Cechy indywidualne w Crusader Kings II - Statystyki | Postacie poradnik Crusader Kings II
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Cechy indywidualne
Statystyki
Każda z postaci w grze została opisana szeregiem statystyk opisujących jej przymioty, wady i zalety. Wszystkie wartości mają wymierne znaczenie dla kształtu rozgrywki - jedne wpływają na stosunki interpersonalne, inne na przebieg bitew a jeszcze inne na sukces akcji wywiadowczych. Odpowiednia polityka personalna jest szalenie istotna dla rozwoju państwa - oczywistym jest, że wojskowi powinni być sprawnymi wojownikami, a kapłani cechować się wysokim wykształceniem. Na wartość statystyk wpływają nie tylko wrodzone cechy postaci (odziedziczone po rodzicach) i nabyte umiejętności (patrz: Cechy szczególne), ale też wiele czynników zewnętrznych, jak na przykład ekskomunika czy edukacja. Oznacza to, że charakter postaci zmienia się z czasem i bohater będący w jednej chwili doskonałym szpiegiem kilka dni później może okazać się całkowitą łamagą. Z tego też powodu pilne śledzenie statystyk postaci stanowi jedną z istotnych składowych rozgrywki.
Postaci władające włościami poza swoimi osobistymi przymiotami posiadają też premie od cech współmałżonków oraz urzędników (screen powyżej). Finalna wartość cechy jest podana w nawiasie i to właśnie ona jest brana pod uwagę podczas wszystkich testów.
Poniżej znalazła się lista wszystkich przymiotów wraz z ich opisem:
Diplomacy (dyplomacja) - jedna z najważniejszych cech głównego bohatera, wpływająca na to, jak widzą go pozostałe postaci. Dyplomacja ma też największe znaczenie dla kanclerza (Cancellor).
Martial (wojowniczość) - wpływa bezpośrednio na przebieg bitew, zwiększając morale żołnierzy. Cecha istotna dla marszałka (Marshal).
Stewardship (zarządzanie) - istotna cecha każdego władcy, zwiększająca przychód w złocie z jego dóbr. Wpływa też na skuteczność zarządcy (Steward).
Intrigue (intryga) - najważniejsza dla nadwornego szpiega (Spymaster). Szansę na udany zamach można zwiększyć poprzez budowę sieci szpiegowskiej na terenie celu (build spy network - jedna z umiejętności tego urzędnika).
Learning (wiedza) - ważna dla nadwornego kapelana (Court Chaplain), wpływa bowiem na skuteczność jego akcji. Ponadto zwiększa tempo rozwoju technologicznego we włościach zależnych od bohatera.