Nadworny kapelan (Court Chaplain) | Rada (Council) w Crusader Kings II poradnik Crusader Kings II
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Nadworny kapelan (Court Chaplain)
Head Local Inquisition (kierowanie miejscową inkwizycją) - daje szansę na nawrócenie wybranego hrabstwa (niewielka szansa) lub postaci w nim się znajdującej (bardzo duża). Jest to szalenie ważna umiejętność, bez której podbijanie terenów zamieszkanych przez niewiernych nie miałoby zupełnie żadnego sensu (ciągle by się buntowali i nie płaciliby podatków). Oczywiście działania związane z religią są zawsze bardzo delikatne i skomplikowane - wiążą się więc z ryzykiem herezji oraz ataków na samego kapłana. Mimo to, jest to zdecydowanie najprzydatniejsza z jego zdolności, o ile w rękach gracza znajdują się prowincje o wyznaniu innym, niż jego własne.
Research Cultural Tech (rozwijanie technologii kulturowej) - znacznie przyspiesza tempo wzrostu technologicznego w wybranym hrabstwie, dając równocześnie szansę na odnalezienie filozofa (premia do prestiżu w zamian za gotówkę). Zastosowanie tej umiejętności wiąże się również z tym, że kapelan może przez przypadek uznać kogoś za heretyka - i to nie zawsze trafnie. W takim wypadku gracz musi zdecydować, czy zamknąć podejrzanego do lochu, czy też zignorować donos agenta (co go bardzo zdenerwuje).
Improve Religious Relations (poprawienie stosunków religijnych) - ciekawa zdolność, pozwalająca na zwiększenie szacunku, jakim darzą władcę jego kościelni poddani w wybranym hrabstwie. Oczywiście, jak to zwykle podczas wszystkich operacji przekonywania bywa, istnieje ryzyko, że kapelan rozwścieczy ludzi Kościoła zamiast ich zjednać.
Najważniejsza cecha: wiedza (Learning)