę (screen powyżej).

Ze szpiega należy korzystać oszczędnie. - Skrytobójstwo w Crusader Kings II | Dyplomacja - Crusader Kings II - poradnik do gry
Ze szpiega należy korzystać oszczędnie.

Aby zwiększyć szansę powodzenia zamachu, można wspomóc skrytobójców przy pomocy nadwornego szpiega. Dzięki umiejętności zakładania sieci wywiadowczej (Build Spy Network) może on znacznie ułatwić im zadanie. Trzeba jednak pamiętać, że wysłany w ten sposób agent nie może zajmować się niczym innym, w związku z czym całe państwo pozostaje przez chwilę bezbronne.