Decyzje w Crusader Kings II | Intrygi poradnik Crusader Kings II
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Decyzje
Poza ambicjami i spiskami, w zakładce Intryg można również podejmować tzw. decyzje. Polegają one na wykonaniu pewnej jednorazowej, na ogół kosztownej akcji, mającej wyraźnie określony cel. Listę wszystkich decyzji podano poniżej.
Decyzja | Warunki | Skutek | Uwagi |
Hold a Grand Tournament | Panuje pokój Postać ma ponad 16 lat Prestiż powyżej 500 Koszt 200 sztuk złota | +100 do prestiżu +10 do opinii wszystkich wasali Odbywa się turniej rycerski | Szalenie opłacalna decyzja, pozwalająca na wybielenie swojego obrazu w oczach poddanych. Dodatkowym plusem jest to, że podczas samych zawodów przytrafia się wiele przypadkowych wydarzeń, z których większość ma pozytywne znaczenie dla organizatora turnieju (np. jeszcze większe polepszenie stosunków). |
Invite Holy Man to Court | Koszt 5 punktów wiary | Na dworze pojawia się osoba przystosowana do posługi kapłańskiej | Przydatne, jeśli nie posiada się żadnych kapłanów, a należałoby obsadzić jakieś biskupstwo. Jest to też ciekawy zabieg, jeśli większość kleru jest przeciwna władcy - można ich zastąpić nowym, pozytywnie ustosunkowanym narybkiem. |
Invite Noble to Court | Cena w złocie zależna od wielkości państwa | Na dworze pojawia się rycerz | Nieopłacalna decyzja - dużo lepiej zaprosić na dwór kogoś z innego państwa (otwiera to wówczas furtkę dla późniejszych podbojów w imieniu zaproszonego bohatera). Opcja ta przydaje się jedynie w sytuacji, w której gra się królową i nikt nie chce zgodzić się na ślub matrylinearny - wezwany rycerz raczej nie będzie miał przed tym oporów. |
Present Debutante | Cena w złocie zależna od wielkości państwa | Na dworze pojawia się kobieta w wieku pozwalającym na rodzenie dzieci | Przydatne, jeśli żadna kobieta nie chce wyjść za postać gracza. W przeciwnym wypadku - lepiej wziąć kogoś z zagranicy, bo zaowocuje to sojuszem albo perspektywą podbojów lub awansów społecznych. |
Hold a Feast | Panuje pokój Postać nie jest więźniem i może zapłacić za festyn (cena zależna od wielkości państwa) Aktualny miesiąc to listopad Bohater posiada przynajmniej 100 punktów prestiżu | Odbywa się wielki festyn z poddanymi +0,05 do prestiżu miesięcznie przez rok Dodatkowo kilkanaście punktów prestiżu | Ilość zdobytego prestiżu jest śmiesznie mała, a możliwe wydarzenia podczas imprezy - całkowicie losowe (również negatywne). Nie jest to więc zbyt opłacalny wybór i to mimo potencjalnego poprawienia stosunków z poddanymi. |
Hold a Summer Fair | Panuje pokój Postać nie jest więźniem i może zapłacić za zabawę (cena zależna od wielkości państwa) Miesiące: od maja do sierpnia Bohater posiada przynajmniej 100 punktów prestiżu | Odbywa się spotkanie z kupcami +0,05 do prestiżu miesięcznie przez rok | Jak wyżej. |
Go on a Great Hunt | Panuje pokój Postać nie jest więźniem i może zapłacić za festyn (cena zależna od wielkości państwa) Miesiące: od września do listopada Bohater posiada przynajmniej 100 punktów prestiżu | Gracz wyrusza na polowanie. | Jak wyżej. Dodatkowo bohater może zginąć w czasie polowania, jeśli zostanie zaatakowany przez dzikie zwierzęta. |
Buy Indulgence for my sins | Koszt w złocie zależny od wielkości państwa i stosunków z Papieżem Bohater nie jest heretykiem | +25 do wiary +10 do stosunków z Papieżem | Przydatne, jeśli graczowi nagle potrzeba punktów wiary (np. na wynajęcie zakonu rycerskiego) albo zależy mu na dobrych układach z Kościołem. Oczywiście Papież wcale nie musi przyjąć łapówki - w takim wypadku stosunki się pogarszą. |